Legsikeresebb modelljénél nem változtat a bevált recepten a BMW, az X3 új generációja továbbra is a márka legtöbb célra használható, ezáltal legtöbb vevőnek megfelelő autója lesz, amit benzines, dízel és plug-in hibrid változatban is kínálnak – az elektromos modell már egy másik történet lesz. Az elsők közt próbáltuk ki az új X3-at, méghozzá rögtön a 398 lóerős, hathengeres M50 változatban.

Amikor több mint húsz éve, 2003-ban megjelent az X3, akkor a BMW első szabadidő-terepjárója, az X5 már évek óta kapható volt, ezért logikus lépésnek tűnt egy kategóriával kisebb méretben is belépni a piacra. Sok harmonikus formájú BMW után az X3 progresszív dizájnja akkor még szokatlannak számított, de a vásárlók idővel felismerték az értékeit, és utódaiból az évek során a márka legnagyobb számban eladott autója lett.

Az eltelt több mint két évtized alatt 3,5 millió példány talált gazdára az X3 előző három generációjából,

és a típus nem csökkenő népszerűségét jól mutatja, hogy a 2017-ben bemutatott szériából még tavaly is eladtak 350 ezer darabot, amivel a BMW jelenlegi legnépszerűbb autójának számít. Nem volt tehát semmi oka annak, hogy változtassanak a recepten, annyira nem, hogy az új X3 is az előző generáció alapjára épül.

Mégis, szinte nincs közös részlete az elődjével az új X3-nak, és ez már első pillantásra látszik rajta. A BMW-nél az utóbbi időben finoman szólva is merész formákat vállaltak be, de az X3-mal nem tettek fel mindent egy lapra. Látszik rajta, hogy a márka új formanyelvét követi, de nincs olyan megosztó részlete, ami miatt első pillantásra elutasítaná bárki. Ha a képeken még nem is tudtál megbarátkozni vele, hidd el nekünk, hogy élőben tetszeni fog.

A jövő letisztultsága

Jól sikerült formájának egyik titka lehet, hogy a dizájnerek igazítottak még egy kicsit a már eddig is remekül eltalált arányain. Az X3-ban még meglátod a hosszú motorháztetős, hosszmotoros, hátsókerék-hajtásúnak épült autó alakját, és azzal, hogy a karosszériája három centivel hosszabb, hárommal szélesebb és ugyanennyivel alacsonyabb lett, a hátul öt centivel szélesebb nyomtávjával együtt még sportosabb a kiállása, ahogyan egy BMW-hez illik.

Mégsem fogod összekeverni az elődjével, ami már az új formavilág érdeme. A bemutatóján azt mondták, hogy

az új X3 letisztult dizájnja már az előzetese annak, ami a Neue Klasse modellekkel érkezik a BMW-hez.

Ha jól megnézed, láthatod, hogy az éleket kivasalták, és csak egészen kevés vonal töri meg a karosszériaelemeket. Kerekei nagyok, legalább 18, de akár 21 colosak is lehetnek, ami tökéletesen illik ehhez a középkategóriás mérethez.

Képeken még nem tetszett, de élőben már jobban bejött a hűtőmaszk különleges mintája,

de ha zavarja a szemed, akkor feketében is kérheted, és úgy már nem feltűnő. Most először dupla L-alakú menetfények világítanak a fényszórókban, és roppant dögösnek mutatják az új X3-at, akárcsak a megduplázott fényével T-alakot formáló hátsó lámpák. Nagyon tetszett még a motorháztetőbe vasalt mélyedés, amiben az embléma lakik.

Hátsó nézetét meghatározza, hogy eltűnt a lökhárító küszöböt formáló pereme, a csomagtérajtó teljesen egy vonalba került vele, amivel nemcsak letisztultabbnak néz ki, de nagyobb is lehetett a csomagtartó. Szabályos alakú raktere alapesetben 570 literes, húsz literrel nagyobb az elődénél, és még az akkumulátor helyigénye miatt csak 460 literes plug-in hibridének mérete is tíz literrel nőtt a korábbi generációhoz képest.

Prémium minimalizmus

Ha ültél már mostanában új BMW-ben, akkor ismerős lehet az új X3 belső tere, ugyanakkor még nekünk is tartogatott meglepetéseket. A régi idők vezető felé fordított műszerfalát idéző ívelt kijelző két képernyője nem újdonság, de az igen, hogy minden eddiginél alaposabban száműzték a hagyományos kapcsolókat a műszerfalról. Csak a kormánykeréken és az ülések közti konzolon maradtak gombok, még a vészvillogó is érintőgombos lett.

Ha már vészvillogó, jópofa, hogy az elakadásjelzőt használva a teljes hangulatfény pirosan villog.

Más funkciókat is képes visszajelezni a csiszolt kristályüvegre hasonlító felület, ami a középső képernyő alatt és az ajtók látványos ívén világít. Az utóbbi egyben funkcionális elem is, ide rejtették az ajtókilincseket, a központi zár és az ülésmemória gombjait, de még a szélső szellőzőt is itt lehet elzárni egy érintős csúszkával – ez azért már túlzás.

Lehet, hogy a stílusa minimalista, de a minősége gazdagon prémium az új X3-nak,

ahol a műszerfalat változattól függően szövetszerű vagy bőrszerű bevonat boríthatja, utóbbinál valódi varrással idézik meg az M-es modellek színeit. Remek fogású a kormánykerék, nagyszerűen tart és kényelmes is az ülés, amivel kanyargós és hosszú utakon is beválik az új X3. Még praktikus is a középkonzolon lévő hatalmas tálcával, ami két telefont tart biztosan a helyén.

Startgomb és irányváltó kapcsoló van az ülések között, és a régóta BMW-ken nevelkedett vevőknek jó hír, hogy az X3-ban az iDrive forgókapcsolója is megmaradt. A körülötte lévő gombokkal és a képernyő alján mindig látható gyorsmenüvel még akkor is könnyen elérjük, amit akartunk, ha még nem barátkoztunk meg a BMW legújabb, 9-es verziójú operációs rendszerével, és nem használjuk a viccmesélésre is kérhető hangasszisztenst.

Power of Choice

Már csak azért is sokak kedvence lehet az új X3, mert ennél a modellnél a BMW kitartott azon értékei mellett, amelyek népszerűvé tették a rajongók körében az utóbbi években, évtizedekben. Például meghagyták a választás szabadságát, ezért benzines és dízel, mild hibrid és plug-in hibrid változatban is kínálja az autót, és az izgalmas M-es változat sem maradt el. Csak elektromos nem lesz belőle, az előző iX3-at ugyanis már a Neue Klasse családba érkező új modell fogja kiváltani.

Münchenbe utaztunk, egyenesen a BMW főhadiszállására, hogy kipróbáljuk az új X3-at, és

ha a helyünkben lettél volna, akkor biztosan te is a tűzpiros M50 kulcsát kérted volna el elsőként.

Soros hathengeres, turbós benzinmotor, közel négyszáz lóerő, természetesen összkerék-meghajtás, és a BMW M részlege által hangolt kormányzás, futómű és fékek gondoskodtak arról, hogy egy ilyen magas építésű autóban is szórakoztató legyen a vezetés.

Csak ezen a változaton nem rejtették el a kipufogóvégeket, kétszer kettő került a diffúzort mintázó fekete betétbe, és a hűtőmaszk sem az érdekes új mintájú, hanem vízszintesek rajta a lamellák, mint az M-es BMW-ken, króm helyett pedig az Iconic Glow kontúrvilágítás ad neki ördögi, magabiztos megjelenést. 20 colos kerekei mögül kivillanó piros féknyergekkel és

a napfényben még ütősebben ragyogó fényezésével ez az X3 valósággal vonzza a tekinteteket.

Mindig is a kedvenceink közé tartoztak a háromliteres, soros hathengeres motorral szerelt BMW-k, és most az új X3 M50 is feliratkozott erre a listára, méghozzá az elsők közé. Mintha nem fojtanák a szigorú emissziós normák, úgy veszi a lapot a gázadásra, és mintha kilőtték volna, úgy veszi célba München környékén a zöld dombok közt kanyargó országutakat.

4,6 másodperc alatt megvan a százas sprint, erre az autóra nem érdemtelenül került az M betű.

Lehet a kormánykerék mögötti jókora váltófülekkel is kapcsolgatni nyolc fokozat közt, még a tűzerőt másodpercekre maximumra toló Sport Boost módja is van, de aligha lehet rá szükség, mert az X3 M50-ben mindig bőséges az erő egy kiadós élményautózáshoz. Pontos kormányzását, adaptív futóművét és hátsó sportdifferenciálját tökéletesen kifinomultra hangolták, és bár nem tudjuk, lesz-e ezen felül X3 M, de könnyen lehet, hogy ahhoz képest is az M50-et választanánk.

Hatékony belépők

Persze nem kellhet mindenkinek az M-es csúcsmodell, ezért a rövidebb, kevésbé kanyargós visszaútra már a kínálat alapját, az X3 20 xDrive-ot vittük el. Nem elírás, nemcsak az i betű tűnik el a benzines modellek típusjelzéséből, az egységes jelölés érdekében a sorrendet is megcserélték, ezért olvashatod az autó hátulján az X3 20 feliratot. Ennél a modellnél pedig ez még mindig a kétliteres, négyhengeres benzinmotort jelenti.

Benzinmotorja 190 lóerős, ezt a 48 voltos mild hibrid rendszer elektromotorja 18 lóerővel toldja meg, amivel 208 lóerősnek számít az X3 20. Míg az M50-nél szinte észre sem vettük a mild hibrid rendszert, addig itt gondoskodik a finom újraindításról, és a hatékonyan dolgozó benzinmotorral mérsékelten tartja a fogyasztást. Aki ennél is takarékosabb autót keres, annak ott a 197 lóerős X3 20d, és

már most elárulták, hogy hamarosan hathengeres dízel is lesz az X3-ból, és azzal is biztosan pazar lesz.

Nem hozták el a bemutatóra, de sok országban kiemelten fontos, és a nekik kedvező szabályozások miatt az eladásoknak akár a 80 százalékát is adhatja a plug-in hibrid változat. Az X3 30e xDrive-ban is kétliteres a benzinmotor, de hozzá 184 lóerős az elektromotor, amivel 299 lóerő a kombinált teljesítmény. Nagyobb, nettó 19,7 kilowattórás akkumulátorát

két és negyed órába telik feltölteni, és utána 90 kilométert lehet autózni tisztán elektromosan.

Aki nem a vezetés élményét keresi benne, hanem egyszerűen csak egy kényelmes és biztonságos autót szeretne, az örülhet a minden eddiginél gazdagabb alapfelszereltségnek is, aminek többek közt a háromzónás klíma, az elektromos csomagtérajtó és a zajcsillapító üvegezés is a része. Mint a prémiummárkáknál megszoktuk, bőséges az opciók listája, és a legújabb vezetéstámogatók is megvannak, közte az önálló sávváltással és a távirányítós parkolással.

Nem meglepő, hogy az X3 M50 belopta magát a szívünkbe, de a BMW középkategóriás szabadidő-autójának új generációja az alapmotorjával is megmutatta, miért ez ígérkezik a márka legkeresettebb modelljének. Az új X3-nak mindene megvan ahhoz, hogy folytassa a sikertörténetet, ez most a legtöbbeknek való BMW, és egyben ez az, amiben még megtalálod a márka hagyományos értékeit, igaz, már modernebb, minimalista köntösbe rejtve.

Ez is érdekelhet:

Vezettük az i5-öst, a BMW legújabb elektromos autóját

Temérdek újdonsága ellenére a BMW i5 nem egy kerekeken guruló számítógép.

Izgalmas szabadidő-autóval villantja meg a jövőt a BMW

Ez már majdnem olyan, mint a jövőre érkező új BMW. Bejön?

Vezettük az új BMW X2-t, ami erősebb, látványosabb, mint volt

300 lóerővel melyik kéne? A benzines vagy az elektromos X2?

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
9% Piastri
1% Russell
9% Egy másik versenyző
A private jet nem luxust, hanem minőségi időt ad – felszálltunk a VistaJet zászlóshajó gépére
Hirdetés