Az X1 és az X5 után a BMW középkategóriás szabadidő-terepjárója, az X3 is megjelent konnektorról tölthető hibrid változatban. A zöld rendszámos xDrive30e erős és gyors, ugyanakkor nagyon hatékony is tud lenni.

Az X3-ból már tudjuk, hogy érkezik a teljesen elektromos hajtású változat iX3 néven, de előtte még a konnektorról tölthető hibridet is bevezetik azoknak a vevőknek, akiknek az akkumulátoros villanyautó hatótávja nem mindig elegendő. Az xDrive30e egy kétliteres, 184 lóerős benzinmotort és egy 109 lóerős elektromotort kap.

A kombinált teljesítmény 292 lóerő, a legnagyobb nyomaték 420 Nm, amivel már elég gyors tud lenni az X3.

A BMW legújabb hibridje 6,1 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 210 km/óránál korlátozott. A kiválasztott üzemmódtól és az akku töltöttségétől függően akár 135 km/órával is képes haladni tisztán az elektromotorral.

A 12 kilowattórás akkumulátort a hátsó ülések alá építették be, ebből

10,8 kilowattóra használható fel, ami 41-46 kilométeres elektromos hatótávot jelent a reálisabb WLTP mérés szerint.

Az akku helyigénye miatt a csomagtér mérete száz literrel kisebb, 450 literes, de a három részre osztott hátsó ülések ledöntésével 1500 literesre bővíthető.

A hibrid X3 szériafelszerelésének részeként a légkondicionálót távirányítóval is lehet indítani, hogy a feltöltött autóba ülve már kellemes hőmérséklet fogadjon.

A konnektorról tölthető X3 gyártása decemberben kezdődik, az első példányok 2020-ban tavasszal érkeznek a kereskedésekbe.

Ez is érdekelhet:

Új korszak kezdete az elektromos hajtású BMW iX3

Nem csak a szokatlan hűtőmaszk miatt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában