Az X1 és az X5 után a BMW középkategóriás szabadidő-terepjárója, az X3 is megjelent konnektorról tölthető hibrid változatban. A zöld rendszámos xDrive30e erős és gyors, ugyanakkor nagyon hatékony is tud lenni.
Az X3-ból már tudjuk, hogy érkezik a teljesen elektromos hajtású változat iX3 néven, de előtte még a konnektorról tölthető hibridet is bevezetik azoknak a vevőknek, akiknek az akkumulátoros villanyautó hatótávja nem mindig elegendő. Az xDrive30e egy kétliteres, 184 lóerős benzinmotort és egy 109 lóerős elektromotort kap.
A kombinált teljesítmény 292 lóerő, a legnagyobb nyomaték 420 Nm, amivel már elég gyors tud lenni az X3.
A BMW legújabb hibridje 6,1 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 210 km/óránál korlátozott. A kiválasztott üzemmódtól és az akku töltöttségétől függően akár 135 km/órával is képes haladni tisztán az elektromotorral.
A 12 kilowattórás akkumulátort a hátsó ülések alá építették be, ebből
10,8 kilowattóra használható fel, ami 41-46 kilométeres elektromos hatótávot jelent a reálisabb WLTP mérés szerint.
Az akku helyigénye miatt a csomagtér mérete száz literrel kisebb, 450 literes, de a három részre osztott hátsó ülések ledöntésével 1500 literesre bővíthető.
A hibrid X3 szériafelszerelésének részeként a légkondicionálót távirányítóval is lehet indítani, hogy a feltöltött autóba ülve már kellemes hőmérséklet fogadjon.
A konnektorról tölthető X3 gyártása decemberben kezdődik, az első példányok 2020-ban tavasszal érkeznek a kereskedésekbe.