A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon csak azt nem láttuk, amiért a Forma–1 izgalmas lehetne.

Rögtön az elején leszögezzük azért, hogy egy dolognak nagyon lehetett örülni a melbourne-i futam után: megtört a Mercedes hegemóniája, Sebastian Vettel és a Ferrari legyőzte Lewis Hamiltonékat, amitől Toto Wolff mercis csapatfőnök kisebb idegrohamot is kapott.

Aminek viszont nagyon nem lehetett örülni az az, hogy összesen öt darab előzés volt az egész versenyen – egy évvel korábban ez a szám 37 volt –, ami nyilvánvalóan baromi kevés:

  • Lance Stroll előzte meg Marcus Ericssont a 9. körben
  • Sergio Pérez hagyta le Carlos Sainzot a 18. körben
  • Sainzot mellet ment el Danyiil Kvjat a 41. körben
  • Esteban Ocon és Nico Hülkenberg hagyta ott Fernando Alonsót az 51. körben

Valószínűleg ettől sem lett népszerűbb ez a sportág, ami már messze nem éli fénykorát. Az (állandó) technikai szabályváltoztatások elvileg mind a Forma–1 látványosságát szolgálják, vagyis kellene szolgálniuk, de ez most mérsékelten sem érvényesült, legalábbis a szezonnyitón. Persze egy futam után még nem kell leírni az új F1-idényt, a Kínai Nagydíjon talán már előzni is fognak, nem?

(Foto: AFP)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Másképp különleges a megújult Citroën C4 és C4 X

A volvós, aki nem hagyta magát terelgetni az M7-esen, inkább áttört a táblákon, és ment szembe a forgalommal

Aranyos és szeles a megújult MINI Cooper Cabrio

További cikkeink a témában