A gumiabroncs-gyártóknál is megfigyelhető az elvárás, hogy minden egyes típusváltásnál előrukkoljanak valami újdonsággal, és amikor már azt hiszed, hogy nem lehet újat kitalálni, nekik akkor is sikerül. A Bridgestone például megkérdezte az autósokat, hogy mire vágynak.

Az újonnan bemutatott autóknál általában elvárás, hogy legyen szebb, tágasabb, kényelmesebb, továbbá erősebb, gyorsabb, de ugyanakkor takarékosabb is az elődjénél, jobb felszereltséggel, lehetőleg nem drágábban. Hasonló elvárások nyomják az abroncsgyártók vállát is, pedig azt hihetnénk, hogy amit a gumiiparban ki lehet találni, azt már kitalálták.

Hiszen egy gumitól is azt várjuk el, hogy mindig úgy tapadjon, mintha az életünk múlna rajta (és valójában az is múlik), legyen kényelmes, szép csendben gördüljön, ne fogyasszon tőle sokat az autó, és lehetőleg ne kerüljön sokba. Ezek közül az egymásnak olykor ellentmondó szempontok közül kellett kiválasztani a fontosabbakat, ezért a Bridgestone megkérdezett 6 európai országban összesen 25 ezer autóst, hétvégi vezetőket és rutinos rókákat is, hogy mi számít nekik a leginkább egy gumiabroncsban.

Az eredmények nem fognak meglepni, hiszen az autósok szerint a gumiabroncs

  • nyújtson minél nagyobb biztonságérzetet
  • adjon minél több vezetési élményt
  • ne legyen drága a cseréje
  • tapadjon vizes úton is
  • és rendelkezzen jó minősítéssel az abroncscímkén.

Pontosabban megvizsgálva az igényeket a megkérdezettek 43 százaléka szerint a legfontosabb, hogy a nyári gumi jól kanyarodjon és fékezzen vizes úton, egy készlet abroncs legyen elég legalább 40 ezer kilométerre, és miközben 23 százalékuk várja el a jó árat, akár 15 százalékkal nagyobb árat is hajlandók fizetni, ha C helyett A besorolású a címkén az abroncs.

de ott általában valamely más tulajdonság hibádzik, vagy leginkább ZS kategóriásnak felel meg, ami jobbára elég veszélyes. Már a Bridgestone előző túraabroncsa, a Turanza T001 is elég jól teljesített, a legutóbbi ADAC teszten például még ezt vizsgálták, és bekerült a 4-5 ajánlott abroncs közé, a második helyen végzett. Könnyen kitalálhatod, hogy az utódja még ennél is jobb lehet.

Röviden összefoglalva a változásokat

a Turanza T005 mintáján több az oldalsó csatorna, ami képes elvezetni a vizet, és az abroncsminta blokkjai sem szögletesek, hanem finoman lekerekítettek, hogy amikor ezeken támaszkodik a gumi, akkor minél nagyobb felülete érje a talajt. Újdonság még, hogy a szilika, ami az abroncsok egyik legfőbb összetevője, teljesen egyenletesen oszlik el a gumi anyagában, erről pedig egy újfajta keverőgép gondoskodik, amely egyébként a Bridgestone tatabányai gyárában dolgozik, ugyanis a T005 kínálatának 60 százaléka nálunk készül.

Azt, hogy milyen lett az autósok kívánságai szerint készült abroncs, kétféle módon tudjuk elmondani.

Az egyik az objektív, amikor felkérték a német TÜV intézetet, hogy hasonlítsa össze alaposan a konkurensekkel, és azon a teszten az jött ki, hogy a T005 vizes úton fékezésben és kanyarodásban is jobb, mint a Continental, a Goodyear, a Michelin és a Pirelli abroncsai. A címkebesorolása, ami alapján a vevők rögtön látják, milyen termékkel van dolguk, A lett a vizes úton viselkedésre, és B az üzemanyag-takarékosságra.

A másik, szubjektív vélemény a miénk lehetett, amikor a Hungaroringen lévő tanpályán megoldhattunk néhány feladatot a Turanza T005-tel szerelt autókkal.

Mivel nem volt összehasonlítási alap sem az elődjével, sem a konkurensekkel, ezért erről csak annyit mondunk, hogy akár a 70 km/óráról száraz úton intenzív fékezésnél, akár a 70 km/óránál vízre futás (aquaplaning) jelenségénél, akár az 50 km/óránál vizes aszfalton vészhelyzeti kikerülésnél tapadtak a gumik, ahogyan csak bírtak, mind a hetes Golfon, mind az új E-osztályon.

Mi pedig csak azt tudjuk javasolni, hogy mivel a saját életed (és másoké is) múlik rajta, amikor vásárlásra kerül a sor, akkor legalább ilyen jó abroncsokat vegyél az autódra.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon