A világ legerősebb és leggyorsabb szériaautójának ígérkezik az új Bugatti Chiron, aminek a gyártása sem mindennapi. A molsheimi Atelier nemcsak fehér padlója és ragyogó megvilágítása miatt különleges, hanem a gyártási folyamat miatt is.

1500 lóerős teljesítményével a Bugatti Chiron a szuperautók új királya, ezért ehhez méltó körülmények között is készül Molsheimben, ott, ahol 1909-ben a márkát megalapították. A fehér padlós, csupa üveg Atelier egyáltalán nem hasonlít egy autógyárra, itt nincsenek futószalagok vagy robotok. Inkább egy Formula–1-es csapat műhelyéhez mérhető, ahol hozzáértő szerelők építik össze a világ egyik leggyorsabb autóját.

Már a megrendelése sem mindennapi, hiszen az összes Chiron egyedi kívánságok alapján készül. 23-féle fényezés, 31-féle bőrkárpit, 30-féle varrás, 18-féle szőnyeg és 11-féle színű biztonsági öv rendelhető, és ezen felül szinte bármilyen színt kikevernek, csak akkor tovább tart a gyártás. Egy Bugattit nem kapsz meg már holnap, a megrendeléstől a szállításig kilenc hónap is eltelhet, hiszen az összeszerelés elég aprólékos meló.

Miután aláírtad a papírokat, megrendelik az alkatrészeket a beszállítóktól, és összeállítják a szénszálas anyagból készült karosszériavázat. A fényezés három hétig tart, hiszen akár nyolc réteget is felvisznek, és mindegyik festés közt meg kell várni a száradást. Még azokon a helyeken is, ahol látható marad a szénszálas anyag, hat réteg lakk kerül a felületre. Az összeszerelés 12 munkaállomáson történik, ahol összesen 20-an dolgoznak. Először a motort készítik fel, ami készre szerelve érkezik a Volkswagen motorgyárából, majd a hétfokozatú duplakuplungos váltót, ami a Chiron akár 1600 Nm nyomatékát is képes elviselni.

Egy hétbe telik, amíg hárman összeszerelik a karosszériavázat a hajtáslánccal és a futóművel, majd jön a hűtés beszerelése. A Chiron motorja hátul, a hűtője elöl található, a hűtőfolyadék több körön, három vízpumpával a vezetőülés alatt jut a motorhoz. A karosszériát összesen 1800 csavar tartja össze, amit elektromos nyomatékkulccsal húznak meg, mindegyiket a megfelelő mértékben, amit a számítógép jegyez fel. A motort tartó hátsó segédkeretet és a karosszériavázat 14 titánium csavar fogja össze, amik egyenként csak 34 grammosak, de elképesztően erősek.

Miután a következő állomáson minden folyadékkal feltöltötték, először indítják be a 16 hengeres motort, amit még a Bugatti dolgozói sem tudnak soha megunni. A burkolat nélküli, csupasz autóváz már saját kerekén teszi meg a fékpadig tartó métereket. A Chiron gyártásához persze új fékpadot kellett rendelni, méghozzá a világ legerősebbjét, ami elbírja az 1500 lóerős autót. A két-három óráig tartó teszt során mintegy 60 kilométert tesz meg az alaposan lerögzített autó, közben 200 km/órára is felgyorsul.

Csak ezt követően szerelik fel a külső karosszériaelemeket, amelyek közül jó néhányat már korábban előszereltek. Az illesztési rések beállítása után jön az esőkamra, ahol harminc percig áztatják a Bugattit különböző intenzitású monszunesővel. Csak amikor meggyőződtek arról, hogy megfelelőek a tömítések, akkor kezdenek hozzá az utastér szereléséhez, nem áztatnák el feleslegesen a drága bőrt. Az utastér összeszerelése három napig tart, lehet csupa bőr, vagy félig bőr, félig karbon belsőt kérni.

A készre szerelés után jön a tesztpálya, amihez először átlátszó fóliával borítják be az egész autót, és a kerekeit is kicserélik, hogy megóvják az eredetit. A Chiron ekkor 300 kilométert tesz meg közúton, egészen egy repülőtéren található tesztpályáig, ahol 250 km/óra feletti tempónál is kipróbálják az autót. Az 50 kilométeres visszaút már nyugodtabban telik, majd kicserélik az olajat, a kerekeket, eltávolítják a fóliát és polírozzák a fényezést, ami egy újabb napot vesz igénybe.

A végére maradt a fényezés ellenőrzése, amit nem tudnak le néhány óra alatt. A művelet néhány órától három hétig is tarthat, abban az esetben, ha valamelyik elem minősége nem megfelelő, és esetleg újra le kell gyártani. Minden Chiron csak akkor hagyhatja el az Ateliert, ha az összes menedzser is jóváhagyta az autót. A vevő pedig a gyárban is átveheti a kocsit, sőt, ha akarja, előtte egy napra akár be is állhat szerelni, hogy dolgozzon az autója építésén. Mi biztosan ezt az opciót választanánk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Laurin és Klement ma ezzel utazna – Škoda Superb Combi L&K-teszt

Itt van a Tesla önvezető taxija

A világ legnagyobb autógyártója visszatér az F1-be

További cikkeink a témában