Ha azt mondjuk, hogy a Bugatti egy megfizethető elektromos autót készített, akkor arra mindenki felkapná a fejét. Pedig igaz, csak éppen egy méretarányos gyerekautóról van szó, a legendás Type 35 pontos másáról, amibe felnőttek is beleférnek.

Ettore Bugatti a legkisebb fiának szánta azt a gyerekautót, ami az 1924-es lyoni nagydíjon induló Type 35 mintájára készült, és pontosan feleakkora volt, mint az eredeti. A Baby nagy sikert aratott, 1936-ig összesen 500 példánya készült, és mára legalább annyira keresett veterán jármű, mint a teljes méretű Bugattik.

A márka a 110-edik születésnapjára újra elővette a gyerekautó ötletét, de ezúttal sokkal komolyabban dolgozták ki a feladatot. A Baby II terveit az idei genfi autószalonon mutatták meg, mostanra pedig elkészültek az első példányokkal. Az elődjéhez képest nagyobb lett, háromnegyede az eredetinek, ezért

az állítható pedálokkal felnőttek is elférnek benne. Például el lehet vinni a gyerekeket, unokákat egy körre.

A Baby II lehet, hogy csak 2,8 méter hosszú és egy méter széles, de egyébként pontosan úgy néz ki, mint az eredeti, főleg a francia versenykék színben, az alumínium műszerfallal, bőrüléssel és négyküllős kormánykerékkel. A Baby II alapból kompozit anyagból van, de a Vitesse változat szénszálas karosszériát kap, a Pur Sang pedig alumíniumból készül.

A hűtőmaszk tetején lévő Bugatti embléma éppen úgy 50 gramm ezüstből van, ahogyan a Chiron orrán lévő darab is.

Már a múlt századi Baby is elektromos hajtású volt, és természetesen az új Bugatti is az.

A hátsó kerekeket egy 10 kilowattos villanymotor hajtja, fékezéskor energia-visszatermeléssel is ellátták, és önzáró differenciálja is van. A gyerekeknek szánt üzemmódja 1 kilowattos, ekkor 20 km/órával haladhat, a felnőtt módja 4 kilowattos, 45 km/órás végsebességgel.

Mint a Chiron esetén, itt is van egy plusz kulcs, amivel ki lehet iktatni a sebességkorlátozást.

A lítiumion akkumulátor kivehető, az alapmodell 1,4 kilowattórásat kap, de van egy másik változat is 2,8 kilowattórás akkuval, ami akár 30 kilométert is megtehet egy feltöltéssel. A Baby II ifjú tulajdonosainak külön eseményeket is szervez a Bugatti, ami az új modellből is 500 darabot gyárt.

Az ára 30 ezer euróról indul adók nélkül, és ezzel minden idők legolcsóbb Bugattija lett, de mint a márka más típusainál, itt is előre elkelt az összes példány.

(Képek: Bugatti, Getty Images)

Ez is érdekelhet:

A Bugatti felhagy a sebességrekordok hajszolásával

Kiderült az is, miért nem lett Guinness-rekord az eredmény.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Itt az a Xiaomi, ami szembeszáll a csúcstelefonokkal

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés