Ettore Bugatti születésének száztizedik évfordulóján mutatták be az EB110-est még 1990-ben, ennek az autónak a tiszteletére pedig limitált szériás modellt terveztek a Chiron Supersport alapjaira. A Bugatti Centodieci stílusos zárása a W16-os motorok korszakának.
Ezeknek az autóknak minden darabja villámgyorsan elkel a tehetős befektetők és az annál is gazdagabb gyűjtők között, ezért aztán nagyon ritka látvány egy ehhez hasonló szupersportautó az utcákon. A Bugatti Centodieci ráadásul a különlegesebbek közé tartozik, ebből csak tíz példány készült a franciaországi Molsheimben. Ebben a fekete és fehér kontrasztjával bátran játszó Centodieciben is csak 437 kilométer van, mert sokkal inkább műtárgy ez, mint autó.
Minden részlete az eredeti Bugatti EB110 SS-t idézi, mely több mint 600 lóerővel a 90-es évek egyik legsúlyosabb szupersportautója.
Nagyszerűen rímel az EB110-esre a Centodieci, melyen a vékony fényszórók mellett induló légcsatorna, a lyukacsos oldalsó panel és a szaggatott elemekből álló hátsó lámpák a múlthoz visszanyúló elemek. Egészen más karakterű autó, mint a lágyabb vonalú Chiron, pedig az alapok közösek. Ez leginkább az utastérben látható, ahol a négyzetes varrásoktól eltekintve minden éppen olyan, mint a Chironban. Fekete és fehér bőrrel kárpitozott kabinja a Quartz fehér és sötét karbon kombinációjú karosszériához passzol.
Négy turbófeltöltővel megfújt tizenkét hengeres motorral, kézi váltóval és összkerékhajtással az EB110 SS 3,26 másodperc alatt villan 100-ra, ehhez a Centodiecinek elég 2,4 másodperc.
Ebben az autóban még a Bugatti Veyronnal bemutatott hajtás van, tehát a 8,0 literes, W16-os motor, melyet négy turbófeltöltő hergel, hozzá hétfokozatú duplakuplungos automata váltó csatlakozik és összkerékhajtás. A Chironnál 20 kilogrammal könnyebb, 1976 kilogrammos Centodieci 1600 lóerős és 1600 Nm a csúcsnyomatéka. Álló helyzetből 300-as tempóra 13,1 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 380 km/óránál elektronikusan korlátozott.
Ezzel nem szokás boltba menni, de még Monte Carlo utcáin sem bukkan fel ilyesmi, mert a Centodieci sokkal inkább műtárgy.
Nagyjából 10 millió dolláros áron lehetett megkaparintani egy ilyen autót azoknak, akik kellően előkelő helyen vannak a Bugatti ügyfelei között. Ennek az autónak aligha fogják valaha feszegetni a határait, mivel mindössze tíz darab készült belőle, ezért az értéke már abban a pillanatban növekedésnek indult, hogy kigurult az összeszerelő üzemből.
Ez is érdekelhet: