Mintha egy festmény vagy színdarab volna, akkora katarzist okozott a Bugatti Type 57 SC Atlantic, ezért méltó módon idézték meg ezzel a Chiron Super Sporttal.
Jean Bugatti közel kilencven éve tervezte meg a Type 57-es alapjait, melyet kifejezetten nagy túraautókhoz készítettek a franciaországi Molsheimben. Hétszáztíz alvázat gyártottak, melyekre számtalan különböző karosszériát alkottak olyan műhelyek, mint a Carrosserie Gangloff vagy a Graber. Mind közül azonban egyértelműen a néhány fennmaradt Atlantic a legértékesebb. Igazi ínyencség ez, mely egy Ferrari 250 GTO-t is képes volna elhomályosítani bármelyik Concours d'Elegance eseményen. A Bugatti Type 57 SC Atlanticot csak olyan helyeken lehet megcsodálni, mint a divattervező Ralph Lauren garázsa vagy a kaliforniai Mullin Automotive Museum.
1936 szeptemberében készült el és maga Victor Rothschild báró vette át azt az égszínkék Atlanticot, mely most a Mullinban áll.
Már évtizedekkel korábban is nagyon jól csengett a Rothschild név a nagyvilágban, ezért nem feltétlen a második világháború alatt folytatott hírszerzési tevékenységből és a különböző tanácsadói munkák díjazásából vásárolta a már akkor is kiemelkedően fényűzőnek számító sportautót Victor Rothschild. Eredetileg kompresszor nélkül készült el az autó, melyhez az Aérolithe prototípus különféle alkatrészeit is felhasználták, de 1939-ben a báró kérésére SC specifikációra építették át a Bugattit. Egészen 1941 októberéig használta az autót, amikor a hibásan működő feltöltő miatt a motor felrobbant és dühében a mező közepén hagyta az Atlanticot.
Nem sokkal később egy szerelő vásárolta meg az autót, aki a hibák kijavítása és a kompresszor kiszerelése után egy Angliába látogató amerikai orvosnak adta tovább 1945-ben. Az Egyesült Államokból aztán újra a Bugattihoz küldték az autót, hogy megint kompresszort szereljenek a sornyolcasra. Ezzel a Type 57-es motorja 175-ről 200 lóerőre izmosodott, így akár 190 km/órás sebességgel is vitte az art déco stílusú karosszériát. Ezek után a tulajdonosai hosszú évekig tartották meg az Atlanticot, melyet végül Peter W. Mullin 2010-ben vásárolt meg harminc millió dollárért. Az ő múzeumában szeretett bele a Bugatti Chiron tulajdonosa is Rothschild Atlanticjának szépségébe. Automatikusan kiemelkedő hátsó szárnyának alsó élén az Atlanti-óceán kézzel rajzolt sziluettje van.
Minden korábbi Bugatti közül az Atlantic vonalai köszönnek vissza legmarkánsabban a Chiron Super Sporton.
Karbonból készült karosszériáján épp úgy hosszanti él fut végig, mint a Type 57 SC Atlanticon, az oldalsó légbeömlők lágy íve pedig az ajtók vonalára emlékeztet. Minél többet időzik rajta az ember szeme, annál több párhuzam bukkan elő a két autón, melyeket valójában évtizedek választanak el egymástól. A Bugatti Chiron Super Sport megrendelője egy elkötelezett gyűjtő, akinek felesége az Atlantic rajongója, ezért hetvenedik születésnapjára lepte meg az elegáns szupersportautóval. Együtt utaztak el Molsheimbe, hogy részletesen kidolgozzák az autó konfigurációját és Ettore Bugatti kastélyában, a Château Saint Jeanban megismerjék a márka történetét. Az autózás legmagasabb csúcsán az autó megrendelése nem egy szimpla esemény, hanem egy felejthetetlen utazás.
Mivel pontosan arra az égszínkék színre volt szükség a Chiron Super Sporthoz, melyet az Atlanticon is használtak, ezért a Sur Mesure részleg mérnökei különböző fényviszonyok között vizsgálták meg a Type 57 SC-t. Teljesen egyedi elem az autó hűtőmaszkja is, mely a hálós kialakítással szemben klasszikus, hosszanti lamellás. Ehhez nem volt elég a formatervezők munkája, a mérnökök is komolyan megvizsgálták az elemet, hiszen egy 440 km/órás sebességre képes autó hűtésénél minden apróság számít.
Kortalanul elegáns a bézs bőrkárpittal varrt utastér és az analóg műszerek.
Igazán üdítő látvány egy olyan Bugatti, ahol nem minden a négy turbóval megfújt W16-os motorról és az 1600 lóerős teljesítményről szól, hanem a stílusról. A finom kék fényezés, a Gaucho bőrrel borított utastér és a csillogó krómok kombinációja új ízt ad a Chiron Super Sportnak. Ajtókárpitjain az Atlantic sziluettje jelenik meg, a fejtámlákon pedig a Rembrandt Bugatti ikonikus táncoló elefántja.
Ahogyan a sornyolcas motoroké, úgy a tizenhat hengeres blokk korszaka is hamarosan lezárul, de Mate Rimac megerősítette, hogy a Bugattinál továbbra is a benzinmotoron lesz a hangsúly, nem pedig az elektromos hajtáson. Az azonban egészen biztos, hogy ez a Chiron Super Sport is az egyike lesz azoknak az autóknak, melyek évtizedek múlva is büszkén állhatnak bármelyik kiállításon.
Ez is érdekelhet: