Mérnöki mestermunka a Chiron Super Sport, melyből olyan villámgyors művészeti alkotást varázsoltak a Bugatti mesterei, mely aranyló fényben mutatja meg az 1909-ben alapított márka történetét.

Abban a korszakban vált igazán nagy név a Bugattiból, amikor még a közutakon rendezett versenyek életveszélyesek voltak, a csapatfőnökök pedig sorra vesztették el a legvakmerőbb pilótáikat. Az autózás hajnalán a sornyolcas motorral szerelt Bugattik pontosan akkora durranásnak számítottak, mint most a Chiron Super Sport, és ezt tökéletesen megmutatja a Golden Era.

Mindig voltak magasságok és mélységek a Bugatti történetében, de az sosem változott, hogy mindig a legnagyobbak közt van a helye.

Ismét új korszak kezdődik, hiszen az eszméletlen gyors villanyautókról ismert, horvát Mate Rimac kezébe adta a márka irányítását a Volkswagen csoport. Az igazán egyedülálló W16-os motor ugyan a Mistral roadsterrel és a Bolide versenyautóval leköszön, de Bugatti továbbra is megtartja a benzinmotort. A Chiron Super Sport azonban egyike az utolsó tizenhat hengeres motorral szerelt csúcsgépeknek, ezért a gyűjtők is sokkal inkább tekintenek rá kiállítási tárgyként, hiába volna remek élvezeti cikk.

Kétfős utastere mögött szinte fedetlenül látható a 8,0 literes, W16-os motor, amit négy turbófeltöltővel fújnak meg, így 1600 lóerőt ad le 7000-es fordulaton és 1600 Nm nyomatéka van 2250 és 7000 között. A Chiron csúcsváltozata 2,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, 12,1 másodperc alatt lépi át a 300-as osztást, és 28,6 másodperc alatt már 400 km/órával hasít. Szóval elég hosszú reptér kell ahhoz, hogy a nyújtott karosszériájú Super Sport megmutassa, mire képes.

Utasterében a visszafogott fekete és az aranybarna finom bőrkárpitok váltják egymást.

Kétszemélyes kabinjában analóg műszerek vannak, hogy igazán időtálló legyen, az ajtókárpitokra pedig airbrush pisztollyal készítették el az EB110-es, a Veyron és a Chiron modellek rajzait. A sportülések fejtámláiba a Golden Era feliratot hímezték, mely tökéletesen ismétli a kiemelkedő hátsó szárny aljára festett nevet, hiszen ez jóval egyedibb autó, mint a többi Chiron Super Sport. Alaposan megdolgoztatta a Bugattikat gyűjtő ügyfél az egyedi kívánságokkal foglalkozó Sur Mesure részleg szakembereit.

Feketéből aranyba hajló fényezésére ceruzával kerültek fel a Bugatti korábbi modelljei, így a legendás versenygépek és kétüléses sportautók között felfedezhető a Type 57 SC Atlantic és a Type 41 Royale is, valamint egy Bugatti formatervű vonat is. Az utas oldalán jelennek meg az 1956-ig gyártott autók, a vezetőén pedig az 1987 utáni korszakban készültek.

Ez is érdekelhet:

A Bugatti Chiron arany középútja

Sportos túragépnek készült, de a Bugatti Chiron Profilée megismételhetetlen ritkaság lett.

Stílusos lett az utolsó Bugatti Centodieci

Minden Bugatti közül az EB110-esre emlékeztető Centodieci lesz az egyik legritkább.

Ez a 400. Bugatti Chiron

Elkészült a 400. Bugatti Chiron, ami egyúttal azt is jelenti, hogy már csak további százat gyártanak majd.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés