Mérnöki mestermunka a Chiron Super Sport, melyből olyan villámgyors művészeti alkotást varázsoltak a Bugatti mesterei, mely aranyló fényben mutatja meg az 1909-ben alapított márka történetét.

Abban a korszakban vált igazán nagy név a Bugattiból, amikor még a közutakon rendezett versenyek életveszélyesek voltak, a csapatfőnökök pedig sorra vesztették el a legvakmerőbb pilótáikat. Az autózás hajnalán a sornyolcas motorral szerelt Bugattik pontosan akkora durranásnak számítottak, mint most a Chiron Super Sport, és ezt tökéletesen megmutatja a Golden Era.

Mindig voltak magasságok és mélységek a Bugatti történetében, de az sosem változott, hogy mindig a legnagyobbak közt van a helye.

Ismét új korszak kezdődik, hiszen az eszméletlen gyors villanyautókról ismert, horvát Mate Rimac kezébe adta a márka irányítását a Volkswagen csoport. Az igazán egyedülálló W16-os motor ugyan a Mistral roadsterrel és a Bolide versenyautóval leköszön, de Bugatti továbbra is megtartja a benzinmotort. A Chiron Super Sport azonban egyike az utolsó tizenhat hengeres motorral szerelt csúcsgépeknek, ezért a gyűjtők is sokkal inkább tekintenek rá kiállítási tárgyként, hiába volna remek élvezeti cikk.

Kétfős utastere mögött szinte fedetlenül látható a 8,0 literes, W16-os motor, amit négy turbófeltöltővel fújnak meg, így 1600 lóerőt ad le 7000-es fordulaton és 1600 Nm nyomatéka van 2250 és 7000 között. A Chiron csúcsváltozata 2,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, 12,1 másodperc alatt lépi át a 300-as osztást, és 28,6 másodperc alatt már 400 km/órával hasít. Szóval elég hosszú reptér kell ahhoz, hogy a nyújtott karosszériájú Super Sport megmutassa, mire képes.

Utasterében a visszafogott fekete és az aranybarna finom bőrkárpitok váltják egymást.

Kétszemélyes kabinjában analóg műszerek vannak, hogy igazán időtálló legyen, az ajtókárpitokra pedig airbrush pisztollyal készítették el az EB110-es, a Veyron és a Chiron modellek rajzait. A sportülések fejtámláiba a Golden Era feliratot hímezték, mely tökéletesen ismétli a kiemelkedő hátsó szárny aljára festett nevet, hiszen ez jóval egyedibb autó, mint a többi Chiron Super Sport. Alaposan megdolgoztatta a Bugattikat gyűjtő ügyfél az egyedi kívánságokkal foglalkozó Sur Mesure részleg szakembereit.

Feketéből aranyba hajló fényezésére ceruzával kerültek fel a Bugatti korábbi modelljei, így a legendás versenygépek és kétüléses sportautók között felfedezhető a Type 57 SC Atlantic és a Type 41 Royale is, valamint egy Bugatti formatervű vonat is. Az utas oldalán jelennek meg az 1956-ig gyártott autók, a vezetőén pedig az 1987 utáni korszakban készültek.

Ez is érdekelhet:

A Bugatti Chiron arany középútja

Sportos túragépnek készült, de a Bugatti Chiron Profilée megismételhetetlen ritkaság lett.

Stílusos lett az utolsó Bugatti Centodieci

Minden Bugatti közül az EB110-esre emlékeztető Centodieci lesz az egyik legritkább.

Ez a 400. Bugatti Chiron

Elkészült a 400. Bugatti Chiron, ami egyúttal azt is jelenti, hogy már csak további százat gyártanak majd.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

A Bugatti Veyron és a Škoda Octavia dizájnerét vették fel az MG-hez

További cikkeink a témában