2016 márciusában mutatták be a Chiront a Genfi Autószalonon, melyből mindössze ötszáz darabot gyárt a Bugatti, de a szupersportautó alapjait más változatok is használják, melyek közül mindenki találhat valami izgalmasat. Egyetlen verzió azonban csak prototípusként valósult meg: a Chiron Profilée.

2022-re már tudható, hogy a Bugatti Chiron és a Veyronnal bemutatkozó hajtáslánc a gyártás végéhez közeledik. Kevesebb mint száz darabot szerelnek össze a franciaországi Molsheimben, aztán az olyan ritkaságok következnek, mint a nyitott tetős Mistral vagy a kizárólag versenypályán használható, radikális aerodinamikai elemekkel telepakolt Bolide.

Mielőtt bemutatták volna a közel 2,5 millió eurós árú Chiront, azonnal elkapkodtak belőle kétszáz darabot, pedig mindenki tudhatta, hogy ez még csak a kezdet.

Elődjéhez hasonlóan a Chiron magját is egy szénszál erősítésű műanyag monocoque adja, mely minden modell esetében megegyezik, ahogyan a továbbfejlesztett 8,0 literes, W16-os motor is, melyet négy turbófeltöltő hergel. Az alapmodell 1500 lóerős teljesítményét 6700-as fordulaton adja le, maximális nyomatéka pedig 1600 Nm már 2000-es fordulattól egészen 6000-ig.

13,6 másodperc alatt gyorsul 300-as tempóra, 6,5 másodperc alatt van meg a 200, és a referenciának tekinthető sprintet 100 km/óra sebességre mindössze 2,4 másodperc alatt zavarja le. Ez még mindig csak a bemelegítés, mert a Chironnak ennél csak dinamikusabb változatai vannak.

Legdurvább a Chiron Super Sport 300+, mely már 1600 lóerős, és csak harminc darabot készítenek belőle. Legjellegzetesebb stíluseleme a narancssárga csíkokkal díszített fekete karbon karosszéria és a meghosszabbított hátsó túlnyúlás, melyre a jobb aerodinamika miatt volt szükség.

Ennek prototípusával futotta meg Andy Wallace, a Bugatti tesztpilótája a 490,484 km/órás sebességi világrekordot.

3,5 millió eurós árával és elképesztő végsebességgel (az utcai példányokat 440 km/órára korlátozzák) a Chiron Super Sport kétségkívül gyűjtői darab. Akinek azonban néha kedve támad versenypályán is vezetni a méregdrága szupersportautóját, annak a Chiron Pur Sport való.

1,9 méter széles hátsó szárnya a legfeltűnőbb eleme, de ez csak egy tétel a sok közül. A Pur Sport váltójának 80 százalékát átdolgozták, az áttételei rövidebbek, a motor maximális fordulatszámát pedig 6900-ig tolták ki. Ez a változat 50 kilogrammal könnyebb az alap Chironnál, mely részben a 3D nyomtatással készülő titán kipufogórendszernek köszönhető. Kifejezetten erre az autóra fejlesztett Michelin Sport Cup 2R gumik feszülnek a felniken, és a futóműve is jóval keményebb.

Azon keveseknek szól a Chiron Pur Sport, akik a többséggel ellentétben nem félnek használni a technikát.

Kezelhetősége és teljesítménye szimpatikus volt a Bugatti vásárlóinak, de sokkal inkább a kanyargós hegyi utakon élvezték volna, ezért a mérnökök az arany középúton kezdtek el dolgozni. Az autó sziluettjén azonnal látható, hogy a Chiron elegánsabb és letisztultabb vonalait követi, de az orrán lévő hatalmas légbeömlőket megtartották.

Nagy méretű hátsó szárny nélkül kellett növelni a hátsó tengely leszorítóerejét, ezért egy szolidabb megoldással álltak elő. A hátsó elemből kiemelkedő kacsafenék pedig legalább olyan jól áll a Chironnak, mint a Porsche 911 Sport Classicnak. A megnyitott középső rész miatt ráadásul a motorból áradó forró levegő is könnyedén és tervezett légárammal tud távozni az autó mögött.

Ez a változat lett az élvezetes vezethetőségű túragép, a Chiron Profilée.

Korlátozott darabszáma miatt már nem fért bele a kínálatba, ezért csak egyetlen közúton is használható példányt készített belőle a Bugatti, így valószínűleg nemcsak az egyik legjobb, de a legritkább változat is ez lesz minden Chiron közül.

Csak néhány tizedmásodperccel gyorsabb a Chironnál, de ebben a műfajban ezek az apró különbségek adják az igazi ízt. A Profilée 2,3 másodperc alatt villan 100 km/órára, a 200-as osztást pedig 5,5 másodperc alatt éri el, míg a 300-hoz 12,4 másodpercig kell taposni a gázpedált. Végsebessége a módosított váltó miatt valamivel alacsonyabb, de még így is pokolian gyorsnak ható 380 km/óra.

Argent Atlantique nevű halvány égszínkék fényezését kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztették.

Remek kontrasztot alkot a sötétkék karbonelemekkel és a szintén kék bőrrel kárpitozott utastérrel, melynek fonott mintázathoz 2665 méternyi bőrcsíkot használtak fel. Komfortosabb ülésekkel szerelték, ugyanakkor megtartották a Pur Sport nagyobb méretű váltófüleit.

Egyszeri és megismételhetetlen autó a Bugatti Chiron Profilée, melyet 396 tesztkilométer után árvereznek majd el. Miközben épp azért született, hogy ez legyen a leginkább használható Bugatti, a ritkasága miatt valószínűleg ez bukkan fel majd a legkevesebbet az utakon.

Ez is érdekelhet:

Ez a 400. Bugatti Chiron

Elkészült a 400. Bugatti Chiron, ami egyúttal azt is jelenti, hogy már csak további százat gyártanak majd.

Nem kímélik a Bugatti Chiron sportváltozatát

Így reptetik meg az egymilliárd forintos szuperautót.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Megújult a BMW legjobb sportkupéja, már 480 lóerős az M2-es

A cseh Rolls-Royce – Škoda Superb

Ilyen az, ha az Alpine izgalmas elektromos autót alkot

További cikkeink a témában