A Bugatti eddig legfeljebb egyenes vonalú gyorsulásban jeleskedett, pedig a Chiron Pur Sport változatát a versenypályák kanyarjaiba szánták, a képességeit pedig most lassított felvételen is megmutatja.

A világ leggyorsabb autói közé tartozik a Bugatti, amivel egyenes vonalban elképesztően lehet gyorsulni, de a Chiron ennél jóval többre képes. A Pur Sport változata könnyebb, gyorsabb és jobb a tapadása a versenypályán, ahová eredetileg szánták, és a képességeiből most felvillant valamennyit egy látványos videóban.

A Chiron Pur Sport lelke is a 8 literes, 16 hengeres motor négy turbóval, és az 1500 lóerős teljesítménye sem több az alapmodellénél, de a váltóáttétel módosításával jobban gyorsul, és mivel ennél a változatnál úgysem a végsebesség számít, azt 350 km/órára korlátozták. A menettulajdonságait a feszesebb rugózás és a hatalmas hátsó szárny is fokozza.

Az összkerékhajtásával mindig biztos a Chiron tapadása, kivéve, amikor azt akarják, hogy négy kerékkel drifteljen,

és éppen ezt mutatta meg a Bugatti a legújabb videójában. A Chironnal egy zárt tesztpálya „játszóterére” mentek, itt a gyári tesztpilóta vitte táncba a Pur Sportot, amiből összesen csak 16 példányt építenek.

Nemcsak azért rajzoltak C-betűt az aszfaltra, mert ezt adta ki a drift, hanem azért is, mert a C-betű a patkó alakú hűtőmaszkot leszámítva a Bugatti egyik legfontosabb dizájneleme a múlt század húszas évei óta. Az eredetit még Jean Bugatti alkotta, hogy meghosszabbítsa az autó sziluettjét, az új modelleken pedig a hűtés feladatát látja el.

Ez is érdekelhet:

Ez a 400. Bugatti Chiron

Elkészült a 400. Bugatti Chiron, ami egyúttal azt is jelenti, hogy már csak további százat gyártanak majd.

A Mistral lesz az utolsó 16 hengeres Bugatti

A Chironra épülő limitált szériás roadster egy korszak végét jelenti a Bugattinál.

És ezt olvastad már?
Az elektromos Volkswagenek ellenfele lenne a Zeekr
További cikkeink a témában