Tizenhat hengeres szívó benzinmotorral és három villanymotorral új korszak kezdődik a Bugattinál a Tourbillon hibrid szupersportautóval.

Húsz évvel ezelőtt több mint ezer lóerővel átütötte a határokat a Bugatti Chiron, most pedig a Ferdinand Piëchhez szorosan kötődő, négy turbóval hergelt W16-os motor után egy szívó V16-os hibrid szupersportautót leplezett le a vállalat első embere, az autók iránti rajongásáról híres Mate Rimac. A kétszázötven darabos limitált szériában gyártott Bugatti Tourbillon-ban lenyűgöző mérnöki tudás van.

Elegáns, érzéki és fényűző a Bugatti Tourbillon, a modern technikával együtt is hű Ettore Bugatti elveihez.

Száztizenöt év alatt számtalan tulajdonost és korszakot megélt a Bugatti, mely a versenyzés világából indult, ma pedig a luxus szupersportautók csúcsát jelenti. Nem zengenek már a húszas évek kompresszoros sornyolcasai vagy a Campogallianóban készült EB110-es tizenkét hengeres motorja, és a Chironnal együtt búcsút intett a W16-os blokk is, hogy átadja a helyét az új 8,3 literes, V16-os szívómotornak, melyet az angol Cosworthszal együtt fejlesztett a Bugatti.

Húsz éven keresztül legendás versenyzők után nevezték el a Bugatti modelleket, de ennek a hagyománynak most vége szakad. A Tourbillion remekül összecseng a francia eredettel és a kézi összeszereléssel. A francia tourbillon magyarul örvénylést vagy forgószelet jelent, de leginkább az óragyártásban ismert kifejezés. Ezt a mechanikus szerkezetet a svájci születésű, de Franciaországban élő Abraham-Louis Breguet találta fel 1801-ben.

Nagy hangsúlyt fektettek a tervezők arra, hogy évtizedek múlva is olyan elképesztő legyen a Bugatti Tourbillon, mint az akkor már múltat jelentő 2024-ben.

Nincsenek szem előtt néhány év alatt kiöregedő kijelzők, a teljesen analóg műszeregységet pedig svájci óragyártók készítették. Mintha egy gyűjtői karóra volna, úgy néz ki az óracsoport, több mint hatszáz alkatrészből áll, és mindössze 700 gramm a tömege. Olyan anyagokat használtak fel hozzá, mint a titán, a zafír, valamint rubin és más drágakövek. Mivel a kormány agya rögzített, a küllők pedig a műszercsoport mögé futnak, ezért az órák mindig láthatóak, csak a kormány karimája forog, semmi más.

Lebegő középkonzol és tetőre futó hangulatvilágítás választja el egymástól a kétszemélyes kabin két utasát a Tourbillonban. A középkonzol egyetlen tömbből mart alumíniumból és rendkívül tiszta kristályüvegből készül, a tetején pedig egy telefonos kapcsolatra képes és tolatókamera képét is megjelenítő, nagy felbontású központi képernyő bukkan elő, amikor szükség van rá.

Annak érdekében, hogy az ülések a lehető legkönnyebbek legyenek, a padlóhoz rögzítettek, az állíthatóságot a kormány és a pedálok mozgatása jelenti.

Szépen működnek együtt a motorsportos elemek a határtalan luxussal a Bugattiban, mely tökéletesen alkalmas arra, hogy versenypályán hajtsák vagy akár a világ legszebb helyein autózzanak vele. 3,8 millió eurós (nagyjából 1,5 milliárd forint) ára miatt sokan bizonyára trófeaként tekintenek majd a Bugatti Tourbillion-ra, de a mérnökök valójában arra tervezték, hogy egy élvezettel használható autóipari műalkotás legyen.

Kizárólag a hátsó kerekeket hajtja az új 8,3 literes, V16-os szívómotor, mely vidáman elforog 9000-ig és önmagában 1000 lóerős, a blokk súlya pedig csak 252 kilogramm. Ehhez egy nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó csatlakozik. Az 1800 lóerős rendszerteljesítményű Tourbillion-ban további három villanymotor van, melyek közül kettő az első kerekeket hajtja. Ezek egy 25 kWh kapacitású akkumulátorból nyerik az energiát, amivel akár 60 kilométert is képes zéró emissziós módban megtenni a Bugatti.

T800-as karbon kompozitból készült a Bugatti Tourbillon monocoque-ja.

Nincs mechanikai kapcsolat az első és a hátsó hajtás között, ezért a vázba integrált akkumulátorral együtt is könnyebb az új Bugatti a Chironnál. Ez azonban nem volt elég, a mérnökök 3D nyomtatott szerkezeti merevítőket terveztek, a futómű elemei kovácsolt alumíniumból készültek, egyes alkatrészeket pedig a mesterséges intelligencia segítségével csiszoltak tökéletesre.

Döbbenetesen gyors a Bugatti Tourbillon, álló helyzetből 100-ra 2 másodperc alatt gyorsul, a 200-as osztást pedig 5 másodperc alatt éri el a mutató, a 300-ra pedig további 5 másodpercig kell csak nyomni a gázpedált. Az igazi különlegessége azonban a 445 km/órás végsebesség, amihez a Bugatti behajtja a hátsó szárnyát, és a hatalmas diffúzor biztosítja a tapadást. És ez még csak egy új korszak kezdete.

Ez is érdekelhet:

Elegáns fényűzés az Atlanticot idéző Bugatti Chiron Super Sport

Rothschild báró régi Bugattijának modern átirata ez a Chiron Super Sport.

Villámgyorsan visz a Bugatti aranykorába a Chiron Super Sport Golden Era

Elég körbesétálni az autót, és meg is van a Bugatti tematikájú történelemóra.

Stílusos lett az utolsó Bugatti Centodieci

Minden Bugatti közül az EB110-esre emlékeztető Centodieci lesz az egyik legritkább.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Óbudán vár a fotókiállítás, amit nemcsak látni, hanem tapintani is lehet

150 000 táncoló robotfűnyíró: a technológia a fejlesztés mögött

Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre

További cikkeink a témában
Egyedi méretre szabott öltönyök, ingek azoknak, akik különlegesre vágynak
Hirdetés