453,91 km/órás tempóval állított fel új nyitott tetős világrekordot a Bugatti szívdöglesztő szupersportautója, a W16 Mistral.
Ősszel tökéletes idő van a remek köridőkhöz és a sebességi rekordokhoz, hiszen még száraz az aszfalt, de a levegő már éppen annyira hűlt le, hogy kellemesen érezzék magukat a motorok. Mert egy olyan világcsúcs, amilyet a Bugatti W16 Mistrallal is futottak, megkívánja az ideális körülményeket a nagyszerű technika és a profi pilóta mellé.
Mate Rimac telefonjával próbálta felvenni azt, ahogy elzúz előtte a W16 Mistral, de nem volt hozzá elég gyors.
Megfelelő üzemi hőfok és keréknyomás nélkül már a Veyron sem engedte az őrült vágtát, de a gyári csapattal a Bugattinál nem volt kérdés, hogy a W16 Mistral magasabbra teszi a lécet. A nagy hajsza egyébként tizennégy évvel ezelőtt kezdődött, 2010 júniusában egy Veyron Super Sporttal 431,07 km/órás sebességet futottak, kilenc évvel később a Chiron Super Sport 300+ tett rá egy lapáttal, ami 490,48 km/órával száguldott. Ezek azonban mind zárt karosszériás kupék, a fedetlen rekordot a Veyron Grand Sport Vitesse állította be 408,84 km/órával.
Hagyományosan minden újkori rekorder Bugattit fekete és élénk narancssárga színűre fényeznek, ez alól a W16 Mistral sem kivétel. 2024. november 9-én a németországi Papenburgban található tesztpályán a megfelelő előkészületek és biztonsági követelmények mellett, valamint az autó jövőbeli tulajdonosa előtt 453,91 km/órás sebességgel száguldott a W16 Mistrallal Andy Wallace pilóta. Közel ilyen tempóval a tulajdonost is elvitte egy körre Wallace, hogy személyesen győződhessen meg róla, mennyire villámgyors autót készített neki a Bugatti.
Magángyűjtemények kiváltsága ez az autó, csak 99 példányt készítenek a Bugatti W16 Mistralból, de mind közül ez a legkülönlegesebb.
Még abból a korszakból származik a Bugatti tizenhat hengeres motorja, amikor a Volkswagen élén Ferdinand Piëch állt, aki nem arról volt híres, hogy engedett volna a vízióiból. A Bugatti feltámadásához elengedhetetlen négy turbóval megfújt W16-oshoz szorosan fűződik a magyar Hanula Barna neve is. A Veyronban még 1001 lóerős volt, de a motort búcsúztató Mistralban már 1600 lóerőt tud a 8,0 literes W16, melyhez hétfokozatú duplakuplungos automata váltó csatlakozik és összkerékhajtás.
Nagy változások köszöntek be, hiszen a Volkswagen válságban van, a Bugatti első embere pedig mostanra a horvát Mate Rimac. Ez azonban nem jelenti azt, hogy elengedték volna a benzinmotort, az új Bugatti Tourbillonban egy Cosworth-szal együtt fejlesztett szívó V16-os motor és három villanymotor van.
Ez is érdekelhet: