453,91 km/órás tempóval állított fel új nyitott tetős világrekordot a Bugatti szívdöglesztő szupersportautója, a W16 Mistral.

Ősszel tökéletes idő van a remek köridőkhöz és a sebességi rekordokhoz, hiszen még száraz az aszfalt, de a levegő már éppen annyira hűlt le, hogy kellemesen érezzék magukat a motorok. Mert egy olyan világcsúcs, amilyet a Bugatti W16 Mistrallal is futottak, megkívánja az ideális körülményeket a nagyszerű technika és a profi pilóta mellé.

Mate Rimac telefonjával próbálta felvenni azt, ahogy elzúz előtte a W16 Mistral, de nem volt hozzá elég gyors.

Megfelelő üzemi hőfok és keréknyomás nélkül már a Veyron sem engedte az őrült vágtát, de a gyári csapattal a Bugattinál nem volt kérdés, hogy a W16 Mistral magasabbra teszi a lécet. A nagy hajsza egyébként tizennégy évvel ezelőtt kezdődött, 2010 júniusában egy Veyron Super Sporttal 431,07 km/órás sebességet futottak, kilenc évvel később a Chiron Super Sport 300+ tett rá egy lapáttal, ami 490,48 km/órával száguldott. Ezek azonban mind zárt karosszériás kupék, a fedetlen rekordot a Veyron Grand Sport Vitesse állította be 408,84 km/órával.

Hagyományosan minden újkori rekorder Bugattit fekete és élénk narancssárga színűre fényeznek, ez alól a W16 Mistral sem kivétel. 2024. november 9-én a németországi Papenburgban található tesztpályán a megfelelő előkészületek és biztonsági követelmények mellett, valamint az autó jövőbeli tulajdonosa előtt 453,91 km/órás sebességgel száguldott a W16 Mistrallal Andy Wallace pilóta. Közel ilyen tempóval a tulajdonost is elvitte egy körre Wallace, hogy személyesen győződhessen meg róla, mennyire villámgyors autót készített neki a Bugatti.

Magángyűjtemények kiváltsága ez az autó, csak 99 példányt készítenek a Bugatti W16 Mistralból, de mind közül ez a legkülönlegesebb.

Még abból a korszakból származik a Bugatti tizenhat hengeres motorja, amikor a Volkswagen élén Ferdinand Piëch állt, aki nem arról volt híres, hogy engedett volna a vízióiból. A Bugatti feltámadásához elengedhetetlen négy turbóval megfújt W16-oshoz szorosan fűződik a magyar Hanula Barna neve is. A Veyronban még 1001 lóerős volt, de a motort búcsúztató Mistralban már 1600 lóerőt tud a 8,0 literes W16, melyhez hétfokozatú duplakuplungos automata váltó csatlakozik és összkerékhajtás.

Nagy változások köszöntek be, hiszen a Volkswagen válságban van, a Bugatti első embere pedig mostanra a horvát Mate Rimac. Ez azonban nem jelenti azt, hogy elengedték volna a benzinmotort, az új Bugatti Tourbillonban egy Cosworth-szal együtt fejlesztett szívó V16-os motor és három villanymotor van.

Ez is érdekelhet:

Lenyűgöző műszaki remekmű a Bugatti Tourbillon

1800 lóerős, hibrid hajtású és csodálatos luxus szupersportautó a legújabb Bugatti.

A Rimac Nevera hivatalosan is a világ leggyorsabb elektromos autója

Újabb rekordot döntött meg a horvát szupersportautó.

Merész elegancia a Type 55-öst idéző Bugatti Chiron Super Sport

Úgy tartják, hogy Ettore Bugatti egyik kedvenc színkombinációja volt a sárga és a fekete párosa.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
8% Piastri
1% Russell
9% Egy másik versenyző
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés