Amikor ott áll a garázsban a Bugatti Veyron a speciális keverékű Michelin gumijain és a temérdek alkatrészével, simán előfordulhat, hogy a spórolós szervizlátogatás kerül hétmillió forintba.

Sokak szemében értelmetlen és túlzottan drága mozgó szobor a Bugatti Veyron, melyet általában befektetésnek vásárolnak, vagy anélkül gyönyörködnek benne, hogy egy árva métert is mennének vele. A Veyron viszont sokkal több szimpla státuszszimbólumnál, egy mérnöki remekmű, amivel a Bugatti visszatért az autózás csúcsára.

Műszaki alapjai, teljesítménye és gyártása is a egyedülálló.

1998 májusában szerezte meg a Volkswagen a Bugatti márkát, majd több tanulmányautó bemutatása után 2001-ben döntöttek a Veyron gyártásáról, melynek első forgalomképes prototípusa 2003 augusztusában készült el. A fejlesztés és a tesztelés során azonban a különleges szupersportautóval kapcsolatban számos probléma merült fel, ezért egészen 2005 őszéig halasztották a gyártást.

Kétfős utastere mögött egy 8,0 literes, W16-os motor található, melyet négy turbóval fújtak meg 1001 lóerőre az alapmodell esetében. Hétfokozatú duplakuplungos automatáját a Ricardo fejlesztette, és kormány mögötti alumíniumfülekkel lehet manuális módban vezérelni. 1250 Nm maximális nyomatékát Haldex rendszerű összkerékhajtása viszi le az útra.

Nem meglepő, hogy egy ilyen tudású gép szervizelése sem olcsó művelet.

Ha viszont valaki ismeri a gépet, akkor még ezen a szinten is lehet spórolási tippeket tanulni, hogy a gyújtótrafók cseréje se üssön akkora lyukat a hízott malacperselyen. A Bugatti Veyronon egy olajcseréhez is legalább egy maréknyi leeresztő csavart kell kitekerni, és hasonlóan nagy művelet a trafók cseréje is, amihez több karosszériaelem leszerelésén át vezet az út. Láthatóan több más sportautóval is foglalkozik az a Miamiban található szerviz, amelynek szerelője megosztotta, hogyan végzi el a gyújtógyertyák és -trafók cseréjét.

Gyári előírás szerint ehhez a művelethez a motor kiemelésére volna szükség, egy kreatívabb megoldással viszont munkaórákat, és így pénzt is lehet spórolni. Elkerülhetetlen azonban a hátsó karosszériaelemek leszerelése, majd a motor tetején található alkatrészek kibontása, melyhez egy állványon fekve lehet kényelmesen hozzáférni.

225 km/órás sebességnél tapasztalható gyújtáskimaradás a 13-as és 16-os hengerekben – szólt az ügyfél panasza.

Érdekesség, hogy a Bugattitól rendelt, tizenhat darab gyújtótrafóra több mint egy hónapot kellett várni, az áruk pedig egyenként 730 dollár (250 ezer forint), a gyertyák pedig 170 dollárba kerülnek (58 ezer forint). Utóbbiak ráadásul megegyeznek a többi Volkswagen modellben használtakkal, így akár 18 dollárért (6 ezer forint) is beszerezhetőek.

Rengeteg munkaórát spórolt a felfekvéses módszerrel a szerelő, ezért a gyári akár 50 óra helyett végül 35 munkaóra alatt készen is lett az alkatrészek cseréjével. A számla azonban így sem szerény összeg, a Veyron tulajdonosának 20 ezer dollárt (több mint 6,8 millió forint) kellett kicsengetnie érte.

Ez is érdekelhet:

15 éve így futotta meg a 407 km/órát a Bugatti Veyron

Csak egy külön kulccsal engedi ezt a sebességet.

Stílusos lett az utolsó Bugatti Centodieci

Minden Bugatti közül az EB110-esre emlékeztető Centodieci lesz az egyik legritkább.

A Bugatti Chiron arany középútja

Sportos túragépnek készült, de a Bugatti Chiron Profilée megismételhetetlen ritkaság lett.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában