Mégis, mire számított?

A büntetőfékezés mindig veszélyes és egyébként szigorúan tilos is, de ha lehet ilyet mondani, akkor a lehető legrosszabb helyen büntetőfékezett az autós, aki az M0-s autóút hétköznap délutáni zsúfolt forgalmában a belső sávban gondolta úgy, hogy megleckézteti a mögötte jövőt. Aki persze nekiütközött, és már kész is volt a torlódás.

Lehet mondani, hogy nem ismerjük az előzményeket, de bármi is történt a felvétel előtt, soha semmire nem lehet megoldás a büntetőfékezés. Ez az egyik legértelmetlenebb és legveszélyesebb autós húzás, amivel nemcsak saját magát, de utasait és a közlekedés többi résztvevőjét is veszélyeztetik a sofőrök.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Magyar Közút Nonprofit Zrt. (@magyarkozut) által megosztott bejegyzés

Még egy kisebb koccanással is, mint ez volt, több száz vagy ezer ember útját is feltarthatják a felelőtlen autósok. A fenti esetben szerencsére percek alatt kiértek a közútkezelő útellenőrei és a rendőrök is, akik kiterelték az autósokat a leállósávra, hogy ne legyen még nagyobb a torlódás. Mind a két sofőr elismerte, hogy hibázott – de mégis, mire számítottak?

Ez is érdekelhet:

Büntetőfékezésből lett baleset az M3-as bevezetőjén

Itt a példa arra, miért nem jó ötlet befékezgetni.

Ebben a büntetőfékezős ügyben az a szomorú, hogy jog szerint nem csak a hülye a hibás

A józan eszünk és igazságérzetünk szerint egyértelmű, ki okozta ezt a balesetet. De a jog nem csak a józan észről és az igazságérzetről szól.

Tíz kilométeres dugót okozott egy M7-esen büntetőfékező, majd a baleset után elmenekülő autós

Hat nappal az előző büntetőfékezős baleset után újabbat okozott egy önbíráskodó autóstársunk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában