A Porsche története egy ehhez nagyon hasonló roadsterrel indult a negyvenes évek végén, és az első 356-oshoz képest a holland Carice aprócska elektromos autójának a paraméterei sem annyira megmosolyogtatók.

Első ránézésre a Porsche 356 Speedster replikájának tűnik, és bár annál azért egyedibb a dizájnja, nem tagadhatná le, hogy a legendás sportautó adta az ihletet a hollandiai Carice számára. 2014-ben mutatta be az első modelljét a cég, most pedig itt az utódja, a Carice TC2, ami a bevált receptet gondolja tovább.

Klasszikus formája alatt modern technika dolgozik, a TC2 ugyanis tisztán elektromos hajtású. 54 lóerős teljesítménye kevésnek hangzik, de

gondolj bele, hogy eleinte a Porsche 356 is csak 40 lóerős volt, és hozzá 830 kilogrammot nyomott.

A műanyag karosszériás Carice roadster pedig még ennél is könnyebb, szinte hihetetlen, hogy a tömege csak 630 kilogramm.

Bámulatos, hogy ennek ellenére elfért benne egy 31,5 kilowattórás akkumulátor, amivel a Carice háromszáz kilométert tehet meg egy feltöltéssel. A kézzel gyártott holland roadster már rendelhető is, 54 ezer euróba kerül, ami húszmillió forintnak felel meg – ennek ellenére az első szériája máris mind egy szálig elkelt.

Ez is érdekelhet:

Százéves autókat idéz a gyönyörű Porsche 356-replika

Vissza a gyökerekhez  mondhatnánk a Carice MK1-re, hiszen kezdetben a kocsi alapjául szolgáló Porsche 356 tervezője, vagyis maga Ferdinand Porsche is az elektromos hajtás mellett tette le a voksát. Kár, hogy a kocsi alig erősebb, mint azok a villanyautók, amiket az öreg száz évvel ezelőtt épített.

Daihatsuból építették ezt a pompás Porsche-replikát

Ha nem telik veterán Porschére, nézd meg ezt!

Úgy néz ki, mint egy Porsche 356, csak éppen teljesen elektromos

125 ezer dollárba kerül az elektromos replika.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában