A külsőleg és belsőleg is megújult hetedik generációs Corvette visszakapta régi nevét, 450 lóerős teljesítményével pedig az eddigi legerősebb alapmodell.

Ha ismerős a név, az nem véletlen, hiszen 1976-ig egy sor Chevrolet Corvette-et illettek a Stingray névvel, ami így jó ideig egyet jelentett magával a Corvette-tel. A Chevy az új autóval az eredeti, 1963-as (akkor még külön írt) Sting Ray előtt akart tisztelegni, ami az autó formáiban is megmutatkozik.

Ez persze nem azt jelenti, hogy az új autó korszerűtlen lenne. Annyira nem az, hogy az előző, 2005-ben bemutatkozott hatodik generációból például csak a pollenszűrő és a levehető tető retesze maradt hírmondónak. Meg persze a korszerűtlen, de gyönyörű small block motor, amely ment is meg maradt is, hiszen a C7-be kerülő, 6,2 literes, közvetlen befecskendezésű LT1 V8-as motor teljesen új fejlesztés.

A 450 lóerős és 610 Nm-es nyomatékú motornak köszönhetően az új Stingray a legerősebb standard Chevrolet Corvette, valamint a legtakarékosabb is, hiszen az ígéretek szerint az előd 10,7 literes fogyasztását kilenc liter alá szorították – kérdés persze, lesz-e ember, aki alatt valóban ennyit fogyaszt majd. Az autó hatfokozatú automata és hétfokozatú manuális váltóval rendelhető, utóbbi Active Rev Matchinggal, azaz váltás előtt automatikusan állítja be az ideális fordulatszámot.

A Corvette külsőleg is megújult, a trendeknek megfelelően a karosszéria alumíniumból és szénszálas ötvözetből készült. Így az új kocsi 45 kilóval könnyebb lett a C6-os szériánál, miközben nőtt is egy kicsit: hossza 60 mm-rel, szélessége 33 mm-rel nőtt, miközben 10 mm-el alacsonyabb lett. Az alapmodellben az első kerekek 18 colosak, a hátsók pedig 19 colosak, de ha ez nem elég, akkor az új modellhez is elérhető a Z51-es Performance Package, amiben már 19 és 20 colos kerekek virítanak elöl és hátul. A teljesítménynövelő csomag tartalma még például a nagyobb fékek és jobb fékhűtés, az autó stabilitását növelő aerodinamikai fejlesztések és részlegesen önzáró differenciálmű.

A C6-os Chevyben sokat kritizált  belső teljesen megújult, az új Corvette utasterében a gyenge minőségű műanyag helyett az alumínium, a szénszálas borítás és a bőr dominál. A műszerfalon és a középkonzolon két nyolccolos monitor segíti a vezető dolgát, amelyek ugyan nem érintőképernyősek, de cserében extraként kérhető szélvédőre vetített kijelző is. A vezetőt segítő elektronika is nagy fejlődésen ment keresztül, a vezető választhat például öt különböző menetmód közül, amelyek összesen tizenkét aspektusát befolyásolják az autónak. Így Eco módban például a motor automatikusan lekapcsol négy hengert a takarékosság érdekében.

Az új Stingrayt a tervek szerint 2013 harmadik negyedévében kezdik értékesíteni, az áráról a Chevrolet egyelőre csak annyit mondott, hogy aki az előző modellt meg tudta venni, annak a C7 is megfizethető lesz.

Tovább:
A Mercedes bemutatta a leggyorsabb AMG Mercit
Merész formákkal érkezik a fapados Lexus
Az autórovat legfrissebb hírei

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában