1079 lóerővel csap oda a Chevrolet Corvette ZR1, hogy megmutassa, milyen ütős sportautót tudnak az amerikaiak.

Hatalmas változást hozott a nyolcadik generációs Chevrolet Corvette, amikor a klasszikus orrmotoros architektúráról a versenyzés világában új távlatokat nyitó középmotorra váltottak. A rajongók ezzel elvesztették az imádott kézi váltót, az amerikai sportautó viszont abban a ligában játszik, ahol a Ferrari és a Porsche, amiknek már illik félni az 1079 lóerős Chevrolet Corvette ZR1-től.

Nyílhegyként hasítja a levegőt a Corvette orra, a ZR1-es oldalán hatalmas légbeömlők vannak, a végén pedig négy kipufogó.

Komoly aerodinamikai fejlesztések teszik jobb sportautóvá a Corvette ZR1-et, melynek lökhárítója mögött végig hűtők húzódnak. Innen áramlik be a hűtőlevegő az intercoolerhez is, majd az egykori csomagtérfedélen keresztül távozik, ezzel megfelelő hőmérsékletű levegőt kap a motor, valamint az áramlás növeli a leszorítóerőt is.

Keményebb rugókkal és szénszálas felnikre húzott Michelin Pilot Sport Cup 2 R gumikkal szerelik az opcionálisan elérhető ZTK csomagos Corvette ZR1-eseket. Ehhez jár az a hatalmas hátsó szárny is, amivel a 346 km/órás végsebességnél 544 kilogrammra nőtt a leszorítóerő. Annyira nem viccelnek a Corvette ZR1-essel, ezt az autót még az európai sportautók vadászterületén, a németországi Nürburgringen is meghajtották a tesztpilóták.

Utasterében feszesebben tartó sportülések vannak és masszív középkonzolon sorakoznak az apró gombok. A kétküllős kormány mögött egy 12 colos kijelzőn jelennek meg a legfontosabb menetadatok, a központi érintőképernyő pedig 8 colos. A hűtők miatt a ZR1-nek csak hátul van csomagtartója, a motor mögötti üreg 258 literes.

Kompresszor helyett két turbófeltöltő hergeli az LT7-es kódú 5,5 literes, száraz karteres olajzású, síkforgattyús főtengellyel szerelt V8-as motort, mely 1079 lóerőt ad le 7000-es fordulaton és 1123 Nm nyomatéka van 6000-nél. A motorhoz hétfokozatú duplakuplungos automata váltó csatlakozik, a ZR1-es Corvette kizárólag hátsókerék-hajtású, mert ez egy tisztességes sportautó. Kivehető keménytetővel a kupé változat súlya 1665, a motorosan mozgatható keménytetős kabrióé pedig 1705 kilogramm.

Ez is érdekelhet:

Minden idők leggyorsabb széria Corvette-je lett a hibrid

Az új Corvette E-Ray egyben az első összkerékhajtású Corvette is.

A legizmosabb V8-as szívómotorral jön az új Corvette Z06

Turbó nélkül ez a csúcs, amit valaha nagy sorozatban gyártott sportautóba építettek.

A targa után kabrióként is itt az új Corvette

Most először lett nyitható keménytetős.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így engedd be a dzsungelt az otthonodba

Megtaláltuk a rollert, ami végre az, amit kerestünk – A Boardy biztonságos, gyönyörű, és minden terepen használható

Új terepre merészkedik a minden eddiginél nagyobb Smart

További cikkeink a témában