1079 lóerővel csap oda a Chevrolet Corvette ZR1, hogy megmutassa, milyen ütős sportautót tudnak az amerikaiak.

Hatalmas változást hozott a nyolcadik generációs Chevrolet Corvette, amikor a klasszikus orrmotoros architektúráról a versenyzés világában új távlatokat nyitó középmotorra váltottak. A rajongók ezzel elvesztették az imádott kézi váltót, az amerikai sportautó viszont abban a ligában játszik, ahol a Ferrari és a Porsche, amiknek már illik félni az 1079 lóerős Chevrolet Corvette ZR1-től.

Nyílhegyként hasítja a levegőt a Corvette orra, a ZR1-es oldalán hatalmas légbeömlők vannak, a végén pedig négy kipufogó.

Komoly aerodinamikai fejlesztések teszik jobb sportautóvá a Corvette ZR1-et, melynek lökhárítója mögött végig hűtők húzódnak. Innen áramlik be a hűtőlevegő az intercoolerhez is, majd az egykori csomagtérfedélen keresztül távozik, ezzel megfelelő hőmérsékletű levegőt kap a motor, valamint az áramlás növeli a leszorítóerőt is.

Keményebb rugókkal és szénszálas felnikre húzott Michelin Pilot Sport Cup 2 R gumikkal szerelik az opcionálisan elérhető ZTK csomagos Corvette ZR1-eseket. Ehhez jár az a hatalmas hátsó szárny is, amivel a 346 km/órás végsebességnél 544 kilogrammra nőtt a leszorítóerő. Annyira nem viccelnek a Corvette ZR1-essel, ezt az autót még az európai sportautók vadászterületén, a németországi Nürburgringen is meghajtották a tesztpilóták.

Utasterében feszesebben tartó sportülések vannak és masszív középkonzolon sorakoznak az apró gombok. A kétküllős kormány mögött egy 12 colos kijelzőn jelennek meg a legfontosabb menetadatok, a központi érintőképernyő pedig 8 colos. A hűtők miatt a ZR1-nek csak hátul van csomagtartója, a motor mögötti üreg 258 literes.

Kompresszor helyett két turbófeltöltő hergeli az LT7-es kódú 5,5 literes, száraz karteres olajzású, síkforgattyús főtengellyel szerelt V8-as motort, mely 1079 lóerőt ad le 7000-es fordulaton és 1123 Nm nyomatéka van 6000-nél. A motorhoz hétfokozatú duplakuplungos automata váltó csatlakozik, a ZR1-es Corvette kizárólag hátsókerék-hajtású, mert ez egy tisztességes sportautó. Kivehető keménytetővel a kupé változat súlya 1665, a motorosan mozgatható keménytetős kabrióé pedig 1705 kilogramm.

Ez is érdekelhet:

Minden idők leggyorsabb széria Corvette-je lett a hibrid

Az új Corvette E-Ray egyben az első összkerékhajtású Corvette is.

A legizmosabb V8-as szívómotorral jön az új Corvette Z06

Turbó nélkül ez a csúcs, amit valaha nagy sorozatban gyártott sportautóba építettek.

A targa után kabrióként is itt az új Corvette

Most először lett nyitható keménytetős.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Futurisztikus óriás SUV az elektromos Hyundai Ioniq 9

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés