Szebb napokat is látott a Chrysler, de a Stellantis patinás amerikai márkája hamarosan feltámad, és mint láthatjuk, ezt egy látványos formájú elektromos szedánnal tervezi. A Halcyon Concept még az Alfa Romeo jövőjébe is bepillantást enged.
Jövőre lesz száz éve, hogy Walter Chrysler megalapította a nevét viselő autógyártót, és bizony szebb napokat is látott már a Chrysler. Nem készül már a 300, és más neves modellek sem, a márka egyetlen típusa a Voyager örökségét megtartó Pacifica egyterű, és ez még egy pár évig így lehet. De nincs messze a feltámadás, és ehhez most egy újabb koncepciót mutattak be.
2022-ben is azt hittük, hogy visszatér a Chrysler, akkor leplezték le a legendás Airflow nevet felélesztő crossover koncepcióját, ami bár ígéretesnek tűnt, végül az egész projektet félretették. Mostanáig nem is hallottunk a márkáról, de a Stellantis nem feledkezett meg róla, és
két évvel az előző belépő után egy elég izgalmas elektromos autó tanulmányát leplezték le.
A Halcyon Concept egy felsőkategóriás szedán, ami egészen áramvonalas karosszériát kapott,
olyan futurisztikus részletekkel, mint a felfelé nyíló tetőablakok és a hátrafelé nyíló hátsó ajtók. Ha ezek nem is kerülhetnek gyártásba, a Chrysler koncepciója azt hivatott megmutatni, hogy milyen irányba tart az amerikai márka, ha egyszer tényleg visszatér.
Műszaki tartalmáról csak azt árulták el, hogy a Stellantis által fejlesztett STLA Large padlólemezre épül, amiről korábban elárulták, hogy 800 voltos elektromos rendszer és 118 kilowattórás akkumulátor fogadására is felkészítették, és
az erre épülő autókkal nem lesz lehetetlen feladat két másodperc alatt nulláról százra gyorsulni.
A Chrysler mellett más márkák jövőjét is kijelöli a Halcyon Concept, hiszen a Dodge, a Maserati és az Alfa Romeo is használja majd az STLA Large platformot, a Giulia elektromos hajtású utódja épül majd rá. Az indukciós töltéssel, önvezető rendszerrel és mesterséges intelligenciával is ellátott koncepció alapján készülő új Chrysler mindenesetre elég izgalmasnak ígérkezik.
Ez is érdekelhet: