A Chrysler egyik leghosszabb ideje gyártott modellje a 300C, aminél eljött az ideje a búcsúnak, és az utolsó szériát nem akármilyen motorral, hanem az ikonikus Hemi V8-assal szerelik.
Szebb napokat is látott már a Chrysler, a patinás amerikai márkának ugyanis jelenleg csak két modellje van a kínálatban, és egyik sem fiatal. A Voyager örökségét folytató Pacifica plug-in hibrid hajtással is kapható, a 300C azonban csak benzinmotorokkal, ezért meg vannak számlálva a napjai, a helyét az elektromos Airflow szériagyártású változata veheti át.
Az ötvenes évek óta kínálja a 300-as sorozatot a Chrysler, a széria egyik legérdekesebb képviselője volt az 1999-ben bemutatott 300M az áramvonalas karosszériájával. Az utódja egy még karakteresebb limuzin, a szögletesen masszív 300C lett, aminek első generációja 2005-ben jelent meg, a modernebb kiadása pedig 2011-ben, ezt Lancia Thema néven is lehetett nálunk kapni.
Régóta van tehát gyártásban a 300C, és a pályafutása most már tényleg a végéhez közeledik.
A Chrysler stílusosan búcsúztatja a sikermodelljét: egy limitált szériát adott ki belőle, aminek minden példányát a 6,4 literes Hemi V8-as motorral szereli. 492 lóerővel éppen olyan izmos, mint amilyennek kinéz, négy és fél másodpercen belül gyorsul százra.
A Brembo fékekkel, aktív futóművel, állítható hangú kipufogóval és önzáró differenciálművel is szerelt búcsúmodellből csak kétezer példányt gyártanak, ezért előre foglalás szükséges, a vevő mindenesetre csak háromféle szín, a fekete, a vörös és a fehér közül választhat.
A 300C ára kereken 55 ezer dollár, ami 22 millió forintnak felel meg.
Ez is érdekelhet: