A Citroen gyártásba adja az elektromos hajtású minimálautóját, amit kedvező havidíjért lehet használni azokban az országokban, ahol kapható lesz. Az Ami kisebb, mint a Smart, és havi hétezer forintért vihető.

A márka századik születésnapjára készült az egy éve bemutatott Ami One tanulmány, egy elektromos hajtású minimálautó, amit zsúfolt nagyvárosi forgalomba szántak.

A Citroën most úgy döntött, hogy idén gyártásba adja a típust. Az Ami neve egyébként a hatvanas-hetvenes évek elérhető áron kínált kompakt autójáról lehet ismerős.

A városi minik között is a legkisebb lesz az Ami, a 2,41 méteres hossza még a legelső Smartnál is rövidebb kilenc centivel,

ehhez mindössze 1,39 méter széles és 1,52 méter magas, amivel a legapróbb parkolóhelyre is be lehet vele férni. A pöttöm méreteknek köszönhető, hogy a 14 colos kerekein a 485 kilogrammos Ami képes 7,2 méteres körön megfordulni.

A hajtása természetesen elektromos, és mivel hivatalosan mopedautóról van szó, aminek a sebessége 45 km/óránál korlátozott, ezért

egy 8 lóerős elektromotor is elég hozzá, az akkumulátora 5,5 kilowattórás, amivel 70 kilométert mehet egy feltöltéssel.

A töltés az otthoni konnektorról is megvan három óra alatt, a kábelt a kocsiból lehet kihúzni, mint egy porszívóét.

A Citroën annyira egyszerűre alkotta meg az Amit, amennyire csak lehet,

a sárvédők és az ajtók például egyformák, ezért a két oldalon ellenkező irányba nyílnak, az ablakok kihajthatók. A belsőben csak a legszükségesebb dolgokat találod meg, az infotainment szerepét már a telefonod látja el, amire külön alkalmazást lehet letölteni.

A franciáknál 14, más európai országokban 16 éves kortól jogosítvány nélkül is vezethető mopedautót rendkívül olcsón tudja kínálni a Citroën.

A francia ára 6000 euró, ami kétmillió forintnak felel meg, de tartós bérletre is lehet vinni, 2644 euró (900 ezer forint) befizetésével 48 hónapra havi 20 euróért, ami 6800 forintot jelent.

Az Ami, amit interneten lehet megrendelni, természetesen a közösségi autómegosztóknál is megjelenik, ott 26 eurócentbe (88 forintba) kerül egy perc használat, olcsóbb, mint egy mopedet kibérelni Párizsban. Később más országokban is bevezetik: egyelőre Belgium, Németország, Olaszország, Portugália és Spanyolország lett tervbe véve.

A márkának van már nagyobb konnektoros autója is:

És ezt olvastad már?
Francia autó is kaphat nulla csillagot az európai törésteszten
Zsarolóvírust kaptál? Ezeket tegyük meg napjaink legveszedelmesebb informatikai fenyegetése, a zsarolóvírus ellen!