Megfizethető elektromos crossover lett a ë-C3, melynek merész formaterve a Citroën jövőjét mutatja meg, a futóműve és az utastere pedig kifejezetten kényelemre hangolt, hogy egy percig se bosszantson a városi közlekedés.

Amennyire gömbölyded volt az első generációs Citroën C3, annyira határozottan szögletes az ë-C3, mely az Oli tanulmányautótól örökölte a vagány részleteit. Ezen az autón lehet először látni a Citroën ovális logóját, melyben vastag vonallal jelenik meg a fogaskerék mintázatára emlékező chevron. Ez azonban csak apróság ahhoz képest, hogy az ë-C3 új platformra épül, teljesen megváltoztak az arányai és több mint 300 kilométeres a hatótávja.

Függőlegesek és vízszintesek vidám játéka az egész Citroën ë-C3.

Mindenhol visszatérő motívum ez a lépcsőzetesség, így nagyon könnyű elhinni, hogy a dizájnerek az építészetből merítettek ihletet az autóhoz. Az orra függőlegesen kezdődik, büszkén díszeleg rajta az új logó, aztán a gépháztető már vízszintesen tart a szélvédőhöz. Elég megnézni a lámpákat, melyeknek menetfényét elöl és hátul is három egyszerű vonal adja, mégis azonnal felismerhető lesz tőle éjszaka a Citroën.

Igazi kis városi crossover arányai vannak a 4 méter hosszú, 1,76 méter széles és 1,57 méter magas ë-C3-nak, mely alapból 16 colos kerekeken gurul. Minden változatban alap a Citroën Advanced Comfort felfüggesztés, mely sajnos már nem hidropneumatikus rendszert jelent, hanem egy kényelemre hangolt, hidraulikus ütközőkkel szerelt lengéscsillapítót.

Egyszerű, modern és otthonos, továbbá meglepően tágas a Citroën ë-C3 utastere.

Minden korábbinál magasabb a negyedik generációs C3-asban az üléspozíció, ami biztonságérzetet ad és olykor előnyös távolra látni a forgalomban. Tárolóhelyekből akad bőven az ajtókban, a műszerfalon és a könyöklőben is, a nagyobb holmiknak pedig ott a 310 literes csomagtartó.

Szinte szimmetrikus a műszerfal, melynek középen ott a fedélzeti rendszer 10,25 hüvelykes érintőképernyője, alatta a vezeték nélküli töltőpad az okostelefonnak. Hagyományos értelemben vett óracsoport nincsen, a szélvédő alatti fekete sávon mutatja a legfontosabb információkat, mint a sebesség és a hatótáv. Függőleges légbeömlői között kellemes tapintású szövetbetétek vannak.

44 kWh-s lítium-vasfoszfát akkumulátora 100 kW-os egyenáramú töltővel 26 perc alatt töltődik fel 20-ról 80 százalékra.

Ugyanezt a célt a 11 kW-os töltőre csatlakoztatva közel három óra alatt éri el. Kifejezetten elektromos autóknak fejlesztett új platformra épül a Citroën ë-C3, mely egy feltöltéssel 320 kilométert is elmehet, de később érkezik egy 200 kilométeres hatótávú belépőmodell is 20 ezer euró alatti áron. 113 lóerős villanymotorja az első kerekeket hajtja, a kis Citroën 11 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 135 km/óra a végsebessége.

Két felszereltségi szinttel lesz elérhető a leginkább városi közlekedésre szánt ë-C3, a Max jelenti majd a csúcsot, a You pedig 23 300 eurótól indul majd.

Ez is érdekelhet:

Az autózás jövőjét kutatja a Citroën ezzel a radikális koncepcióval

Az Oli egy egyszerűen gyártható, takarékos, olcsó villanyautó előfutára.

A Citroën új arcát kapta a megújult C5 Aircross

Igazítottak a C5 Aircross arcán, de jobb is lett tőle?

Elegánsabb és okosabb lett a DS 9

Új felszereltségi szint és új fedélzeti rendszer a francia limuzinban.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában