Újabb ritkasággal bővült a BMW gyári gyűjteménye, elkészült a felújítása annak a kabrió karosszériás 1600 GT-nek, amiből csak ez az egy példány maradt fenn, és ami egyébként eredetileg nem is BMW-nek született.
A BMW-nél dolgozó gyakornokokkal együtt újították fel a gyári műhelyben azt az 1600 GT-t, ami mostantól a márka gyűjteményét gazdagítja. A hatvanas évekből származó stílusos négyüléses kabrió története sem mindennapi.
A típus eredetileg nem is BMW-nek született,
a Glas márka készítette, de a BMW időközben felvásárolta a gyártót. A Glas 1955-ben a Goggomobil minivel kezdte az autógyártást, és 1964-ben mutatta be a sportosan elegáns 1300 GT-t, aminek a karosszériáját az olasz Pietro Frua tervezte. A Glas egy erős autóipari partnert keresett, és a tárgyalások oda vezettek, hogy végül a BMW magába olvasztotta a kis gyártót.
A BMW-nél tovább gyártották a Glas típusait, de átalakították őket,
így a sportkupét az 1600ti-ből származó 105 lóerős motorral szerelték, felkerültek rá a 02-es széria fényszórói és a jellegzetes vese alakú hűtőmaszk is. A kabrió már az amerikai importőr Max Hoffmann ötlete volt, aki szerint a tengerentúlon kétliteres motorral szerelt, vászontetős változatra lett volna igény.
Pietro Frua tervezte a kabrió karosszériáját is, az összeszerelést a dingolfingi üzemben végezték, ahonnan 1967. november 16-án gördült ki a két prototípus. Több nem is készült belőle, az amerikai forgalmazás nem kezdődött el, a vászontetős 1600 GT ezért igazi ritkasággá vált.
Az egyik példányt a tesztek során összetörték és leselejtezték, de a másik megmaradt, ezt látod a képeken.
Az egyetlen 1600 GT kabriót Herbert Quandt kapta meg, aki a BMW AG főrészvényese volt akkoriban. A családja tulajdonában volt sokáig, majd más gyűjtőknek adta el, végül az Allianz fejlesztőközpontjában is állt, és nemrég került vissza a gyártójához.
A gyakornokokkal együtt pontosan ugyanolyan formába hozták, mint ahogyan 51 évvel ezelőtt kigördült a gyárkapun, és a képeket nézve valóban remek munkát végeztek.