Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Az ötvenes évek egyik legszebb sportautójának számított a BMW 507, és nem sokon múlt a sikere. Mára elképesztő értékű veteránnak számít, igazi ritkaság, amiből most mutatunk egy gyönyörű példányt.

A BMW egyik legérdekesebb típusának számít az 507, aminek a története nagy reményekkel indult. Az osztrák származású Max Hoffman, aki az európai autómárkák importőre volt az Egyesült Államokban, 1954-ben rábeszélte a BMW-t arra, hogy készítsen riválist a Mercedes-Benz 300 SL-nek, hiszen ezeknek a típusoknak van igazán piaca.

A német mérnökök mindent megtettek, hogy csúcsmodell szülessen.

A 4,38 méter hosszú, alumínium karosszériás roadster formája fantasztikusan sikerült, és a 3,2 literes, 150 lóerős V8-as motorja is jól vitte, mivel csak 1280 kilogrammot nyomott, ezért 11 másodperc alatt gyorsult százra, és 200 km/óra volt a végsebessége.

Az 1955-ben bemutatott 507 mégsem lett siker, mert az eredetileg tervezett 5000 dollárnál jóval többe, 9000 dollárba került, amiből akkoriban két Corvette is kijött. Még az eredetileg konkurensnek szánt 300 SL is olcsóbb volt nála, ezért csak a legnagyobb hírességek választották,

Nem élt sokáig, három év után 1959-ben leállították a gyártását, és addig is összesen csupán 252 példánya készült el. Mára elképesztő értékű ritkaságnak számít, mint a képeken látható sötétkék darab is, ami januárban kerül az RM Sotheby’s arizonai aukciójára. Meglátjuk, hogy mennyi pénzt adnak majd ezért a csodáért.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.