Amikor több mint 400 lóerő repít egy kevesebb, mint 1 tonnás kupét, az mindig bőven ad okot a rajongásra. A Cyan Racing mindezt egy gyönyörű Volvo P1800-asban tálalja, amitől igazán ínyenc holmi lesz.

2020-ban mutatta be a túraautó versenyeken sikereket hozó Cyan Racing a kifejezetten pályára hangolt Volvo P1800-ast, amivel új oldalát mutatta meg az 50-es évek végén bemutatott svéd kupénak. Négy év alatt már az első vásárló is átvette a minden elemében egyedi restomod Volvóját, most pedig azt is megmutatják, hogy milyen szívdöglesztő az utcai használatra hangolt GT változat.

Sosem állt távol az őrület a Volvótól, de a Cyan Racing P1800-asában ér igazán a csúcsra.

Mostanra kijelentkeztek az autópályák belső sávjából, nincsenek boldogan röfögő öthengeresek, hanem a fenntarthatóság és a biztonság nagykövete lett a kínai Geely-hez került Volvo. Régebben egészen más volt a helyzet, hiszen olyan modellek készültek, mint a 850R modellek vagy az S60 Polestar változata, melynek első szériájában egy sorhatos turbómotor állt keresztben a géptérben. Ezekkel ellentétben a P1800-as sosem volt igazán sportos kupé.

Már az 50-es évek végén megkezdődött a fejlesztés, de gyártásig csak 1961-re jutott a Volvo P1800-as, melyet kezdetben Angliában szereltek össze. Bőven akadtak minőségi kifogások az angliai gyártású autókkal, ezért hamar Svédországba telepítették a P1800-as gyártását, ezzel a problémák nagyrészt megszűntek. Mivel az eredeti 1,8 literes, négyhengeres motor egy teherautó V8-asának közeli rokona, ezért elképesztően megbízható is a Volvo kupéja, melyből ötmillió kilométert futott példány is akad a világban. A Cyan Racingnek viszont egész más célja volt az autóval.

Fantasztikus arányai és a kilincsnél fellendülő övvonala változatlan, de a részletek ördögiek.

Ellentétben az eredeti motorral, ez itt nem egy teherautóé, hanem a Volvo S60 TC1 túraautó 2,0 literes, négyhengeres turbómotorja 420 lóerővel és 455 Nm nyomatékkal (lehet kérni 350 lovas változatban is). Ehhez egy ötfokozatú Holinger dog leg kiosztású kézi váltó csatlakozik, a fékeket pedig az AP Racing szállítja.

Szénszálas karosszériaelemei csökkentik a súlyát, a merevséget és a biztonságot pedig titánból készült bukócső. Az ilyen könnyű anyagoknak köszönhetően a hangszigeteléssel jobban kibélelt GT változat súlya is 1 tonna alatt marad, amivel nagyjából egy Mazda MX-5-öshöz hasonló. Látványosak a Cyan Racing GT-jén a nagyméretű felnik, a gépháztetőre vágott szellőző és a csomagtértetőn lévő üzemanyag betöltő nyílás.

Ez is érdekelhet:

Az autótörténelem tíz legizgalmasabb Volvója

Nem hiszed el, de tudunk mutatni tíz vérpezsdítő Volvót.

Milliárdos autóbolondok játékszere a Singer DLS Turbo

Drága, ritka és gyors a Singer DLS Turbo.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában