Veteránozni nem elsősorban az autó miatt fantasztikus, hanem a hozzá kapcsolódó szakemberek, az események és a folyamatosan bővülő baráti kör miatt nagyszerű. A cél lehet a patina megőrzése, az eredetiség vagy a gyárinál is jobb állapotú, szebben csillogó autó, de a 02-es BMW-ben még ennél is több lehet. Ezt a pluszt mutatja meg a Manhart Alpina 2002 tii.

Amikor a BMW igazán nagy financiális válságba került, akkor nagyon közel állt hozzá, hogy a vállalatot felvásárolja a Mercedes-Benz. A Quandt család azonban megmentette őket ettől, és egy teljesen új modellcsalád kifejlesztését szorgalmazták, amivel végül megszületett az a vastagon sportos arculat, amit nagy lendülettel koptat a BMW, mégsem fogyott még el teljesen. Ebben hatalmas szerepe volt az 1966-os Genfi Autószalonon bemutatott 02-esnek, mely a BMW megfizethető kétajtósa a szedán Neue Klasse alatt.

Örökké vagány formáját Wilhelm Hofmeister irányítása alatt rajzolta Georg Bertram és Manfred Rennen.

Rövid túlnyúlások, cápaorr, hosszú gépháztető, vékonyka tetőoszlopok és nyílegyenes övvonal adja a 02-es dizájnját. A rövid tengelytávú kétajtós hamar népszerű lett, aztán jöttek belőle az egyre erősebb változatok és az 1973-ban bemutatott 2002 turbo volt az első turbómotoros sorozatgyártású európai autó, de nem maradt ki az Alpina tuning sem.

Mint a korabeli versenygépeken, úgy alakították át ezt a 02-es BMW-t a Manhartnál, tehát lekapták róla a lökhárítókat és kiszélesítették a sárvédőket, hogy a szélesebb és jobban tapadó gumik terpeszthessenek az autó alatt. Már a kékre színezett ablakokon keresztül is megvillan a bukócső. Talán az autó egyik legszebb része, hogy a Manhart tiszteletben tartotta annyira az Alpinát és a BMW-t is, hogy nem cserélték le a logókat, hanem igazán stílusos matricázást húztak a sötétzöld fényezésre.

Kék és zöld csíkos sportülések, lyuggatott küllős sportkormány és Alpina címeres váltógomb hoz remek hangulatot az utastérbe.

Hátul is van ülés a 02-esben, de a bukócső miatt inkább csak kiegészítő csomagtartóként funkcionál. Aligha volna így esélye a magyarországi veterán minősítésre, de ennek a 02-esnek nem is az a lényege, hanem a frissített hajtás, ami vígan repíti a kicsit több mint 1 tonnás autót.

2,0 literes, M10-es kódú négyhengeres motorján egyetlen fojtószelep és az Alpina szívósora van, valamint a Manhartnál K&N airbox és néhány apróság került még rá. A gyári nagyjából 130 lóerő és 178 Nm nyomaték helyett így a 2002 tii-t már 200 lóerőre és 215 Nm nyomaték viszi. A kis négyhengeres motor a Manhart egyedi kipufogóján keresztül morog, a fékeket pedig az E21 323i-ről pakolták át az autó alá. Ezzel megszületett a valaha volt legstílusosabb Manhart tuning.

Ez is érdekelhet:

Kívánatos veterán ez a narancssárga 02-es BMW

Ezt a csodás BMW-t biztosan te is szívesen elvinnéd egy körre.

Csodálatos sportlimuzin az Alpina B7 S Turbo

Már akkor a világ leggyorsabb négyajtósa volt az Alpina B7 Turbo, amikor még nem is volt BMW M5.

Az írógéptől a világ leggyorsabb szedánjáig – az Alpina-sztori

A BMW megveszi az Alpinát, ebből az alkalomból elmeséljük a történetét.

 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hatalmas, hétszemélyes elektromos jövőkép – BYD Tang-teszt

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés