Öreg Porsche 911-es gurul be a kaliforniai műhelybe, ahol aztán olyan 700 lóerős Singer DLS Turbót csinálnak belőle, hogy versenypályáért kiált.

1977-ben indították először futamon a Porsche Type 934/5-ös versenyautót, mely a Sports Car Club of America által rendezett nyolc hosszútávú versenyből hatot megnyert. Peter Gregg és mérnökökből álló csapata a 934-es és a 935-ös elemeit keverve alkotta meg a látványosan kiszélesített 911-est, melyre hatalmas hátsó szárny is került. Ezt az autót idézi meg a kaliforniai Singer Vehicle Design DLS Turbója

Rob Dickinson zenei karrierje után az elegáns restomod Porschékról lett ismert, de a DLS Turbo már teljesen más műfaj.

Miközben a Singer Vehicle Design korábbi Porsche 964-esből épített autói egyértelműen a klasszikus 911-es letisztultságához nyúltak vissza, addig a DLS és a DLS Turbo már sokkal inkább a legendás sportautó másik arcát mutatja meg. Ahogyan minden más modelljük, úgy a DLS Turbo is az 1989 és 1994 között gyártott 964-esből, tehát az utolsó előtti léghűtéses Porsche 911-ből készül.

Aki nem retten vissza a lehetetlenül hosszú várólistától, az egy minden porcikájában a saját ízlésére szabott, tökéletesen felújított 911-est adnak át a kaliforniai műhelyből. Ehhez összesen három tényező együttállására van szükség: egy megfelelő 964-es Porschéra, határozott elképzelésre a stílust illetően és eszeveszett sok pénzre.

Ezért cserébe az autót az utolsó csavarig szétszedik és restaurálják, valamint új elemeket szerelnek fel és nem marad el a hajtáslánc frissítése sem. A Singer DLS Turbóba egy 3,8 literes, hathengeres bokszermotor kerül, hengerenként négy szeleppel és két turbófeltöltővel. Elektronikus wastegate szelepekkel, vizes intercoolerrel és vízszintesen beépített elektromos hűtőventilátorral.

Hatfokozatú kézi váltó és hátsókerék-hajtás, 9000 forgó bokszermotor és 700 lóerő. Az biztos, hogy nem ez a hosszú élet titka.

Karosszériaelemei szénszál erősítésű műanyagból készülnek és aerodinamikai szimulációkkal alakították ki a formájukat. A csomagtérajtóba vágott nyílás növeli a hűtési teljesítményt, a hátsó NACA légbeömlők pedig a fék és a turbófeltöltők temperálását segítik. A kifejezetten versenypályára szánt változaton nagy leszorítóerőt termelő hátsó szárny van, az utcai verzión pedig a Carrera RS-t idéző kacsafenék.

Elöl 19-es, hátul pedig 20 colosak a központi anyás, kovácsolt magnézium felnik, amire Michelin Pilot Sport Cup 2 vagy Cup 2R gumik kerülnek. A kerekek mögött az utastérből állítható felfüggesztés és karbon-kerámia fékek vannak, könnyű monobloc nyergekkel.

Mivel minden autó teljesen egyedi, ezért az ár is nagyban függ a leendő tulajdonos igényeitől, a Singernél pedig csak korlátozott számban készülnek majd a DLS Turbók, ezért még igazán vaskos bankszámlával is sietni kell, hogy ne álljanak majd túl sokan ebben a sorban.

Ez is érdekelhet:

Szürke, mégsem unalmas ez a Singer Porsche 911

Kicsit szebb, kicsit több és kicsit jobb. Ennyi a Singer 911-es titka.

Minden álmunkat valóra váltja a legújabb Singer Porsche

F1-technikát használ a modernizált léghűtéses 911-es.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés