A klasszikus 911 Turbo az eredeti formájában is igazi álom, de amikor a fantasztikusan modernizált Porschéket alkotó Singer gondolja újra az ikonikus sportkocsit, akkor egyszerűen nem tudunk menőbbet mondani nála.
A Singer nevéről egy ideje már nem a varrógépek, hanem a gyönyörű modernizált Porschék jutnak eszünkbe, és most itt a legújabb alkotásuk, aminek láttán az állunkat keressük a padlón. Szokás szerint ezúttal is a 964-es széria jelentette a kiindulási alapot, amit a Porsche poszterautója, az 1975-ös 911 Turbo stílusában építették át.
A szénszálas anyagból készült karosszéria első pillantásra alig különbözik az eredetitől, és alighanem ez volt a Singer célja.
Az ajtókat kivéve mégis minden részletét átdolgozták, hogy egy modern klasszikus szülessen, ami az egyik legdögösebb Porschének állít emléket. A jellegzetes kacsafarok természetesen megmaradt, de az aerodinamika jegyében építették át.
A Turbo Study névre keresztelt sportautó egy kicsivel szélesebb is lett az eredetinél, és a jobb kiállását adja az is, hogy nagyobb kerekek töltik ki a kerékjáratokat.
A Singer autójához klímaberendezést, elektromosan állítható üléseket és napfénytetőt is lehet rendelni, de kérhető 100 kilogrammal könnyített változata is szénszálas ülésekkel.
Nem mintha az 1270 kilogrammos tömegével nehéz lenne a Singer Turbo Study, amit 3,8 literes, hathengeres bokszermotorral szereltek.
A legújabb 911-ből származik a két turbótöltő, amivel a teljesítménye 450 lóerőről, a nyomatéka 540 Nm-ről indul a megrendelő kívánsága szerint attól függően, hogy mire használja az autót.
A Turbo Study minden esetben hatfokozatú kézi váltót kap, de a hátsókerék-hajtás helyett rendelhető összkerékhajtással is, ami a 993-as szériából származik.
A motortér egyszerűen gyönyörű, amihez hozzájárul, hogy nem csúfítja intercooler, az eredeti 911 Turbóhoz képest ugyanis nem a szárnyon át, hanem a kerekek előtt kétoldalt kapja a levegőt.
Wolf Blue fényezésével és Malibu Sand belső terével a Turbo Study első példánya csodálatos lett, és a Singernek máris nagy sikere van, az első 70 példányt látatlanban is lefoglalták.
A cég másik autójához, a DLS-hez képest nem limitálják a példányszámot, és valamivel olcsóbban is adják, persze ez relatív: a 750 ezer dolláros ára 230 millió forintnak felel meg.
Ez is érdekelhet: