Az amerikai Czinger nemrég belengette, hogy egy villámgyors hibrid szuperautó bemutatására készül, most pedig részleteket is elárultak arról, hogy mire képes a 21C, amit 3D nyomtatással építenek.

A világ leggyorsabb szuperautója címére egyre többen pályáznak, és most itt egy újabb jelentkező, ami egy kicsit eltér a többitől. Az alig egy éve alapított Czinger az idei genfi autószalonon mutatja be az első modelljét, a 21C-nek pedig több érdekessége is van. A limitált szériás sportkocsi például 3D nyomtatással készül, nagyrészt könnyűfémből és szénszálas anyagból.

A hosszúkás formájára magyarázat, hogy a középmotoros szuperautó 1+1 üléses, a vezetője középen ül, az egyetlen utasa pedig mögötte. A 21C hajtásáról egy hibrid rendszer gondoskodik, aminek a benzinmotorja egy saját fejlesztésű

2,9 literes biturbó V8-as, már önmagában is 950 lóerős teljesítménnyel, és 11 ezres fordulatnál kezdődő piros mezővel.

A V8-as motor hétfokozatú szekvenciális váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, és ott van még két elektromotor az első kerekek forgatására.

A hibrid Czinger kombinált teljesítménye 1250 lóerő, amivel az 1250 kilogrammos szuperautó 1,9 másodperc alatt gyorsul százra,

15 másodperc alatt eléri a 300 km/órát és meg is áll onnan, a 0-400-0 km/órához pedig csak 29 másodperc kell neki. Szenzáció lenne, ha sikerülne, ami a Chironnak 42, az Agera RS-nek 37 másodperc alatt ment.

Megverte a Bugattit 400-ra gyorsulásban és fékezésben a Koenigsegg

Már el volt adva, de új tulajdonosa boldogan ajánlotta fel Agera RS-ét.

A végsebessége 432 km/óra lesz, amivel a Czinger feliratkozhat a világ leggyorsabb szuperautói közé.

Az aerodinamikája is kivételes, 250 km/óránál 250 kg leszorítóerőt termel, de lesz egy pályára szánt változata is, amit 1218 kilogrammra könnyítettek, és a pilótája 250-es tempónál háromszor annyi, 790 kilogrammos leszorítóerővel számolhat.

A genfi premier után egy kicsit még várni kell az autóra, a pályára szánt változat 2021-ben érkezik 25 példányos szériában,

a rendszámos, közúton is használható modellből pedig 2022-ben 55 darabot építenek, egyenként 1,7 millió dolláros áron,

ami 530 millió forintnak felel meg. Már alig várjuk, hogy a Czinger a valóságban is megmutassa, mire képes.

Ez is érdekelhet:

Imolának nevezték el a Pagani legújabb szuperautóját

1,7 milliárd euróba kerül, és már minden példánya elkelt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés