Gúnyos hangvételű kommentek és mókás mémek százezrei borították el az internetet, amikor a BMW bejelentette, hogy a jövőben több opciós tételt is előfizetéses rendszerben kínál majd az autóihoz. Ezt a hullámot lovagolta meg a Dacia is egy remek kis trollkodással.
Mostanra az autók tudása túltesz azon, hogy gombokkal lehessen kezelni a különböző funkciókat és fedélzeti rendszereket. Erre az érintőképernyő sok esetben egyszerűbb megoldás. Ettől még nem kell végleg leszámolni a kapcsolókkal, de ez a fonál túl messzire vezet. A nagy egységesítés és a hatékony termelés pedig megkívánja, hogy az autók a lehető leginkább költséghatékonyan gyárthatóak legyenek.
Ha egyetlen verziót gyártanak, majd felhőn keresztül frissítik az elérhető funkciókat, az egyértelműen kedvező a gyártónak és bizonyos szempontból a fogyasztónak is.
Akinek szüksége van ülésfűtésre, az megvásárolja a hideg hónapokra, akinek viszont inkább adaptív tempomatra volna igénye a hosszabb utakon, az annak az árát írja fel a digitális rezsi listájára.
Már a múltban sem volt ritka jelenség, hogy egy nagyon jól felszerelt autóból kimaradt pár opciós tétel. Például a mediterrán országokban ritkán pipálják be az ülésfűtést, mert az átlagosnál is kevesebbet használják. Ezentúl ezek a vevők sem fagynak oda a bőrüléshez, ha síelni mennek.
Persze, ettől még bőven van humoros vetülete annak, hogyha hideg hétfő reggelen jár le az előfizetés.
Ebbe a Dacia kőkeményen beleállt és prezentálta az új logójukkal (hiányzol, sörnyitó!) ellátott melegvizes palackot, amit spórolós BMW-seknek ajánlanak. A felhasználása végtelenül egyszerű: reggel a vízforralóból mehet bele a megfelelő hőmérsékletű víz, aztán azon a területen bevethető, ahol a legnagyobb szükség van rá.
Kiemelték azt is, hogy ők is hisznek az egyszerűségben, de a vevőik sokáig nem fognak hasonló kellemetlenségekkel találkozni, mert a könnyen és egyszerűen elérhető funkciókban hisznek.
Ez is érdekelhet: