A Dacia elektromos modellje, a Spring igazi minimálautó, és ezt tükrözte a mindössze 44 lóerős teljesítménye is. Most ezt növelték az Extreme változat bemutatásával.

Jelenleg éppen kilencmillió forint felett induló árával az újautó-piac egyik legolcsóbb elektromos autója a Dacia Spring. A kedvező árát többek közt a szerény teljesítményének is köszönheti, a 45 lóerőre és 125 Nm-re képes elektromotorja ugyanis 19,1 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra. Most ezen csavart egy kicsit a Dacia.

Az újonnan bemutatott Spring Extreme nemcsak a felszereltségével tűnik ki a többi Spring közül,

hiszen az elektromotorjának teljesítményét 65 lóerőre növelték. Az aprócska elektromos autó ezzel jelentősen fürgébbé vált, már 13,7 másodperc alatt futja meg a százas sprintet, de a városi ötvenes tempót is hamarabb, 5,8 helyett 3,8 másodperc alatt éri el.

A Spring végsebessége nem változott, azt továbbra is 125 km/óránál korlátozzák, és az erősebb modellnek a hatótávja sem sokkal rosszabb, a 26,8 kilowattórás akkumulátorral 230 helyett 220 kilométert képes megtenni. Az Extreme változatot a karosszéria és az utastér rézszínű dekorációs betétjeiről lehet majd felismerni.

Ez is érdekelhet:

Sokkal jobb az elektromos Dacia, mint amire számítottunk – Dacia Spring-teszt

A villanydácsia az állami támogatásos négymilliós áron valóban képes lehet sok magyar autós számára életképes elektromos mobilitási lehetőséget kínálni.

Videón is megmutatjuk, mennyivel tágasabb és jobb a Dacia kis villanyautója, mint gondoltuk

Csodák nincsenek: a Dacia Spring egy pici, városi-elővárosi bevásárlóautó. Annak viszont nagyjából tökéletes.

Olcsó elektromos kisautón dolgozik a Citroën

Mit szólnál egy megfizethető városi elektromos autóhoz?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában