A Citroën bejelentette, hogy egy olcsó városi elektromos autón dolgozik, amit elsőként Indiában vezetnek be. Ha az ë-C3-ast az európai piacra is elhoznák, akkor a Dacia Spring riválisa lehetne belőle.

A modern elektromos autók nagy baja, hogy egyre drágábbak, legalábbis nehezen engedhetik meg maguknak azok, akik olcsóbb benzines autóról váltanának elektromosra. A piacról hiányoznak a megfizethető elektromos autók, mint a Dacia Spring, de hamarosan a Citroën is előáll egy nagyon hasonló koncepciójú modellel.

Igazából a Citroënnek már van olcsó elektromos autója, az Ami, de az annyira minimalista, hogy inkább a mopedautók közé sorolható.

A most készülő elektromos autójuk, az ë-C3 egy ennél nagyobb, erősebb, kényelmesebb,

de még mindig a kisautók közé sorolható, megfizethető modellnek ígérkezik, legalábbis az előzetese alapján.

Az alapját nem a Citroën nálunk is forgalmazott kisautója adja, hanem egy másik C3, amit az indiai és dél-amerikai piacokra mutattak be még 2021-ben. 3,98 méteres hosszával nem nagyobb, mint az európai C3, de tizenegy centivel magasabb, crossover stílusú, a belső tere pedig egyszerűbb, hogy mérsékelten lehessen tartani az árát.

A benzinmotoros C3 után pedig már készül a tisztán elektromos ë-C3, aminek az érkezését most jelentette be a Citroën.

A műszaki tartalomról még nem árultak el részleteket, de úgy tudni, hogy 87 lóerős elektromotor és 30 kilowattórás akkumulátor kerül bele, amivel 200 kilométer körüli a hatótávolság, de városban a 300-at is elérheti.

Az új ë-C3 ezzel nagyon hasonló lenne a nálunk Dacia Spring néven ismert kisautóhoz, annak riválisa lehetne. A Citroën egyelőre csak az indiai piacon tervezi forgalmazni, de ahogyan a Renault is elhozta hozzánk egy kicsit feljavítva, biztonságosabbá téve a Springet, úgy a Citroën is igazán bevezethetné ezt a kisautót, ha jó áron tudná adni.

Ez is érdekelhet:

Gyenge a bors, de cuki – Citroën C3-teszt

A Citroen C3 kívül-belül üdítően jópofa és különleges. Jó, mondjuk százról már nem nagyon gyorsul, de kit érdekel!

Sokkal jobb az elektromos Dacia, mint amire számítottunk – Dacia Spring-teszt

A villanydácsia az állami támogatásos négymilliós áron valóban képes lehet sok magyar autós számára életképes elektromos mobilitási lehetőséget kínálni.

A tíz legolcsóbb elektromos autó, amit újonnan megvehetsz

Jelenleg nincs állami támogatás, de azért nem minden elektromos autó méregdrága.

És ezt olvastad már?
Idén is eljön a karácsony, de semmi pánik, mutatjuk a tuti tippeket!
További cikkeink a témában