A Citroën bejelentette, hogy egy olcsó városi elektromos autón dolgozik, amit elsőként Indiában vezetnek be. Ha az ë-C3-ast az európai piacra is elhoznák, akkor a Dacia Spring riválisa lehetne belőle.

A modern elektromos autók nagy baja, hogy egyre drágábbak, legalábbis nehezen engedhetik meg maguknak azok, akik olcsóbb benzines autóról váltanának elektromosra. A piacról hiányoznak a megfizethető elektromos autók, mint a Dacia Spring, de hamarosan a Citroën is előáll egy nagyon hasonló koncepciójú modellel.

Igazából a Citroënnek már van olcsó elektromos autója, az Ami, de az annyira minimalista, hogy inkább a mopedautók közé sorolható.

A most készülő elektromos autójuk, az ë-C3 egy ennél nagyobb, erősebb, kényelmesebb,

de még mindig a kisautók közé sorolható, megfizethető modellnek ígérkezik, legalábbis az előzetese alapján.

Az alapját nem a Citroën nálunk is forgalmazott kisautója adja, hanem egy másik C3, amit az indiai és dél-amerikai piacokra mutattak be még 2021-ben. 3,98 méteres hosszával nem nagyobb, mint az európai C3, de tizenegy centivel magasabb, crossover stílusú, a belső tere pedig egyszerűbb, hogy mérsékelten lehessen tartani az árát.

A benzinmotoros C3 után pedig már készül a tisztán elektromos ë-C3, aminek az érkezését most jelentette be a Citroën.

A műszaki tartalomról még nem árultak el részleteket, de úgy tudni, hogy 87 lóerős elektromotor és 30 kilowattórás akkumulátor kerül bele, amivel 200 kilométer körüli a hatótávolság, de városban a 300-at is elérheti.

Az új ë-C3 ezzel nagyon hasonló lenne a nálunk Dacia Spring néven ismert kisautóhoz, annak riválisa lehetne. A Citroën egyelőre csak az indiai piacon tervezi forgalmazni, de ahogyan a Renault is elhozta hozzánk egy kicsit feljavítva, biztonságosabbá téve a Springet, úgy a Citroën is igazán bevezethetné ezt a kisautót, ha jó áron tudná adni.

Ez is érdekelhet:

Gyenge a bors, de cuki – Citroën C3-teszt

A Citroen C3 kívül-belül üdítően jópofa és különleges. Jó, mondjuk százról már nem nagyon gyorsul, de kit érdekel!

Sokkal jobb az elektromos Dacia, mint amire számítottunk – Dacia Spring-teszt

A villanydácsia az állami támogatásos négymilliós áron valóban képes lehet sok magyar autós számára életképes elektromos mobilitási lehetőséget kínálni.

A tíz legolcsóbb elektromos autó, amit újonnan megvehetsz

Jelenleg nincs állami támogatás, de azért nem minden elektromos autó méregdrága.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés