Még nem tartunk ott, hogy az elektromos autók ára összevethető lenne egy benzinesével, főleg állami támogatás nélkül, de azért nem minden villanyautó méregdrága. Mutatjuk az újautó-piac legolcsóbban megvehető elektromos modelljeit.

Nagyot dobott az eladásokon, amikor állami támogatást lehetett igényelni az új elektromos autók vásárlására. A legutóbbi rendszerben 12 millió forintos vételárig 2,5 millió, 15 milliós összegig pedig 1,5 millió forintos támogatás csökkentette az elektromos autók még mindig jelentősnek számító árát. Jelenleg a rendszer szünetel, ezért csak listaáron, esetleg az importőrök, kereskedők akciójával csökkentett áron lehet hozzájutni az elektromos autókhoz.

Az elmúlt évben persze az újautó-piac is jelentősen átalakult, egyszerre több okból drasztikusan megnőttek az árak és a szállítási határidők is,

sok autómárka szállítási gondokkal küzd, de új autót rendelni még mindig lehet. A gyártók sorra mutatják be a legújabb elektromos modelleket, de ez egyben azt is jelenti, hogy a régebbi típusok kifutnak, pedig a korábbi összeállításunkban ezek voltak a megfizethető, ajánlott típusok.

Az állami támogatással 6,5 millió forintra csökkentett árával két éve még a legolcsóbb elektromos autónak számított a Škoda Citigo-e és a Volkswagen e-up!, de már nem rendelhető, igaz, éppen nemrég hallottunk róla, hogy újra fontolóra veszik a gyártásukat. Nem érhető már el a korábban jó vételnek számító Hyundai Ioniq és Volkswagen e-Golf sem, az újabb, szebb, nagyobb hatótávú modellek pedig rendszerint drágábbak is lettek. Nézzük, mennyivel!

Dacia Spring

Jelenleg a legolcsóbban rendelhető elektromos autó a Spring, és a Dacia kiskocsija minden szempontból a belépőt jelenti a villanyautózás világába.

Nagyon aprócska, de 3,73 méteres hosszához öt ajtóval és 290 literes csomagtérrel rendelkezik, az ereje pedig teljesen elegendő a városi közlekedésre, ahogyan a 230 kilométeres hatótávja is.

Dacia Spring 45

  • 28,3 kWh akkumulátor
  • 230 km hatótáv
  • 44 LE, 125 Nm
  • 6 849 000 Ft

Ez is érdekelhet:

Sokkal jobb az elektromos Dacia, mint amire számítottunk – Dacia Spring-teszt

A villanydácsia az állami támogatásos négymilliós áron valóban képes lehet sok magyar autós számára életképes elektromos mobilitási lehetőséget kínálni.

smart EQ fortwo

A Dacia érkezéséig a piac legolcsóbbjának számított a smart, ami a legutóbbi ráncfelvarrás óta már csak és kizárólag elektromos változatban készül.

A kétüléses, aprócska fortwo városi szaladgálásra jó lehet, felárért elérhető 22 kilowattos tölthetősége egyedülálló. Rendelhető kabrióként is, de a praktikusabb, négyüléses forfour gyártását már megszüntették.

smart EQ fortwo

  • 17,6 kWh akkumulátor
  • 135 km hatótáv
  • 82 LE, 160 Nm
  • 7 440 000 Ft

Ez is érdekelhet:

Megújult a Smart, amiből már csak elektromos van

Városi autóhoz tökéletes az elektromos hajtás.

Fiat 500e

Az olaszok retró stílusú kisautója elektromos autóként tért vissza, és az 500-asból időközben megérkezett az olcsóbb, kisebb akkumulátoros változat is,

még éppen kilencmillió forint alatti áron, akár vászontetős kabrióként is. A 3+1 ajtós változat csak a nagyobb, 42 kilowattórás akkuval, 320 kilométeres hatótávval választható, 12 millió feletti áron.

Fiat 500e

  • 23,8 kWh akkumulátor
  • 190 km hatótáv
  • 95 LE, 220 Nm
  • 8 990 000 Ft

Ez is érdekelhet:

Az olasz dizájn az elektromos autózás korában is verhetetlen – Fiat 500e-teszt

Annyira cuki, annyira részletgazdag, annyira megunhatatlan, hogy szinte észre sem veszed, mennyire jó villanyautónak is.

Mazda MX-30

A Mazdánál úgy döntöttek, hogy nem a hatótáv a lényeg, ezért nem került túl nagy akkumulátor a 4,4 méteres, kompakt méretű MX-30 alá, ezzel a hatótáv csak városi használatra elég.

A hátrafelé nyíló hátsó ajtójával és a környezetbarát anyagokkal borított utasterével rendkívül stílusos, és az árából meglepően nagy kedvezményt ad a Mazda.

Mazda MX-30

  • 35,5 kWh akkumulátor
  • 200 km hatótáv
  • 143 LE, 265 Nm
  • 8 990 900 Ft

Ez is érdekelhet:

Vannak az elektromos autók, és van a Mazda MX-30

MX-30: az első elektromos autó a Mazdától, pofás formával, béna hátsó ajtókkal, és magyarázkodásra kényszerítő hatótávval.

Hyundai Kona Electric

Nem elektromos autónak készült, de annak lett igazán sikeres a Kona, ami nemrég megújult külsőt, modernebb műszerfalat és több vezetéstámogató rendszert kapott,

a hatótávja 300 kilométer fölé nőtt, és továbbra is kedvezőnek számító áron kínálják.

A 64 kilowattórás akkuval szerelt, 204 lóerős, 484 kilométeres hatótávú kivitele 12,7 milliótól kapható.

Hyundai Kona Electric 39 kWh

  • 39,2 kWh akkumulátor
  • 305 km hatótáv
  • 136 LE, 395 Nm
  • 10 699 000 Ft

Ez is érdekelhet:

Maszk nélkül jön a megújult Hyundai Kona Electric

Belül is van egy pár újítása a Hyundai elektromos autójának.

MINI Cooper SE

Az elektromos hajtású MINI beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a háromajtós kisautóból a magyar piacon szinte minden másodikat zöld rendszámmal adják el.

A vezetési élménye a márkához méltó, a hatótávja a városi cirkáláshoz elég, és az akkumulátort úgy építették be, hogy a helykínálat nem csökkent, a kifutó BMW i3-nál ráadásul kétmillióval olcsóbb is.

MINI Cooper SE

  • 32,6 kWh akkumulátor
  • 235 km hatótáv
  • 184 LE, 270 Nm
  • 11 175 000 Ft

Ez is érdekelhet:

Peugeot e-208

A Peugeot kisautójának új generációját már úgy tervezték meg, hogy a benzines és dízel mellett teljesen elektromos hajtású változat is készüljön belőle, és

az akkumulátor 50 kilowattórás kapacitása már bőven 300 kilométer feletti hatótávot enged.

A hasonló technikájú, de nagyobb és tágasabb e-2008 ára 12 millió forint felett indul.

Peugeot e-208

  • 50 kWh akkumulátor
  • 340 km hatótáv
  • 136 LE, 260 Nm
  • 11 200 000 Ft

Ez is érdekelhet:

A Peugeot 208 nyerte el az Év autója díjat 2020-ban

A Taycan és a Tesla is sok pontot kapott, de nem eleget.

Renault Zoe

Az állami támogatással az egyik legolcsóbb elektromos autónak számított, de most sem kerül többe a riválisainál

az eleve elektromos autónak tervezett, és pár éve alaposan felújított Zoe. A használtautó-beszámítással 11,25 millió, nélküle 11,7 millió forintért kínált alapmodellhez képest a 136 lóerős változat ára 13 millió forint feletti.

Renault Zoe

  • 52 kWh akkumulátor
  • 395 km hatótáv
  • 109 LE, 220 Nm
  • 11 249 000 Ft

Ez is érdekelhet:

Kicsi kocsi nagy akkuval: teszten az új Renault Zoe

Akkora nagy lett az akkumulátor, hogy most már túl kicsi hozzá az autó. Viszont magyar körülmények között ez most a legokosabb elektromos választás.

Opel Corsa-e

A Corsa új generációja már a Peugeot 208-cal közös padlólemezre épül, ezért annak elektromos technikáját kapta kölcsön,

a stílusa hagyományosabb a francia testvérénél. Az ára sem sokban különbözik tőle, csak 60 ezer forinttal kerül többe, mint az e-208, míg a nagyobb és divatosabb Mokka-e ára 12 millió forinttól kezdődik.

Opel Corsa-e

  • 50 kWh akkumulátor
  • 337 km hatótáv
  • 136 LE, 260 Nm
  • 11 260 000 Ft

Ez is érdekelhet:

Villanyautók tornasorban: Opel Corsa-e, VW ID.3, Tesla Model 3

Pofás városi kiskocsi, tömegeknek szánt kompakt jövőautó és amerikai dizájnparádé, iszonyú erővel. Három elektromos autó, három stílus, három világ.

Kia e-Soul

A különleges stílusát a legújabb generációjára is megtartotta a Soul, amit nálunk már kizárólag elektromos változatban lehet kapni.

A technikája ugyanaz, mint amit a magyar piacon legnépszerűbbnek számító e-Niro is használ, de a hossza valamivel kisebb, és az ára is kedvezőbb, de csak 250 ezer forinttal kerül kevesebbe.

Kia e-Niro Standard Range

  • 39,2 kWh akkumulátor
  • 289 km hatótáv
  • 136 LE 395 Nm
  • 11 549 000 Ft

Ez is érdekelhet:

Úgy néz ki, mint egy vicc, pedig az egyik legjobb villanyverda – Kia e-Soul-teszt

A Kia Soul EV úgy néz ki, mintha valami öncélú dizájnkísérlet lenne, pedig valójában ez ma az egyik legpraktikusabb, legjózanabb elektromos autó.

Melyik elektromos autót vinnéd ezek közül?

Olvasd el ezeket is:

10 új elektromos autó, amit nem tudunk ennél jobban várni

Mutatjuk, melyik elektromos autókra keresnek rá a legtöbbet az emberek.

Ennél több nyomaték Ford személyautóban még nem volt

Rettenetesen gyors elektromos családi autó a Fordtól.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában