Hamarosan újra lehet állami támogatást igényelni az új elektromos autók vásárlásához, de mostantól csak az eleve olcsóbb villanyautók beszerzését támogatják. Mutatjuk, melyik típusokra jár a nagyobb, és melyekre a kisebb kedvezmény.
2016-tól támogatja az új elektromos autók vásárlását az állam, és most átszervezték a rendszert, hogy még több autósnak tegyék elérhetőbbé az elektromos autózást. Korábban a 20 millió forintnál nem drágább modellekre lehetett a vételár 21 százalékát kitevő, de legfeljebb 1,5 millió forintos támogatást igényelni, ez a lehetőség idén februárban lezárult.
Az újraindult támogatásban sávos rendszert vezetnek be, a 11 millió forintnál olcsóbb elektromos autókra 2,5 millió forintot adnak,
a 11 és 15 millió forint közötti modelleknél a hozzájárulás 500 ezer forint, a 15 millió forintnál drágább autókra egyáltalán nem lesz támogatás, persze az adókedvezményt és ingyenes parkolást biztosító zöld rendszámot leszámítva.
Mostanra eljutottunk oda, hogy az elektromos autók választéka szélesnek mondható a magyar piacon is, a kínálat a Smarttól a Porschéig terjed. Az új pályázattal az eddig is elérhetőbb típusok még olcsóbbak lehetnek, néhány racionális modell azonban éppen kikerül a nagyobb támogatás kategóriájából. Kíváncsian várjuk, hogy az importőrök hogyan igazítják a listaárakat a támogatáshoz, addig is mutatjuk, hogy milyen villanyautókat kaphatsz meg olcsóbban.
Škoda Citigo-e iV és Volkswagen e-up!
A Volkswagen minijét régóta ismerjük, a car sharing szolgáltatóknál nagy számban fut, nemrég pedig nagyobb akkumulátort kapott, amivel a hatótávja is nőtt. Megjött a Škoda-emblémás testvére is,
a Citigo-e 6 549 000 forintos listaáron került piacra, és pillanatok alatt elfogyott az idei évre szánt teljes mennyiség.
A Volkswagennél sincs már belőle, kikerült a kínálatból az e-up!
Škoda Citigo
- 36,8 kWh akkumulátor
- 265 km hatótáv (WLTP)
- 83 LE, 212 Nm
- 6 549 000 Ft (az utolsó ismert ára)
Itt olvashatsz róla többet:
smart EQ fortwo és forfour
A legolcsóbb valóban rendelhető villanyautó a smart, ami már csak és kizárólag elektromos változatban készül
a legutóbbi ráncfelvarrás óta. A kétüléses, aprócska fortwo ára az új állami támogatással 4,75 millió forintra olvad, és még a hosszabb négyüléses forfour ára is befér az ötmillió forint alá, az elektromos smart pedig vászontetős kabrióként is rendelhető.
smart EQ fortwo és forfour
- 17,6 kWh akkumulátor
- 135 km hatótáv (WLTP)
- 82 LE, 160 Nm
- 7 250 000 Ft (fortwo), 7 440 000 Ft (forfour), 8 355 000 Ft (fortwo cabrio)
- 4 750 000 Ft-tól (támogatással)
Itt olvashatsz róla többet:
Renault Kangoo Z.E.
A dobozos családi autók közé sorolható a Kangoo, aminek a 4,67 méter hosszú változata ötszemélyes elektromos autóként is kérhető. Az ára kedvezőnek hangzik, hiszen a nagyobb támogatásra jogosultan elvihető nyolcmillióért, de ezért
meg kell békélnünk a mérsékelt hatótávval és a finoman szólva is nagyon szerény teljesítménnyel.
Renault Kangoo Z.E.
- 33 kWh akkumulátor
- 200 km hatótáv (WLTP)
- 60 LE, 225 Nm
- 10 280 000 Ft (listaáron)
- 7 780 000 Ft (támogatással)
Itt olvashatsz róla többet:
Renault Zoe
A Zoe egy eleve elektromosnak szánt kisautó, ami 2012-ben jelent meg, és nemrég alaposan megújult, sokkal igényesebb belsőt és jóval nagyobb kapacitású akkumulátort kapott. A Renault pedig nagyon jól árazta be, a 109 lóerős alapmodell listaára 10 899 000 forint lenne, de
az importőri kedvezménnyel a jobban felszerelt 136 lóerős változatot is haza lehet vinni 8 millióért.
Renault Zoe
- 52 kWh akkumulátor
- 395 km hatótáv (WLTP)
- 109 LE, 220 Nm (136 LE, 245 Nm)
- 10 349 000 Ft (kedvezményes listaáron)
- 7 849 000 Ft (támogatással)
Itt olvashatsz róla többet:
Opel Corsa-e
A Corsa új generációja már a PSA padlólemezére épül, ezért természetes volt, hogy tisztán elektromos változat is készül belőle. A Corsa-e egy hagyományos fazon olyan vevőknek, akik nem kérnek a futurisztikus villanyautókból, csak egy városi kisautót szeretnének.
Az Opel pedig akkora kedvezményt ad rá, hogy a támogatással együtt 8 millióról induljon az ára.
Opel Corsa-e
- 50 kWh akkumulátor
- 330 km hatótáv (WLTP)
- 136 LE, 260 Nm
- 11 400 000 Ft (listaáron)
- 10 490 000 Ft (kedvezményes listaáron)
- 7 990 000 Ft (támogatással)
Itt olvashatsz róla többet:
Peugeot e-208
A Corsa-e műszaki rokona az e-208, amiben ugyanaz az elektromos hajtás és az akkumulátor, és a 330 kilométeres hatótávja is ígéretesen hangzik. A Peugeot pedig csökkentette a listaárát, ezért
az alapmodell a támogatással együtt 7 990 000 forintért vihető el, és még a következő felszereltségi szintje is belefér a keretbe.
Peugeot e-208
- 50 kWh akkumulátor
- 330 km hatótáv (WLTP)
- 136 LE, 260 Nm
- 10 490 000 Ft (kedvezményes listaáron)
- 7 990 000 Ft (támogatással)
Itt olvashatsz róla többet:
MINI Cooper SE
A MINI-nél a klasszikus háromajtósból építettek elektromos autót, ami éppen olyan stílusos és jópofa, mint a többi MINI, csak nem benzinnel megy.
Az i3-hoz hasonló a technika, az akkumulátor a városi cirkáláshoz elég, és úgy építették be, hogy a helykínálat nem csökkent. Az alapmodellje 10,5 milliótól indul, ami azt jelenti, hogy pár extrával is befér a nagyobb támogatás keretébe.
MINI Cooper SE
- 32,6 kWh akkumulátor
- 235 km hatótáv (WLTP)
- 184 LE, 270 Nm
- 10 500 000 Ft (listaáron)
- 8 000 000 Ft (támogatással)
Itt olvashatsz róla többet:
Nissan Leaf
Az európai Év autója díjat is elnyerte a Leaf, az egyik első eleve elektromosnak tervezett autó, amiből a furcsa formája ellenére is rengeteget adtak el. A vadonatúj utódja minden téren jobb lett, és most már az árát is az állami támogatáshoz igazították:
a Nissan 1,8 milliós kedvezményt ad rá, amivel 8 190 000 forintért vihető el, a nagyobb hatótávú változata pedig éppen befér a 15 millió alatti kategóriába.
Nissan Leaf
- 40 kWh akkumulátor
- 270 km hatótáv (WLTP)
- 150 LE, 320 Nm
- 12 490 000 Ft (listaáron)
- 10 690 000 Ft (kedvezményes listaáron)
- 8 190 000 Ft (támogatással)
Nissan Leaf e+
- 62 kWh akkumulátor
- 385 km hatótáv (WLTP)
- 218 LE, 340 Nm
- 14 190 000 Ft (listaáron)
- 13 690 000 Ft (támogatással)
Itt olvashatsz róla többet:
Kia e-Niro
Mint a Hyundainál az Ioniq, úgy a Niro is csak alternatív hajtásláncokkal kapható, és a Kona mintájára kétféle teljesítménnyel és akkumulátor-kapacitással lehet rendelni. A nemrég megújult crossover
alapárát úgy igazították, hogy tolatóradarral, ülésfűtéssel és fűthető bőrkormánnyal megtoldva is éppen 8,5 millió forintért elvihető legyen.
Kia e-Niro Standard Range
- 39,2 kWh akkumulátor
- 289 km hatótáv (WLTP)
- 136 LE 395 Nm
- 10 899 000 Ft (listaáron)
- 8 399 000 Ft (támogatással)
Kia e-Niro Long Range
- 64 kWh akkumulátor
- 455 km hatótáv (WLTP)
- 204 LE, 395 Nm
- 13 049 000 Ft (listaáron)
- 12 549 000 Ft (támogatással)
Hyundai Kona
A Kona a turbós benzines és a hibrid mellett elektromos változatban is kapható. A Hyundai máris kiadta az új árlistát, amiben
10 999 000 forintra módosították az alapárat, ezzel a Kona Electric már 8,5 millió forintért elvihető.
A 64 kilowattórás változat hatótávja igazán figyelemreméltó, de az már biztosan nem érdemli ki a 2,5 milliós állami hozzájárulást.
Hyundai Kona Electric 39 kWh
- 39,2 kWh akkumulátor
- 289 km hatótáv (WLTP)
- 136 LE 395 Nm
- 10 999 000 Ft (kedvezményes listaáron)
- 8 499 000 Ft (támogatással)
Hyundai Kona Electric 64 kWh
- 64 kWh akkumulátor
- 449 km hatótáv (WLTP)
- 204 LE 395 Nm
- 12 299 000 Ft (kedvezményes listaáron)
- 11 799 000 Ft (támogatással)
Hyundai Ioniq
A Hyundai eleve alternatív hajtásláncokhoz tervezte ezt a modellt, ezért az áramvonalas formájú Ioniq csak hibrid, plug-in hibrid és elektromos változatban kapható. Az utóbbi nemrég a ráncfelvarrással kapott nagyobb akkut, amivel 300 kilométer feletti a hatótávja.
A Hyundai pedig máris a támogatáshoz igazította az Ioniq árát, a készleten lévő alapmodell 8,5 millióért elvihető.
Hyundai Ioniq Electric
- 38,3 kWh akkumulátor
- 311 km hatótáv (WLTP)
- 136 LE, 295 Nm
- 10 999 000 Ft (listaáron)
- 8 499 000 Ft (támogatással)
Itt olvashatsz róla többet:
Mazda MX-30
A Mazdánál úgy döntöttek, hogy nem a hatótáv a lényeg, ezért nem került túl nagy akkumulátor a kompakt méretű MX-30 alá,
ezzel a hatótáv csak városi használatra elég. A hátrafelé nyíló hátsó ajtójával és a környezetbarát anyagokkal borított utasterével nagyon stílusos, de a listaára csak alapfelszereltséggel tud éppen 11 millió forint alatt maradni.
Mazda MX-30
- 35,5 kWh akkumulátor
- 200 km hatótáv (WLTP)
- 143 LE, 265 Nm
- 10 990 900 Ft (listaáron)
- 8 490 900 Ft (támogatással)
Itt olvashatsz róla többet:
Fiat 500e
A stílusát megtartotta, de műszakilag teljesen új lett a Fiat 500, ami csak tisztán elektromos hajtással lesz kapható, legalábbis kezdetben. A méretéhez képest ígéretes a hatótávja, és
a L'Ungheria kiadása éppen annyiba kerül, hogy 8,5 millió forintért elvihető legyen.
A Fiat korábban azt mondta, hogy májustól rendelhető, az első példányok októberben jönnek.
Fiat 500e
- 42 kWh akkumulátor
- 320 km hatótáv (WLTP)
- 119 LE
- 10 990 000 Ft-tól (listaáron)
- 8 490 000 Ft (támogatással)
Itt olvashatsz róla többet:
Peugeot e-2008
Az e-208-ból természetesen crossovert is épített a Peugeot, és a 4,3 méter hosszú e-2008-hoz is bőven elegendő az 50 kilowattórás akkumulátor ahhoz, hogy messzebb menjünk vele. A listaárát pedig éppen a támogatás határára igazította a Peugeot, ezért
az elektromos crossover 8 490 000 forintért vehető meg, éppen annyiért, mint a csúcsfelszereltségű benzines változata.
Peugeot e-2008
- 50 kWh akkumulátor
- 320 km hatótáv (WLTP)
- 136 LE, 260 Nm
- 10 990 000 Ft (kedvezményes listaáron)
- 8 490 000 Ft (támogatással)
Itt olvashatsz róla tóbbet:
Honda e
A Honda szupercuki elektromos autóját akkor is imádnánk, ha pedállal kellene hajtani, pedig a hátsó kerekeit akár 154 lóerős villanymotor is forgathatja.
A hatótávja inkább városi autóvá teszi, a felszereltsége a szélesvásznú monitoros műszerfallal és a kamerás visszapillantóval bámulatos. A Honda pedig éppen annyira csökkentette az alapmodell listaárát, hogy beférjen a nagyobb támogatásba.
Honda e
- 35,5 kWh akkumulátor
- 220 km hatótáv (WLTP)
- 136 LE (154 LE), 315 Nm
- 10 999 000 Ft (136 LE), 12 499 000 Ft (154 LE)
- 8 499 000 Ft-tól (támogatással)
Itt olvashatsz róla többet:
Volkswagen e-Golf
A hetes Golfból épült villanyautó praktikus választás, és amíg a Volkswagen eleve elektromosnak tervezett autója, az ID.3 meg nem érkezik, addig továbbra is gyártásban marad. A hatótávja szerényebb, az ára pedig az importőr 500 ezres finanszírozási kedvezményével is éppen 11 millió felett van, de nem lehetetlen, hogy a támogatás reményében ez alá lehet alkudni.
Volkswagen e-Golf
- 35,8 kWh akkumulátor
- 231 km hatótáv (WLTP)
- 136 LE, 290 Nm
- 11 140 000 Ft (kedvezményes listaáron)
- 10 640 000 Ft (támogatással)
DS 3 Crossback E-Tense
Az önállóvá vált DS márka belépőmodellje a DS 3 Crossback, ami műszakilag a Peugeot 2008 testvére, ezért elektromos autó is készült belőle. 50 kilowattos akkumulátorával a hatótávolsága jó, akárcsak a szériafelszereltsége, de mivel a prémiummárkáról van szó, az alapmodelljének a listaára inkább a 13 millió forinthoz áll közelebb.
DS 3 Crossback E-Tense
- 50 kWh akkumulátor
- 320 km hatótáv (WLTP)
- 136 LE, 260 Nm
- 12 890 000 Ft (listaáron)
- 12 390 000 Ft (támogatással)
Itt olvashatsz róla többet:
BMW i3
A BMW bájosan furcsa formájú elektromos autója beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a prémiummárka vevőinek tökéletes városi autója lett. Az idők során egyre nagyobb kapacitású akkumulátort kapott, amivel a hatótávja egészen hasznos, és bár a 11 millió alatti kategóriába nem fér be, az 500 ezres támogatásra még jogosult lehet.
BMW i3
- 42,2 kWh akkumulátor
- 285 km hatótáv (WLTP)
- 170 LE, 250 Nm
- 13 109 000 Ft (listaáron)
- 12 609 000 Ft (támogatással)
BMW i3S
- 42,2 kWh akkumulátor
- 270 km hatótáv (WLTP)
- 184 LE, 270 Nm
- 14 262 000 Ft (listaáron)
- 13 762 000 Ft (támogatással)
Itt olvashatsz róla többet:
Nissan e-NV200
A Nissannál elektromos kisfurgont is gyártanak, ami nemrég megkapta az új Leaf nagyobb akkumulátorát, ezzel a hatótávja is nőtt. Az Evalia érdekessége, hogy a piac kevés hétüléses elektromos autójának egyike, amivel nemcsak a villanyautókért járó, hanem a háromgyermekes, nagycsaládos támogatást is be lehet húzni rá.
Nissan e-NV200 Evalia
- 40 kWh akkumulátor
- 200 km hatótáv (WLTP)
- 109 LE, 254 Nm
- 14 100 000 Ft (listaáron)
- 13 600 000 Ft (támogatással)
Volkswagen ID.3
Az első eleve elektromosnak tervezett Volkswagen lesz a kompakt méretű ID.3, aminek a gyártása elvileg már elkezdődött, de a kiszállítások még mindig csúsznak. A három változata közül elsőként a középsőt vezetik be, amire 40 ezer eurós árat ígértek, és mire hozzánk ér, talán befér a 15 milliós határ alá. Később egy 30 ezer eurós alapmodell is jöhet 330 kilométeres hatótávval.
Volkswagen ID.3
- 58 kWh akkumulátor
- 420 km hatótáv (WLTP)
- 204 LE, 310 Nm
- 40 000 euró (kb. 13 900 000 Ft)
Itt olvashatsz róla többet:
Idén több új elektromos autó is érkezik a piacra, de a BMW iX3, a Ford Mustang Mach-E és a Volvo XC40 Recharge várhatóan az importőri kedvezménnyel sem fér bele a 15 millió forintos keretbe, mint ahogyan a már kapható Audi e-tron, Jaguar I-Pace, Mercedes-Benz EQC és Tesla Model 3 sem kaphat állami támogatást az új rendszerben, ami talán nem is olyan nagy baj.