Hamarosan újra lehet állami támogatást igényelni az új elektromos autók vásárlásához, de mostantól csak az eleve olcsóbb villanyautók beszerzését támogatják. Mutatjuk, melyik típusokra jár a nagyobb, és melyekre a kisebb kedvezmény.

2016-tól támogatja az új elektromos autók vásárlását az állam, és most átszervezték a rendszert, hogy még több autósnak tegyék elérhetőbbé az elektromos autózást. Korábban a 20 millió forintnál nem drágább modellekre lehetett a vételár 21 százalékát kitevő, de legfeljebb 1,5 millió forintos támogatást igényelni, ez a lehetőség idén februárban lezárult.

Az újraindult támogatásban sávos rendszert vezetnek be, a 11 millió forintnál olcsóbb elektromos autókra 2,5 millió forintot adnak,

a 11 és 15 millió forint közötti modelleknél a hozzájárulás 500 ezer forint, a 15 millió forintnál drágább autókra egyáltalán nem lesz támogatás, persze az adókedvezményt és ingyenes parkolást biztosító zöld rendszámot leszámítva.

Mostanra eljutottunk oda, hogy az elektromos autók választéka szélesnek mondható a magyar piacon is, a kínálat a Smarttól a Porschéig terjed. Az új pályázattal az eddig is elérhetőbb típusok még olcsóbbak lehetnek, néhány racionális modell azonban éppen kikerül a nagyobb támogatás kategóriájából. Kíváncsian várjuk, hogy az importőrök hogyan igazítják a listaárakat a támogatáshoz, addig is mutatjuk, hogy milyen villanyautókat kaphatsz meg olcsóbban.

Škoda Citigo-e iV és Volkswagen e-up!

A Volkswagen minijét régóta ismerjük, a car sharing szolgáltatóknál nagy számban fut, nemrég pedig nagyobb akkumulátort kapott, amivel a hatótávja is nőtt. Megjött a Škoda-emblémás testvére is,

a Citigo-e 6 549 000 forintos listaáron került piacra, és pillanatok alatt elfogyott az idei évre szánt teljes mennyiség.

A Volkswagennél sincs már belőle, kikerült a kínálatból az e-up!

Škoda Citigo

  • 36,8 kWh akkumulátor
  • 265 km hatótáv (WLTP)
  • 83 LE, 212 Nm
  • 6 549 000 Ft (az utolsó ismert ára)

Itt olvashatsz róla többet:

A Škoda adja a legolcsóbb új elektromos autót

Már rendelhető az elektromos Citigo.

smart EQ fortwo és forfour

A legolcsóbb valóban rendelhető villanyautó a smart, ami már csak és kizárólag elektromos változatban készül

a legutóbbi ráncfelvarrás óta. A kétüléses, aprócska fortwo ára az új állami támogatással 4,75 millió forintra olvad, és még a hosszabb négyüléses forfour ára is befér az ötmillió forint alá, az elektromos smart pedig vászontetős kabrióként is rendelhető.

smart EQ fortwo és forfour

  • 17,6 kWh akkumulátor
  • 135 km hatótáv (WLTP)
  • 82 LE, 160 Nm
  • 7 250 000 Ft (fortwo), 7 440 000 Ft (forfour), 8 355 000 Ft (fortwo cabrio)
  • 4 750 000 Ft-tól (támogatással)

Itt olvashatsz róla többet:

Megújult a Smart, amiből már csak elektromos van

Városi autóhoz tökéletes az elektromos hajtás.

Renault Kangoo Z.E.

A dobozos családi autók közé sorolható a Kangoo, aminek a 4,67 méter hosszú változata ötszemélyes elektromos autóként is kérhető. Az ára kedvezőnek hangzik, hiszen a nagyobb támogatásra jogosultan elvihető nyolcmillióért, de ezért

meg kell békélnünk a mérsékelt hatótávval és a finoman szólva is nagyon szerény teljesítménnyel.

Renault Kangoo Z.E.

  • 33 kWh akkumulátor
  • 200 km hatótáv (WLTP)
  • 60 LE, 225 Nm
  • 10 280 000 Ft (listaáron)
  • 7 780 000 Ft (támogatással)

Itt olvashatsz róla többet:

Renault Zoe

A Zoe egy eleve elektromosnak szánt kisautó, ami 2012-ben jelent meg, és nemrég alaposan megújult, sokkal igényesebb belsőt és jóval nagyobb kapacitású akkumulátort kapott. A Renault pedig nagyon jól árazta be, a 109 lóerős alapmodell listaára 10 899 000 forint lenne, de

az importőri kedvezménnyel a jobban felszerelt 136 lóerős változatot is haza lehet vinni 8 millióért.

Renault Zoe

  • 52 kWh akkumulátor
  • 395 km hatótáv (WLTP)
  • 109 LE, 220 Nm (136 LE, 245 Nm)
  • 10 349 000 Ft (kedvezményes listaáron)
  • 7 849 000 Ft (támogatással)

Itt olvashatsz róla többet:

Kicsi kocsi nagy akkuval: teszten az új Renault Zoe

Akkora nagy lett az akkumulátor, hogy most már túl kicsi hozzá az autó. Viszont magyar körülmények között ez most a legokosabb elektromos választás.

Opel Corsa-e

A Corsa új generációja már a PSA padlólemezére épül, ezért természetes volt, hogy tisztán elektromos változat is készül belőle. A Corsa-e egy hagyományos fazon olyan vevőknek, akik nem kérnek a futurisztikus villanyautókból, csak egy városi kisautót szeretnének.

Az Opel pedig akkora kedvezményt ad rá, hogy a támogatással együtt 8 millióról induljon az ára.

Opel Corsa-e

  • 50 kWh akkumulátor
  • 330 km hatótáv (WLTP)
  • 136 LE, 260 Nm
  • 11 400 000 Ft (listaáron)
  • 10 490 000 Ft (kedvezményes listaáron)
  • 7 990 000 Ft (támogatással)

Itt olvashatsz róla többet:

Peugeot e-208

A Corsa-e műszaki rokona az e-208, amiben ugyanaz az elektromos hajtás és az akkumulátor, és a 330 kilométeres hatótávja is ígéretesen hangzik. A Peugeot pedig csökkentette a listaárát, ezért

az alapmodell a támogatással együtt 7 990 000 forintért vihető el, és még a következő felszereltségi szintje is belefér a keretbe.

Peugeot e-208

  • 50 kWh akkumulátor
  • 330 km hatótáv (WLTP)
  • 136 LE, 260 Nm
  • 10 490 000 Ft (kedvezményes listaáron)
  • 7 990 000 Ft (támogatással)

Itt olvashatsz róla többet:

A legvonzóbb kisautók közé érkezik az új Peugeot 208

Tisztán elektromos változata is lesz.

MINI Cooper SE

A MINI-nél a klasszikus háromajtósból építettek elektromos autót, ami éppen olyan stílusos és jópofa, mint a többi MINI, csak nem benzinnel megy.

Az i3-hoz hasonló a technika, az akkumulátor a városi cirkáláshoz elég, és úgy építették be, hogy a helykínálat nem csökkent. Az alapmodellje 10,5 milliótól indul, ami azt jelenti, hogy pár extrával is befér a nagyobb támogatás keretébe.

MINI Cooper SE

  • 32,6 kWh akkumulátor
  • 235 km hatótáv (WLTP)
  • 184 LE, 270 Nm
  • 10 500 000 Ft (listaáron)
  • 8 000 000 Ft (támogatással)

Itt olvashatsz róla többet:

Elektromos és nagyon szórakoztató: Mini Cooper SE

Corsát, 208-ast is vehetünk már elektromos verzióban, és ott van még a Leaf, az e-Golf, az i3 és a Tesla. Most ebbe a mezőnybe rongyol bele az első teljesen elektromos Mini.

Nissan Leaf

Az európai Év autója díjat is elnyerte a Leaf, az egyik első eleve elektromosnak tervezett autó, amiből a furcsa formája ellenére is rengeteget adtak el. A vadonatúj utódja minden téren jobb lett, és most már az árát is az állami támogatáshoz igazították:

a Nissan 1,8 milliós kedvezményt ad rá, amivel 8 190 000 forintért vihető el, a nagyobb hatótávú változata pedig éppen befér a 15 millió alatti kategóriába.

Nissan Leaf

  • 40 kWh akkumulátor
  • 270 km hatótáv (WLTP)
  • 150 LE, 320 Nm
  • 12 490 000 Ft (listaáron)
  • 10 690 000 Ft (kedvezményes listaáron)
  • 8 190 000 Ft (támogatással)

Nissan Leaf e+

  • 62 kWh akkumulátor
  • 385 km hatótáv (WLTP)
  • 218 LE, 340 Nm
  • 14 190 000 Ft (listaáron)
  • 13 690 000 Ft (támogatással)

Itt olvashatsz róla többet:

Egy pedállal és többnapnyi hatótávval győzött meg az új Nissan Leaf – teszt

Az elődje a világ kedvenc villanyautója lett. Az újnak jó esélye van, hogy megtartsa a címet.

Kia e-Niro

Mint a Hyundainál az Ioniq, úgy a Niro is csak alternatív hajtásláncokkal kapható, és a Kona mintájára kétféle teljesítménnyel és akkumulátor-kapacitással lehet rendelni. A nemrég megújult crossover

alapárát úgy igazították, hogy tolatóradarral, ülésfűtéssel és fűthető bőrkormánnyal megtoldva is éppen 8,5 millió forintért elvihető legyen.

Kia e-Niro Standard Range

  • 39,2 kWh akkumulátor
  • 289 km hatótáv (WLTP)
  • 136 LE 395 Nm
  • 10 899 000 Ft (listaáron)
  • 8 399 000 Ft (támogatással)

Kia e-Niro Long Range

  • 64 kWh akkumulátor
  • 455 km hatótáv (WLTP)
  • 204 LE, 395 Nm
  • 13 049 000 Ft (listaáron)
  • 12 549 000 Ft (támogatással)

Hyundai Kona

A Kona a turbós benzines és a hibrid mellett elektromos változatban is kapható. A Hyundai máris kiadta az új árlistát, amiben

10 999 000 forintra módosították az alapárat, ezzel a Kona Electric már 8,5 millió forintért elvihető.

A 64 kilowattórás változat hatótávja igazán figyelemreméltó, de az már biztosan nem érdemli ki a 2,5 milliós állami hozzájárulást.

Hyundai Kona Electric 39 kWh

  • 39,2 kWh akkumulátor
  • 289 km hatótáv (WLTP)
  • 136 LE 395 Nm
  • 10 999 000 Ft (kedvezményes listaáron)
  • 8 499 000 Ft (támogatással)

Hyundai Kona Electric 64 kWh

  • 64 kWh akkumulátor
  • 449 km hatótáv (WLTP)
  • 204 LE 395 Nm
  • 12 299 000 Ft (kedvezményes listaáron)
  • 11 799 000 Ft (támogatással)

Hyundai Ioniq

A Hyundai eleve alternatív hajtásláncokhoz tervezte ezt a modellt, ezért az áramvonalas formájú Ioniq csak hibrid, plug-in hibrid és elektromos változatban kapható. Az utóbbi nemrég a ráncfelvarrással kapott nagyobb akkut, amivel 300 kilométer feletti a hatótávja.

A Hyundai pedig máris a támogatáshoz igazította az Ioniq árát, a készleten lévő alapmodell 8,5 millióért elvihető.

Hyundai Ioniq Electric

  • 38,3 kWh akkumulátor
  • 311 km hatótáv (WLTP)
  • 136 LE, 295 Nm
  • 10 999 000 Ft (listaáron)
  • 8 499 000 Ft (támogatással)

Itt olvashatsz róla többet:

A piac legátgondoltabb elektromos autója

Semmi divat, semmi indokolatlan extra, semmi felesleges ciráda, minden az elsőrendű célt szolgálja: legyen ez a leghétköznapibb elektromos autó!

Mazda MX-30

A Mazdánál úgy döntöttek, hogy nem a hatótáv a lényeg, ezért nem került túl nagy akkumulátor a kompakt méretű MX-30 alá,

ezzel a hatótáv csak városi használatra elég. A hátrafelé nyíló hátsó ajtójával és a környezetbarát anyagokkal borított utasterével nagyon stílusos, de a listaára csak alapfelszereltséggel tud éppen 11 millió forint alatt maradni.

Mazda MX-30

  • 35,5 kWh akkumulátor
  • 200 km hatótáv (WLTP)
  • 143 LE, 265 Nm
  • 10 990 900 Ft (listaáron)
  • 8 490 900 Ft (támogatással)

Itt olvashatsz róla többet:

Fiat 500e

A stílusát megtartotta, de műszakilag teljesen új lett a Fiat 500, ami csak tisztán elektromos hajtással lesz kapható, legalábbis kezdetben. A méretéhez képest ígéretes a hatótávja, és

a L'Ungheria kiadása éppen annyiba kerül, hogy 8,5 millió forintért elvihető legyen.

A Fiat korábban azt mondta, hogy májustól rendelhető, az első példányok októberben jönnek.

Fiat 500e

  • 42 kWh akkumulátor
  • 320 km hatótáv (WLTP)
  • 119 LE
  • 10 990 000 Ft-tól (listaáron)
  • 8 490 000 Ft (támogatással)

Itt olvashatsz róla többet:

A vadonatúj Fiat 500 elektromos autóként érkezik

Modern technikát kapott az olasz stílusikon.

Peugeot e-2008

Az e-208-ból természetesen crossovert is épített a Peugeot, és a 4,3 méter hosszú e-2008-hoz is bőven elegendő az 50 kilowattórás akkumulátor ahhoz, hogy messzebb menjünk vele. A listaárát pedig éppen a támogatás határára igazította a Peugeot, ezért

az elektromos crossover 8 490 000 forintért vehető meg, éppen annyiért, mint a csúcsfelszereltségű benzines változata.

Peugeot e-2008

  • 50 kWh akkumulátor
  • 320 km hatótáv (WLTP)
  • 136 LE, 260 Nm
  • 10 990 000 Ft (kedvezményes listaáron)
  • 8 490 000 Ft (támogatással)

Itt olvashatsz róla tóbbet:

A Peugeot ezzel a modellel támadja a szabadidő-autók piacát

A benzines és a dízel mellett elektromos is lesz a 2008-ból.

Honda e

A Honda szupercuki elektromos autóját akkor is imádnánk, ha pedállal kellene hajtani, pedig a hátsó kerekeit akár 154 lóerős villanymotor is forgathatja.

A hatótávja inkább városi autóvá teszi, a felszereltsége a szélesvásznú monitoros műszerfallal és a kamerás visszapillantóval bámulatos. A Honda pedig éppen annyira csökkentette az alapmodell listaárát, hogy beférjen a nagyobb támogatásba.

Honda e

  • 35,5 kWh akkumulátor
  • 220 km hatótáv (WLTP)
  • 136 LE (154 LE), 315 Nm
  • 10 999 000 Ft (136 LE), 12 499 000 Ft (154 LE)
  • 8 499 000 Ft-tól (támogatással)

Itt olvashatsz róla többet:

Nem attól lesz jó, hogy milyen messzire megy – Honda e

Normális városi autó vidám hangulattal, élvezetes vezethetőséggel, elektromos motorral és 200 km körüli hatótávval. Ilyen a Honda e.

Volkswagen e-Golf

A hetes Golfból épült villanyautó praktikus választás, és amíg a Volkswagen eleve elektromosnak tervezett autója, az ID.3 meg nem érkezik, addig továbbra is gyártásban marad. A hatótávja szerényebb, az ára pedig az importőr 500 ezres finanszírozási kedvezményével is éppen 11 millió felett van, de nem lehetetlen, hogy a támogatás reményében ez alá lehet alkudni.

Volkswagen e-Golf

  • 35,8 kWh akkumulátor
  • 231 km hatótáv (WLTP)
  • 136 LE, 290 Nm
  • 11 140 000 Ft (kedvezményes listaáron)
  • 10 640 000 Ft (támogatással)

DS 3 Crossback E-Tense

Az önállóvá vált DS márka belépőmodellje a DS 3 Crossback, ami műszakilag a Peugeot 2008 testvére, ezért elektromos autó is készült belőle. 50 kilowattos akkumulátorával a hatótávolsága jó, akárcsak a szériafelszereltsége, de mivel a prémiummárkáról van szó, az alapmodelljének a listaára inkább a 13 millió forinthoz áll közelebb.

DS 3 Crossback E-Tense

  • 50 kWh akkumulátor
  • 320 km hatótáv (WLTP)
  • 136 LE, 260 Nm
  • 12 890 000 Ft (listaáron)
  • 12 390 000 Ft (támogatással)

Itt olvashatsz róla többet:

Prémium crossover lett az új DS 3 Crossback

Stílusos részletekkel jön a DS 3 Crossback.

BMW i3

A BMW bájosan furcsa formájú elektromos autója beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a prémiummárka vevőinek tökéletes városi autója lett. Az idők során egyre nagyobb kapacitású akkumulátort kapott, amivel a hatótávja egészen hasznos, és bár a 11 millió alatti kategóriába nem fér be, az 500 ezres támogatásra még jogosult lehet.

BMW i3

  • 42,2 kWh akkumulátor
  • 285 km hatótáv (WLTP)
  • 170 LE, 250 Nm
  • 13 109 000 Ft (listaáron)
  • 12 609 000 Ft (támogatással)

BMW i3S

  • 42,2 kWh akkumulátor
  • 270 km hatótáv (WLTP)
  • 184 LE, 270 Nm
  • 14 262 000 Ft (listaáron)
  • 13 762 000 Ft (támogatással)

Itt olvashatsz róla többet:

Nagyobb akkumulátort kap a BMW i3

Tovább megy el egy feltöltéssel.

Nissan e-NV200

A Nissannál elektromos kisfurgont is gyártanak, ami nemrég megkapta az új Leaf nagyobb akkumulátorát, ezzel a hatótávja is nőtt. Az Evalia érdekessége, hogy a piac kevés hétüléses elektromos autójának egyike, amivel nemcsak a villanyautókért járó, hanem a háromgyermekes, nagycsaládos támogatást is be lehet húzni rá.

Nissan e-NV200 Evalia

  • 40 kWh akkumulátor
  • 200 km hatótáv (WLTP)
  • 109 LE, 254 Nm
  • 14 100 000 Ft (listaáron)
  • 13 600 000 Ft (támogatással)

 

Volkswagen ID.3

Az első eleve elektromosnak tervezett Volkswagen lesz a kompakt méretű ID.3, aminek a gyártása elvileg már elkezdődött, de a kiszállítások még mindig csúsznak. A három változata közül elsőként a középsőt vezetik be, amire 40 ezer eurós árat ígértek, és mire hozzánk ér, talán befér a 15 milliós határ alá. Később egy 30 ezer eurós alapmodell is jöhet 330 kilométeres hatótávval.

Volkswagen ID.3

  • 58 kWh akkumulátor
  • 420 km hatótáv (WLTP)
  • 204 LE, 310 Nm
  • 40 000 euró (kb. 13 900 000 Ft)

Itt olvashatsz róla többet:

Az elektromos autók Volkswagenje lesz az új ID.3

Jövőre érkezik, és 550 kilométert is mehet egy töltéssel.

Idén több új elektromos autó is érkezik a piacra, de a BMW iX3, a Ford Mustang Mach-E és a Volvo XC40 Recharge várhatóan az importőri kedvezménnyel sem fér bele a 15 millió forintos keretbe, mint ahogyan a már kapható Audi e-tron, Jaguar I-Pace, Mercedes-Benz EQC és Tesla Model 3 sem kaphat állami támogatást az új rendszerben, ami talán nem is olyan nagy baj.

Ez is érdekelhet:

Jön a Škoda elektromos autója, mindent elárultak róla

Ötféle változatban érkezik az Enyaq iV, amiből RS is lesz.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés