Elektromos autóból egyre többfélét vehetsz, de ezek többnyire kisautók vagy kompakt modellek, egyelőre a prémiumgyártók közt is kevesen kínálnak tisztán villanymotoros típust. Most a Jaguar jött elő az I-Pace gyártásra kész változatával, ami a Tesla első igazi kihívója lehet.

Láttuk már tanulmányautóként, és azt is, ahogyan tesztelik a prototípusokat, tudtuk tehát, hogy tisztán elektromos autón dolgozik a Jaguar. De a képeken látható I-Pace már az a változat, ami mostantól rendelhető, és gyártásba is kerül az ausztriai Grazban. Sok elektromos autót kapni már, de a többségük kisautó vagy kompakt modell, a prémiumgyártók közt a BMW i3 vagy az elektromos B-osztály nem volt közvetlen konkurense a Teslának, de ez a Jaguar az lesz.

Crossover, de a formája áramvonalasabb a ma ismert modelleknél,

a Cw értéke 0,29, a hasznosabb arányait éppen az elektromos hajtás teszi lehetővé. 4,68 méter hosszú, 2,01 méter széles és 1,57 méter magas az I-Pace, és mivel nem kellett hely a belsőégésű motornak, ezért a szokásosnál nagyobb lehetett a tengelytáv, ami 2,99 méteres. Szép tágas tehát belül az ötszemélyes I-Pace, aminek a csomagtere alapból is 656 literes, a hátsó ülések ledöntésével 1453 literesre bővíthető.

Mégis azzal lehet igazán a Tesla konkurense, ahogyan megy, és amennyit megy egy feltöltéssel.

Az első és a hátsó kerekekhez is került elektromotor, az összkerékhajtású I-Pace ezzel 400 lóerőre és 696 Nm nyomaték leadására képes, 4,8 másodperc alatt gyorsul százra és 200 km/óránál korlátozták a sebességét, ezek már elég jó értékek. Vezetni is jó lesz, opció a légrugózás, a súlyelosztás tökéletes, és a padlóba épített akkumulátorral merev és stabil az I-Pace.

Az akkumulátor pedig elég nagy ahhoz, hogy a villanyautóktól idegenkedőknek is elegendő legyen a hatótáv.

90 kilowattórás, hasonló kapacitású, mint a Tesláké, amivel egy feltöltéssel 480 kilométert megy el, méghozzá a valósághoz közelebb álló új WLTP mérés szerint. A régi NEDC szabvány szerint is megadták a hatótávot, ami 543 kilométer, hasonló a hozzá legközelebb álló Tesla, a Model X 100D 565 kilométeres értékéhez, míg a Model X 75D 417 kilométerre jut el.

A feltöltéséhez elég erős töltőre van szükség,

hiszen a 100 kilowattos gyorstöltővel 40 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el, és ha nincs sok időnk, akkor 15 perc alatt is 100 kilométerrel növelhető a hatótáv. Az elterjedtebb 50 kilowattos gyorstöltővel már 85 percbe kerül a 80 százalékos szint elérése, ha pedig az otthoni garázs falára szerelt 7 kilowattos töltővel próbálkozunk, akkor valamivel több, mint 10 órával számoljunk.

Minden modernsége ellenére az I-Pace nemcsak kívül, hanem belül is ugyanúgy néz ki, mint a hagyományos autók.

A személyre szabható műszeregység és a dupla érintőképernyős középkonzol a Range Rover Velar óta ismerős lehet, és ahogyan egyre inkább megszokott, 4G hotspot és 5 darab USB port van a fedélzeten, okosórával vagy okostelefonnal a távolból is elérhetők az autó adatai, és a Teslához hasonlóan a szoftverfrissítések is online érkeznek.

Még az ára is versenyképes az elektromos Jaguarnak,

hiszen a briteknél 63 500 fonttól, 22,3 millió forintnak megfelelő összegtől rendelhető, míg ugyanott a Model X 75D-nek 71 350, a 100D-nek pedig már 93 750 font az ára. A garancia nyolc év az akkumulátorra, és az első két évben, 34 ezer kilométerig a szervizre sem kell költeni. Alig várjuk az összehasonlításokat, hogy lássuk, hogyan teljesít egymás ellen a Tesla és az első igazi konkurense.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
32% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
68% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés