A Daihatsu immár több mint húsz éve gyártja a japán kei autók közé tartozó apró sportkocsiját, és a Copen harmadik generációja minden eddiginél nagyobbnak és jobbnak ígérkezik, ennek előzetese a hamarosan bemutatkozó koncepció.

Japánban a második világháború után a gazdaság fellendítésére született meg a miniautó-kategória, ami később a zsúfolt nagyvárosokban is megoldást jelentett a hely hiányára. Mára pedig divat lett belőle, ezért a praktikus dobozautók mellett olyan izgalmas típusokat is találunk, mint a Daihatsu Copen, aminek hamarosan érkezik a harmadik generációja.

2002-ben jelent meg az első Copen, ami bájos formájával, kerek fényszórójával és hátsó lámpáival azonnal megszerettette magát. Még az európai piacon is forgalmazták egy rövid ideig, és ha a képeken elsőre nem is látszik, mennyire aprócska a 3,4 méter hosszú roadster, nézd csak meg, milyen hatalmas a szabványméretű német rendszám rajta!

Az európai vásárlók többségének a feje kilógott belőle, és a Daihatsu egyébként is kivonult az európai piacról,

ezért a 2014-ben bemutatott második generációját már nem lehetett kapni nálunk. A dizájnja éles váltást jelentett, inkább tűnt miniatűr sportkocsinak, mintsem retró gombócnak, később persze a Daihatsu ebből a szériából is készített múltidéző formájú változatot.

Most pedig eljött az ideje, hogy újabb fejezethez érkezzen a szupercuki Daihatsu Copen története,

az idei tokiói autószalonon leplezik le a harmadik generáció előzetesét. A Vision Copen jóval nagyobb lett a korábbi szériáknál, 3,83 méteres hosszával már nem számít kei-kategóriás autónak, persze még így is kisebb marad, mint egy nagynak semmiképp sem nevezhető Mazda MX-5.

A Daihatsu az új modellel visszatér a Copen eredeti stílusához, ami a kerek fényszórókat és hátsó lámpákat illeti,

még ha modern formában is. Az 1,48-ról 1,7 méteresre növelt szélessége a kétüléses utasterét is tágasabbá teszi, mögötte az összehajtogatható keménytetővel, az eddig exportmodellekhez tartogatott 1,3 literes motor pedig továbbra is a hátsó kerekeket hajtja.

Bár egy falatnyi esélyt sem látunk rá, hogy a Copen valaha is eljusson az európai utakra, mi azért nagyon kipróbálnánk ezt a pöttöm élményautót.

Ez is érdekelhet:

Ezek a legmenőbb japán mikroautók

Régen még az autózást tették elérhetővé, mára divattá váltak. Mutatjuk a legizgalmasabbakat.

Borzasztóan aranyos ez a pöttöm GT-R roadster

Ha nyitott tetős GT-R a vágyad, de beéred egy kisebbel is.

Daihatsuból építették ezt a pompás Porsche-replikát

Ha nem telik veterán Porschére, nézd meg ezt!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A cseh Rolls-Royce – Škoda Superb

Ilyen az, ha az Alpine izgalmas elektromos autót alkot

„A Red Bullnál most eléggé mérgező a környezet”

További cikkeink a témában