A Porsche 904 Living Legend a tervek szerint mindössze 900 kiló lett volna, így elég lett volna bele egy V2-es motorkerékpár-motor.

A Volkswagen 2002-ben kezdte fejleszteni egyliteres fogyasztású csodaautóját, a VW XL-1-et. A Porsche dizájnerei figyelmét is felkeltette a projekt, de őket nem a picurka dízelmotorral elérhető rekordfogyasztás lehetősége érdekelte, hanem inkább a szénszálerősítéses műanyagból készült önhordó karosszéria. Feltették magunknak a kérdést: milyen lenne az az utcai Porsche, amit egy ilyen könnyű és merev szerkezettel építenének meg? Ilyen:

Az apró, könnyű, minimalista sportkocsi alapformája nagyon idegen minden utcai Porschétől, első pillantásra inkább talán a Ferrari Dino modern újragondolásának tűnik. Pedig a kocsi a nevét is egy klasszikus Porschéről kapta. Így nézett ki az 1963-as 904-es modell:

A 2013-as új 904-es koncepció, a 904 Living Legend egy eleme viszont átment a mai széria-Porschékbe. A tanulmányautó fénycsíkkal összekötött hátsó lámpáiból mára általános Porsche-dizájnelem lett.

A Porsche formatervezői a kecses kis testbe az utascella mögé egy V2-es motorkerékpár-blokkot álmodtak. Ez megint csak nem igazán hagyományos porschés dolog, de a pehelykönnyű sportkocsinak az is elég lett volna ahhoz, hogy menjen is úgy, mint ahogy kinéz.

Porsche Renndienst: drukkolunk, hogy legyen belőle valami!

Amikor a Porsche szabadidőautókat kezdett építeni, nem voltunk túl lelkesek. De ez a kis furgon, ez nagyon menő!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Lassan töltődnek, de messzebbre mennek az Audi nagy plug-in hibridjei

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés