Nem lehet elmenni a kínai autók európai hódítása mellett, és még ebben az évben két újabb kínai márka hazai forgalmazása kezdődik meg. Az importőrt a 35 éves tapasztalattal rendelkező Duna Autó alapította, a DFSK és Seres márkák kínálatában pedig megfizethető benzines és high-tech elektromos autókat is találsz majd.

Ha a pillanatot keresed, amikor azt lehet mondani, hogy a kínai autógyártók megérkeztek Európába, akkor az most jött el. Már Magyarországon is több kínai márka kínálatából válogathatsz, és a forgalmazók mögött olyan tapasztalt cégek állnak, mint az idén 35 éves Duna Autó, aminek immár 27 márkát számláló kínálata a legszélesebb az egész régióban. Az általuk forgalmazott márkákhoz most a DFSK és a Seres csatlakozik, amelynek a magyarországi importőri feladatait is ellátják.

Mit kell tudni az újonnan érkező kínai márkákról?

A Seres az egyik legígéretesebb kínai márka, jelenleg a hatodik legnagyobb autógyártónak számít hazájában. A nyolcvanas években még alkatrész-beszállítóként kezdték, majd a Dongfeng befektetésével váltak autógyártóvá. Nagy lépés volt a cég történetében, amikor 2016-ban saját fejlesztőközpontot nyitottak a Szilícium-völgyben, 2021-ben pedig összefogtak a Huawei-jel az elektromos hajtások, az önvezető és fedélzeti rendszerek fejlesztésére.

Már a neve is sokat elmond, hiszen a Seres ógörögül a selyem földjét, azaz Kínát jelenti.

A kínai piacon AITO M5, M7 és M9 néven kapható modellek Seres 5, Seres 7 és Seres 9 néven érkeznek az európai, így a magyar utakra is, ehhez a választékhoz csatlakozik a kompakt méretű, elektromos hajtású belépőmodell, a Seres 3. Míg a Seres kínálatában tisztán elektromos és range extender hajtású modelleket találsz, addig a cégcsoporthoz tartozó DFSK márka a megfizethető modelleket kínálja, amiket benzines és plug-in hibrid hajtással szerelnek fel.

Az európai utakra már szumma-formájú menetfényekkel érkezik a Seres legfontosabb modellje, a Seres 5

Most indul csak igazán a Seres európai terjeszkedése, hiszen az öt legnagyobb piac, a német, az angol, a francia, az olasz és a spanyol mellett belépnek a holland piacra is, ahol az európai központjuk is működik, ezen kívül a finn és norvég, a régióban pedig a görög és horvát mellett elsőként a magyarországi piacon is megjelennek. Európában nemcsak kereskedelmi központot, hanem alkatrészraktárt is nyitottak, így az ellátással nem lesz gond.

Milyen autókat kínál nálunk a Seres?

A Seres belépőmodellje egy kompakt méretű, 4,35 méter hosszú, elektromos hajtású szabadidő-autó, aminek mi már a modellfrissített változatát kapjuk, jövőre pedig teljesen új generációja érkezik. Még érdekesebb a Seres 5, egy 4,77 méter hosszú elektromos szabadidő-autó, range extender változatban bőven 1000 kilométer feletti hatótávolsággal, a kétmotoros, 575 lóerős tisztán elektromos változata pedig 3,7 másodperc alatt gyorsul százra.

A márka legolcsóbb elektromos autója a Seres 3, aminek mi már ezt a ráncfelvarrott, hűtőmaszk nélküli változatát kapjuk
Ez már a Seres 5 belső tere, digitális műszeregységgel, nagy érintőképernyővel és példás minőségérzettel
Két csúcsmodellt is bevezet nálunk a márka, és ezek közül már a Seres 7 is több mint öt méter hosszú.

430 lóerős elektromos változata 4,8 másodperc alatt van százon, míg a range extender kivitele 40 kilowattórás akkumulátorával 160 kilométeres elektromos hatótávot enged, tágas belső terét fekvő pozícióba dönthető hátsó ülések teszik otthonosabbá. 5,23 méteres hosszával és 3,11 méteres tengelytávjával a Seres 9 lesz a márka abszolút csúcsmodellje.

Fent a Seres 7, ami már a méretei révén is a prémiumkategóriába sorolható, a még nagyobb Seres 9 pedig még ezeken is túltesz

Mi a helyzet a megfizethető autókkal?

A megfizethető modelleket a DFSK márka neve alatt kínálják majd, ilyen lesz a 4,39 méter hosszú DFSK 500, és a két kategóriával nagyobb, 4,72 méter hosszú DFSK 600, ezek hagyományos benzinmotoros SUV-k. De a DFSK kínálatában lesz még egy plug-in hibrid szabadidő-autó, a 4,76 méter hosszú E5, amihez 82 kilométeres elektromos hatótávot és meglepően jó árat ígérnek, a DFSK pedig ezeken kívül benzines és elektromos haszonjárműveket is forgalmaz.

Mikor lehet megnézni és megvenni az autókat?

A Duna Autó egyelőre csak azt árulta el, hogy a forgalmazás még idén elkezdődik. Az értékesítés 4-6 kereskedéssel indul, jövőre pedig már országszerte 10-15 márkakereskedéssel számolnak, és az egy százalékos piaci részesedés elérése a cél, ami körülbelül 1000-1200 eladott autót jelent. Így az MG-vel és a nemrég érkezett BYD-vel együtt már négy kínai márkája lesz a Duna Autónak, amivel kétségkívül a kínai autók hódításának élére állnak.

Ez is érdekelhet:

Ezeket a kínai autókat vették a magyarok 2023-ban

Mutatjuk a tíz legnagyobb számban eladott kínai autót a magyar piacon.

Három új modellel folytatja a magyar vevők meghódítását az MG

Az egyik első elektromos kombi mellett két szabadidő-autót mutattak be.

A Huawei bemutatta a saját autóját, egy hibrid crossovert

Az Apple után Tesla babérjaira törne a Huawei.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés