Ha eddig nem hitted, hogy komolyan gondolja az újautó-piac meghódítását az MG, akkor nézd meg azt a három modellt, amit a hazai visszatérésük egyéves évfordulóján mutattak be. A piac egyik első elektromos kombija mellé két újabb szabadidő-autót hoznak.

Az MG éppen egy éve tért vissza a magyarországi újautó-piacra, és az eltelt idő alatt több mint ezer autót adtak el nálunk. A bevezetés sikerében része volt annak, hogy jó áron kínálnak ígéretes autókat, már az elején 22 márkakereskedést nyitottak országszerte, és a márka mögött az egyik legnagyobb kínai autógyártó SAIC áll, amely komolyan gondolja az európai terjeszkedést.

Két szabadidő-autó, a kompakt méretű ZS és az egy kategóriával nagyobb HS indította a magyarországi forgalmazást, az utóbbi plug-in hibrid változatát EHS néven forgalmazzák. A legnagyobb sikernek a ZS bizonyult, amely 6,5 millió forinttól kapható, megbízhatónak ígérkező négyhengeres szívómotorral és 7 év vagy 150 ezer kilométer teljeskörű garanciával.

MG ZS EV

Időközben megérkezett az MG első eleve elektromos hajtásúnak tervezett autója, a kompakt MG4 Electric, és a márka importőre most három új modellel szélesítette a választékát. Az újdonságok közé tartozik a ZS tisztán elektromos hajtású változata, amit a legegyszerűbben a stilizált hűtőmaszkjáról lehet megkülönböztetni a benzinestől.

Kétféle változatban kapható az MG ZS EV, a Standard Range akkumulátora 50,3 kilowattórás, míg a Long Range egy 69,9 kilowattórás akkucsomagot kap,

ez a kategóriájában elég nagynak számít. A hatótávolsága a két modellnek 320 és 440 kilométer, az alapmodellben 177 lóerős, a nagyobb akkus változatban 157 lóerős elektromotor hajtja az első kerekeket.

A 4,32 méter hosszú ZS EV-nek nem kisebb a csomagtere, mint a benzines modellnek, 448 literes kapacitását 1166 literesre lehet növelni a hátsó ülések ledöntésével. A felszereltsége pedig minden lényegest tartalmaz az adaptív tempomattól és sávtartótól az automata klímán és fűthető üléseken át a 7 colos műszeregységig és 10,1 colos, tolatókamerás navigációs rendszerig.

Az elektromos autók közt rendkívül kedvezőnek számít a ZS EV ára, hiszen a Standard Range változata 14,5 millió forintért kapható, a Long Range pedig 16,5 millió forintért vihető el, a metálfényezés 150 ezer forintba kerül. A hasonló méretű Citroën ë-C4 ára 136 lóerős motorral és 50 kilowattórás akkuval 15 millió forint felett indul.

MG5 Electric

Műszakilag hasonló, de még érdekesebb az MG5 Electric, hiszen ez a piac egyik első tisztán elektromos hajtású kombija. A 4,54 méter hosszú modell az alsó-középkategóriába tartozik, akárcsak az Opel Astra-e Sports Tourer és a Peugeot e-308 SW, amelyeknek még nem indult el a forgalmazása, de az MG5-nél biztosan drágábbak lesznek.

479 literes csomagtartója a hátsó ülések ledöntésével 1367 literesre bővíthető,

és a ZS EV-hez hasonlóan az MG5-nek is kétféle változata kapható. A Standard Range akkumulátora 50,3 kilowattórás, 320 kilométeres hatótávval, míg a Long Range ezúttal 61,1 kilowattórás akkut kap, ez a modell 400 kilométert tehet meg egy feltöltéssel.

Felszereltsége a ZS EV-éhez hasonló, ahhoz képest automata helyett manuális klímával, de egy kicsivel még kedvezőbb áron. A Standard Range ára 14,4 millió forint, míg a Long Range az akkuméretének is köszönhetően 16 millió forintért vihető el, az Opelnél ezzel szemben 54 kilowattórás akkuval és több mint 17 millió forinttal kell majd számolni.

MG HS

Az MG harmadik újdonsága a hagyományos benzines autókat kereső vevőket érdekelheti. A HS megújult változata frissebb külsőt kapott az új hűtőmaszkjával, átszabott fényszórójával és hátsó lámpájával, opciós sportüléseit piros helyett immár kék-fehér színben is lehet rendelni, a bőrkárpit felára mindössze 150 ezer forint.

4,61 méteres hosszával és 2,72 méteres tengelytávjával a HS egy kicsivel nagyobb, mint a riválisának tekinthető Hyundai Tucson és Kia Sportage.

A motorja 1,5 literes, turbós négyhengeres, 162 lóerővel és 250 Nm-rel, a hatfokozatú manuális helyett 550 ezer forintért hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó rendelhető hozzá.

A megújult HS a Comfort felszereltséggel és a bevezetésekor adott hatszázezres kedvezménnyel éppen 10 millió forintba kerül, a 360 fokos kamerával, sportülésekkel, nyitható panorámatetővel és 18 colos kerekekkel szerelt Luxury változatának ára az automata váltóval is 11,4 milliónál végződik, ahonnan a legtöbb konkurens ára indul.

Az új modellekkel az MG célja nem más, mint a magyarországi autópiacon a jelenlegi 1,3 százalékos részesedésének növelése, és előbb a legnépszerűbb tizenöt, majd tíz márka közé kerülni. Az MG a szolgáltatásait is bővítette, a hétéves garancia mellé minden autójához hét évig ingyenes szakszervizes átvizsgálást és országúti segélyszolgálatot biztosít.

Ez is érdekelhet:

Kevés a piros bőr ahhoz, hogy igazán jó legyen – MG EHS-teszt

Az olcsó MG-k, a ZS és a benzinmotoros HS után a konnektoros hibrid EHS csalódást okozott. Működik, élhető, de semmi hűha.

Ez a kínai SUV nem annyira olcsó, viszont jó – MG HS-teszt

Még a feleségem és a lányaim is megdicsérték az MG HS nevű kínai kompakt SUV-ot, pedig gyakran már észre sem veszik, épp mivel jöttem értük.

Nem sok, de kell ennél több? – MG ZS-teszt

Nem jó, de elég jó, ráadásul olcsó, és van rá hét év garancia. Az MG ZS a tökéletes autó azoknak, akik nem mennek sokat, de új autót akarnak.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Harmincegy éve nő vezeti Budapest legnépszerűbb, sokat látott sztriptízbárját – A nagy Marilyn-sztori a Playeren

Csodálatos retró a Nissan 400Z Heritage Edition

Ezzel a két autóval int búcsút a Jaguar F-Type

További cikkeink a témában