Már a kereskedőket keresi a Dongfeng Motor magyarországi importőre, ami a Seres 3 névre keresztelt, kompakt méretű elektromos szabadidő-autóval kezdené a forgalmazást.

A kínai autók magyarországi forgalmazásának többször is nekifutottak már a vállalkozó kedvűek, de eddig még egyszer sem sikerült beindítani az üzletet az olcsónak ígért kínai modellekkel. A legújabb vállalkozás a Dongfeng Motor autóját hozná be az országba, a kassai tulajdonú importőr már keresi a viszonteladókat a magyar honlapján.

A Dongfeng magyarországi forgalmazása a Seres 3 névre keresztelt modellel indulna,

ami egy elektromos hajtású kompakt szabadidő-autó. 4,39 méteres hosszával és 2,66 méteres tengelytávjával a méretét eltalálták, a kerekei 18 colosak, a fényszórók LED-esek. A nem túl jellegzetes, de azért csinos formáján nem fog múlni, hogy helyt álljon a kategóriájában.

A teljesítménye is megfelelőnek tűnik, hiszen az első kerekeit 163 lóerőre és 300 Nm-re képes elektromotor hajtja, amivel 8,9 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 155 km/óra. Az akkumulátora 52 kilowattórás, aminek egy feltöltésével

320 kilométert tehet meg a WLTP mérés szerint, az egyenáramú villámtöltéssel 30 perc alatt tölthető 80 százalékra.

A Seres 3 berendezése a képek alapján nem marad el a riválisok mögött, a digitális műszeregységgel és a 10,25 colos érintőképernyővel egy modern autó benyomását kelti. A felszereltségéből az elektromosan állítható ülések,

a bőrkárpit, a panorámatető és a vezetési asszisztensek, mint az autonóm vészfékező és a sávtartó sem hiányzik.

A Dongfeng Facebook-bejegyzése szerint a Seres 3 első példánya próbarendszámmal már az ország útjait járja,

kíváncsiak leszünk az árára és a felszereltségére, és persze magára az autóra is. Az év eleje óta Hollandiában már kapható, ahol jól felszerelten 38 ezer eurót kérnek érte, Spanyolországban és Szlovéniában is elkezdődött a forgalmazása.

A kínálatban egy benzines modell is lesz: a Fengon 5 néven emlegetett típus egy 4,69 méter hosszú, kupés formájú szabadidő-autó,

amit a német és spanyol piacokon már egy éve forgalmaznak. A motorja 1,5 literes, turbós négyhengeres, 137 lóerős teljesítménnyel, fokozatmentes automatával és elsőkerék-hajtással.

Nem is a Seres 3 lesz az első nálunk is forgalmazott kínai autó, hiszen a Dacia Spring is a Renault és a Dongfeng közös gyárában készül:

Sokkal jobb az elektromos Dacia, mint amire számítottunk – Dacia Spring-teszt

A villanydácsia az állami támogatásos négymilliós áron valóban képes lehet sok magyar autós számára életképes elektromos mobilitási lehetőséget kínálni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában