Már a kereskedőket keresi a Dongfeng Motor magyarországi importőre, ami a Seres 3 névre keresztelt, kompakt méretű elektromos szabadidő-autóval kezdené a forgalmazást.

A kínai autók magyarországi forgalmazásának többször is nekifutottak már a vállalkozó kedvűek, de eddig még egyszer sem sikerült beindítani az üzletet az olcsónak ígért kínai modellekkel. A legújabb vállalkozás a Dongfeng Motor autóját hozná be az országba, a kassai tulajdonú importőr már keresi a viszonteladókat a magyar honlapján.

A Dongfeng magyarországi forgalmazása a Seres 3 névre keresztelt modellel indulna,

ami egy elektromos hajtású kompakt szabadidő-autó. 4,39 méteres hosszával és 2,66 méteres tengelytávjával a méretét eltalálták, a kerekei 18 colosak, a fényszórók LED-esek. A nem túl jellegzetes, de azért csinos formáján nem fog múlni, hogy helyt álljon a kategóriájában.

A teljesítménye is megfelelőnek tűnik, hiszen az első kerekeit 163 lóerőre és 300 Nm-re képes elektromotor hajtja, amivel 8,9 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 155 km/óra. Az akkumulátora 52 kilowattórás, aminek egy feltöltésével

320 kilométert tehet meg a WLTP mérés szerint, az egyenáramú villámtöltéssel 30 perc alatt tölthető 80 százalékra.

A Seres 3 berendezése a képek alapján nem marad el a riválisok mögött, a digitális műszeregységgel és a 10,25 colos érintőképernyővel egy modern autó benyomását kelti. A felszereltségéből az elektromosan állítható ülések,

a bőrkárpit, a panorámatető és a vezetési asszisztensek, mint az autonóm vészfékező és a sávtartó sem hiányzik.

A Dongfeng Facebook-bejegyzése szerint a Seres 3 első példánya próbarendszámmal már az ország útjait járja,

kíváncsiak leszünk az árára és a felszereltségére, és persze magára az autóra is. Az év eleje óta Hollandiában már kapható, ahol jól felszerelten 38 ezer eurót kérnek érte, Spanyolországban és Szlovéniában is elkezdődött a forgalmazása.

A kínálatban egy benzines modell is lesz: a Fengon 5 néven emlegetett típus egy 4,69 méter hosszú, kupés formájú szabadidő-autó,

amit a német és spanyol piacokon már egy éve forgalmaznak. A motorja 1,5 literes, turbós négyhengeres, 137 lóerős teljesítménnyel, fokozatmentes automatával és elsőkerék-hajtással.

Nem is a Seres 3 lesz az első nálunk is forgalmazott kínai autó, hiszen a Dacia Spring is a Renault és a Dongfeng közös gyárában készül:

Sokkal jobb az elektromos Dacia, mint amire számítottunk – Dacia Spring-teszt

A villanydácsia az állami támogatásos négymilliós áron valóban képes lehet sok magyar autós számára életképes elektromos mobilitási lehetőséget kínálni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés