Ha a javaslat zöld utat kap, a stratégiai sakktábla újra életre kelhet, és a nézők végre több fordulatos és izgalmas futamot láthatnak.
A Formula–1-ben egyre komolyabban felmerül, hogy kötelező kétkiállásos versenyeket vezessenek be a nagydíjakon. Ennek oka, hogy az utóbbi időben a csapatok egyre inkább az egyszerű egykiállásos taktikát választják, így a stratégiai variációk látványosan elszürkültek.
Bár már történtek próbálkozások – például több helyszínen növelték a bokszutcai sebességhatárt –, ezek eddig kevésnek bizonyultak, az olasz Motorsport Italy szerint most ennél radikálisabb lépés jöhet. Állítólag a következő ülésén az F1 Bizottság napirendre tűzi a kötelező két kerékcserés versenyek bevezetését.
A terv szerint minden pilótának mindhárom száraz pályás gumikeveréket használnia kellene, ráadásul egyetlen szett sem teljesíthetne a táv 45%-ánál többet.
Ha a javaslat zöld utat kap, a stratégiai sakktábla újra életre kelhet, és a nézők végre több fordulatos és izgalmas futamot láthatnak. Bár már az idei Monacói Nagydíjtól* is ezt várták, ahol idén kötelezővé tették a két kerékcserét, azonban a monte-carlói futamon látványosan elbukott ez a különleges szabály, és több pilóta, köztük a négyszeres világbajnok, a futamon negyedik helyen célba érő Max Verstappen is frusztráltan nyilatkozott róla.
*A Monacói Nagydíj évek óta megosztja a szurkolókat és a szakértőket is, hiszen a monte-carlói pálya a versenynaptár egyik legszűkebb és legtechnikásabb helyszíne, ami így sajnos nem a látványos előzésekről híres, hanem inkább arról, hogy aki az élről rajtol, az jó eséllyel meg is nyeri a futamot. Sokan egyre unalmasnak tartják, sőt, vannak, akik már azt szeretnék, ha kikerülne az F1-es versenynaptárból.
(Forrás: Racingnews365.com, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: