Az FIA tegnapi döntése alapján jövőre a pilóták dupla pontokat kapnak a szezon utolsó versenyén. Nem vicc.

Amilyen hirtelen született meg a döntés, legalább annyira átgondolatlannak is tűnik. Csak hogy egy példát mondjunk: az idei, rendkívül unalmas szezon végeredményén semmit sem változtatott volna az új rendszer, hiszen 2013-ban Vettel olyan magabiztossággal húzta be negyedik világbajnoki címét, hogy ha tripla pontokat osztottak volna minden versenyen, amikor nem ő nyert, akkor is ő ünnepelhetett volna végül.

2012? Igen, az új pontszámítás szerint Vettel a finisben elveszítette volna a vb-t Alonsóval szemben (aki így már háromszoros világbajnok lenne), csakhogy a tavalyi Forma–1-es szezon és különösen az utolsó, brazil futam a hagyományos pontszámítással is éppen elég izgalmas volt, tehát egy átvariált pontrendszer nem tette volna érdekesebbé a világbajnokság végkimenetelét, egyszerűen csak megváltoztatta volna azt.

Az F1-es világbajnokság alakulása az elmúlt negyven évben az új pontszámítással:

2012: Vettel helyett Alonso
2008: Hamilton helyett Massa
2003: Schumacher helyett Raikkonen
1984: Lauda helyett Prost
1981: Piquet helyett Alan Jones
1979: Scheckter helyett Villeneuve

És hogy mi változott volna még? Az érdekesség kedvéért visszalapoztuk az elmúlt jó negyven év Forma–1-es világbajnokságait, és kiszámoltuk, mi változott volna, ha mindig a jövő évihez hasonlóan pontozták volna a pilótákat. Raikkonen kétszeres világbajnok lenne, hiszen 2003-ban megkaparintotta volna Schumacher elől az első helyet, akinek így csak hat vb-címe maradna. Hamilton soha nem lett volna világbajnok, ellenben a Ferraritól a Williamshez távozó Massa felállhatott volna a képzeletbeli dobogó legfelső fokára. Lauda csak kétszer örülhetett volna világbajnoki címnek, Prost viszont ötszörös bajnoknak mondhatná magát, hiszen '84-ben csak fél ponttal maradt le az osztrák mögött úgy, hogy az utolsó versenyt ő nyerte. Gilles Villeneuve-re is világbajnokként emlékeznénk, hiszen '79-ben elhódította volna a trófeát Jody Scheckter orra elől, így szegény dél-afrikaiak most nem lehetnének büszkék egyetlen Forma–1-es világbajnokukra.

Az FIA az elmúlt években mindent megtett, hogy izgalmasabbá tegye a Forma–1-es versenyeket, többek között ennek köszönhető a slick gumik újbóli, valamint a KERS nevű energiavisszanyerő-rendszer és a nyitható hátsó szárny (DRS) bevezetése is. A rossz ötleteket – mint például Ecclestone érmes rendszerét (a legtöbb nagydíjat nyerő pilóta legyen a bajnok) vagy a mesterséges esős versenyt – viszont eddig rendre lesöpörték az asztalról.

A jövő évi szezon egyébként tényleg jóval izgalmasabban alakulhat az ideinél, de nem a dupla pontozás miatt, hanem a Forma–1-be huszonhat év után visszatérő turbómotoroknak köszönhetően, amelyek valószínűleg sokkal kevésbé lesznek megbízhatóak, mint az eddig használt szívómotorok.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés