Sokkal szélesebb, mint amilyen hosszú.
Saját költségén építtette meg az első moldvai autópályát a kelet-romániai Suceava megyében Stefan Mandachi vállalkozó tiltakozásul amiatt, hogy Moldva maradt az ország egyedüli olyan történelmi régiója, ahol eddig egyetlen méter autópálya sem épült.
Úgyhogy épített egy métert.
A vagyonát gyorsétkezdékkel megalapozó üzletember rendes betonalapozással, több rétegű aszfaltburkolattal, elválasztó korlátokkal és vészsávval építette meg a kétszer kétsávos útszakaszt a Voronet és Putna közötti országút közelében. Az autópályához, ahogy kell, kirakott egy 130-as sebességkorlátozó táblát is.
Mandachi március 15-én 15 órakor akarja felavatni az autópályát, és 15 perces demonstrációra buzdít mindenkit, aki hozzá hasonlóan szívügyének tekinti a romániai infrastruktúra-fejlesztés ügyét. Felhívásában azt állítja:
Romániában évente kétezer ember hal meg közlekedési balesetben, többen, mint az 1989-es forradalomban,
és számításai szerint ő maga is "több mint másfél évet veszített az életéből", mert autópályák híján alsóbbrendű utakon kellett közlekednie.
A moldvai megyéket Bukaresttel, illetve Erdéllyel összekötő A7-es és A8-as autópálya megépítéséért tavaly májusban több száz gépkocsivezető rendezett autós demonstrációt. A jogalkotók is reagáltak, a parlamenti ellenzék a kormánytöbbség támogatásával ősszel törvényt hoztak az Erdélyt Moldvával összekötő "Egyesülés Autópályájának" megépítéséről – csak az a kérdés, mikor lesz ebből valami.
Belgiumban más gondok vannak:
(Forrás: MTI)