A túraautózás eddigi legjobb magyar eredményét hozta idén Michelisz Norbi azzal, hogy vb-ezüstérmes lett, éppen alig lemaradva a bajnoki címről, míg egy másik sorozatban a saját csapata megnyerte a bajnokságot. Jövőre ez a két sorozat egyesül.

Nincs többé túraautó-világbajnokság, legalábbis abban a formában, ahogyan eddig ismertük. Az előző években sok izgalmas küzdelmet és nagyszerű bajnokot hozott a WTCC, számunkra mégis azért volt érdekes, mert itt láttuk egyre feljebb jutni Michelisz Norbit, aki két privát bajnoki cím után egészen a gyári pilótai ülésig és a világbajnoki ezüstéremig jutott.

Sok gyártó is részt vett a sorozatban, régebben az Alfa Romeót és a Seatot, a BMW-t és a Hondát is láthattuk versenyezni, aztán a Chevrolet, majd a Citroën uralta a bajnokságot, az utóbbi években azonban a gyártók többségének kiszállásával már csak a Honda és a Volvo maradt meg gyári csapatként. Ezért jövőre átszervezik a szériát, a jelenlegi formájában megszűnik a WTCC.

A háttérben ugyanis szépen fejlődött egy másik sorozat, és ennek a szabályait veszi át jövőre az új széria. A TCR-ben futó versenyautók valamivel szerényebbek, de még így is elég izgalmasak, és csak privát csapatok indíthatják őket, így nem fordulhat elő, hogy esélytelenül kell küzdeni a gyári óriások ellen, mint ahogyan azt Michelisz is sokszor megtapasztalta.

Az új sorozat neve WTCR lesz, utalva arra, hogy a TCR-ben látott autók indulhatnak rajta, és világbajnokság helyett világkupa lesz. Minden másban azonban éppen olyan profi szervezésre számíthatsz, mint eddig. A hírek szerint négy kontinensen, tíz helyszínen versenyeznek majd 2018-ban, és minden hétvégén három futam is lesz.

Még nem tudni, hogy a Hungaroring is a helyszínek között lesz-e, de a magyar pilóták és csapatok érdeklődését látva lenne értelme. Michelisz Norbi már az idei szezon végén bejelentette, hogy szeretné befejezni azt, amit elkezdett, és ez csak azt jelentheti, hogy a WTCR-ben is bajnoki címre törne. Jó esélyekkel, mert saját csapata, a M1RA idén bajnok lett a TCR-ben.

Michelisz versenyzője, a 18 éves Tassi Attila pedig a pilóták között a második helyet szerezte meg a TCR-ben, ezért jövőre kedvező helyről indulhat. A Norbit kinevelő Zengő Zoltán csapata is bejelentette, hogy indulna az új szériában: idén két Hondával láthattuk őket a túraautó-világbajnokságban, kevesebb sikerrel, de a TCR-ben is ott voltak, és jövőre akár négy Audit is indítanának. Alig várjuk!

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon