Nyolcvan évvel a gőzautók eltűnése után kitűnő állapotban került elő egy Stanley Steamer, amely sok szempontból a benzines autókat is lepipálta: gyorsabb volt, gazdaságosabb és halkabb, meg persze sokkal drágább is.

A kocsi 1924-es, az utolsó Stanley Steamerek egyike, vagyis tulajdonképpen a gőzautógyártás egyik csúcsterméke: ebben a modellben már sikerült megoldani a lassan melegedő gőzforraló problémáját, így akár percek alatt menetkész volt, a kondenzátornak hála pedig jóval hosszabb utakat lehetett vele megtenni egy feltöltéssel, mint a benzines autókkal.

A fűtéshez kerozint használtak, amely jóval olcsóbb volt, mint a benzin, szerencse, mivel a Stanley Steamer száz kilométerenként majdnem 18 litert fogyasztott el belőle. A kocsit meghirdető Hemmings szerint az autót nemrég felújították, így kitűnő állapotban várja új tulajdonosát 120 ezer dollárért, vagyis nagyjából 26,5 millió forintért.

A hirdetés szövege

1924 Stanley Steamer Model 750 Five Passenger Touring CarThe Stanley Motor Carriage Co. produced several thousand steam automobiles culminating in the 1924 design. This Stanley was acquired in April 1973, by Bob Noble, as he has wonderfully described in his article, "Picking Up a Stanley" to be found in "The Steam Automobile", Vol. 15, No. 4 (1973). The first owner was M.D. Hopper, who sold it to George Gleichweit in 1966, from whom Bob Noble acquired it. There is documentation of some service work by Pacific Steam Motors Corp., San Francisco, in 1927. A Cruban Burner was installed in 1930.

On Bob Noble's death in 2007, restoration was completed by his family. The car is in mint condition and excellent running order.

És ezt olvastad már?
Ilyen lenne, ha Olaszország legnagyobb autógyártója is beszállna az F1-be