A 73 ezer kilométert se futott Merci puha vajbőr vezetőülését maga az ötszörös F1-bajnok koptatta ilyen gyönyörűen, őszintén viseltesre.

Az argentin autóversenyző az 1950-es években vált az El Maestro néven is emlegetett legendává, amikor egy évtized alatt négy különböző márkával (Alfa Romeo, Ferrari, Maserati és Mercedes-Benz) öt Forma–1-es bajnokságot nyert meg. A versenyzéstől '58-ban, negyvenhét évesen visszavonult Juan Manuel Fangiónak sikerült épségben elhagynia az akkoriban még rettentően veszélyes autós élsport világát, és igen szép kort élt meg: 1995-ben, nyolcvannégy évesen hunyt el Buenos Airesben.

Fangio az F1-es sikerek időszakában megszerezte a Mercedes-Benz argentin importőri jogait, civilben tehát akkor is a Mercedes üzleti partnere volt, amikor '56-ban Ferrarival, '57-ben Maseratival nyert Gran Prix-évadot. A Mercedes nem sértődött meg a váltás miatt. Ennek tanúbizonyságát is adták, amikor 1958-ban, negyvenhetedik születésnapján megajándékozták egykori bajnokukat ezzel a kocsival:

A világos metálkék, vajbőr kárpitozású autót Fangio aktívan használta is, számtalan korabeli fotón szerepel a lenyitott tetejű Mercedesben. Miután Londonban átvette a márka képviselőjétől a nem akármilyen ajándékot, rögtön el is indult vele egy európai autós túrára – az utasülésben barátnőjével, Andrea Berruet-vel –, szó szerint a Mercedes-Benz utazó nagyköveteként.

Fangio 1960-ban hazavitte az autót Argentínába. Hogy egy kicsit spóroljon az európai autókra kivetett vámon, állítólag nem autóként hanem „trophy”-ként, díjként jelentette be a Mercedest a hazai hatóságoknál – ami valahol jogos is. A trófea azután valahogy mégiscsak megint autóvá változott, és Fangio jó pár évig rendszeresen használta is, amikor Mercedes-kereskedéseit látogatta meg szerte Dél-Amerikában.

A gyönyörű, a maga restaurálatlan valódiságában megmaradt 300 SL Roadstert most a Sotheby's-nél árverésre bocsátja a Fangio örökségét kezelő múzeum. 72 951 kilométert mutat az autó órája, ennek legnagyobb részét biztosan maga az egykori tulajdonos vezette le a Mercivel. Aki megveszi, a Fangio család után a második tulajdonosa lesz az autónak, és abba a kopott bőrülésbe ülhet be, amit Juan Manuel Fangio maga koptatott ilyenre:

Ha az új tulajdonos úgy döntene, továbbra is múzeumi kiállítási tárgyként kezeli a Mercedest, azt is tökéletesen meg lehet érteni, de ha használná, meg-megjáratná kicsit a hatvannégy éves autót, remekül fog szórakozni, és közben valószínűleg rettenetesen fog félni. A háromliteres, soros hathengeres motor 243 lóerőt képes leadni, amely végáttételtől függően 235-263 km/h végsebességre volt elég: utóbbi változatában a Mercedes 300 SL volt kora leggyorsabb szériagyártású autója.

Ha viszont meg kell állni, az 1958-as modellnél még bizony négy dobfékre kell rábízni az életünket. (1961-től kerültek tárcsafékek az első tengelyre.) A sebességváltó kézi kapcsolású, négyfokozatú.

A szintén argentin Silvana Suarez, 1978 Miss Worldje is parádézott ebben a Mercedesben Buenos Airesben

A licit február 28-án indul; itt lehet ajánlatot tenni a Mercedesre. A győztes az autóval együtt megkapja a fenti képen látható bőröndöt is, melyet utoljára (talán) még maga Fangio pakolt tele, amikor a Mercedes-Benz dél-amerikai nagyköveteként járta az országutakat a kék szépséggel.

Fangio egykori Maserati versenyautója öt éve került kalapács alá:

Fangio egykori Maserati versenyautója keresi új tulajdonosát

60 éves, csodálatos állapotban van, és legalább hatmilliót várnak érte. Dollárban.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés