A kabrió után a keménytetős változatot is bemutatta a Fiat az 500-as új generációjából, ami tisztán elektromos hajtással érkezik, és akkora akkumulátora lesz, amivel a hatótávja meghaladja a divatos konkurensekét.

Idén márciusban leplezte le a Fiat az 500-as új generációját, aminek a formája a népszerű elődje retró stílusát folytatja, de teljesen új alapokra építették, a vászontetős kabrió után pedig most keménytetős, pontosabban panoráma üvegtetős, gazdagon felszerelt La Prima változatban is megmutatta a Fiat.

A dizájnerek megtartották a népszerű előd bevált stílusát, de tiszta lappal fogtak hozzá a tervezéshez.

A 3,6 méter hosszú újdonság ezzel hat centivel hosszabb és ugyanennyivel szélesebb lett, a tengelytávja két centivel bővült. Az elektromotorja 119 lóerős, amivel 9 másodperc alatt gyorsul százra, de az 50-et már három másodperc alatt eléri, a végsebessége 150 km/óra.

Az autó méretéhez képest az akkumulátor kapacitása elég nagy, a 42 kilowattórás akku egy feltöltésével 320 kilométert tehet meg,

szemben a riválisának tekinthető Honda e és a MINI Cooper SE 220 és 235 kilométeres hatótávjával. A 85 kilowattos villámtöltés széria, így 35 perc alatt 80 százalékra tölthető, de 5 perc alatt 50 kilométerrel növelhető a hatótáv, ami elég lehet egy napra.

Az olaszok nem felejtettek el stílusos autót tervezni, az utastérben igényes tapintású, izgalmas mintájú felületek váltogatják egymást.

A kormánykerék mögé 7 colos színes kijelző, a középkonzolra pedig 10,25 colos érintőképernyő került új infotainment rendszerrel, ami vezeték nélkül is képes az okostelefon-tükrözésre, 360 fokos kamerarendszer is van.

A sávtartó és távolságtartó rendszerekkel az új 500-as az első városi miniautó, ami 2-es szintű önvezetésre képes.

A nagy akkumulátornak és a sok opciónak persze megvan az ára, a kabrió gazdagon felszerelt bevezető szériája 37 900 euróba kerül, és a keménytetős változatért is 34 900 eurót kérnek, ami 12 millió forintnak felel meg.

Júliustól a magyarországi kereskedésekben is rendelhető lesz az elektromos 500-as,

és reméljük, hogy sikerül 11 millió forint alatti árat belőni neki, mert akkor jogosult lesz az újonnan bejelentett 2,5 millió forintos állami támogatásra, és 8,5 millióért ígéretes konkurense lehet a divatos formájú, prémium minőségű elektromos városi autóknak.

Ez is érdekelhet:

Ezekre az elektromos autókra kaphatsz 2,5 millió forintos támogatást

Mostantól csak az eleve olcsóbb villanyautókat támogatja az állam. Mutatjuk, melyiket.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Shaquille O'Neal kupét építtetett magának ebből az autóból

Felnőttméretű játékautót alkotott a Toyota

Nem az a meglepő, ki vezeti az F1-es kereseti listát, hanem az összeg, amit kap

További cikkeink a témában
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Hirdetés