Csak első ránézésre hasonlít az elődjére, valójában teljesen megújult a Fiat 500, ami tisztán elektromos hajtású autóként érkezik. Az olasz stílusikon gazdagon felszerelt, igényes belsőt és modern technikát kapott.
2007-ben jelent meg a Fiat 500 retró stílusú modern változata, és olyan népszerű lett, hogy a mai napig gyártásban van. 2015-ben kapott egy ráncfelvarrást, de a teljesen új generációra mostanáig kellett várni, és a Fiat rögtön elektromos autóként leplezte le az újdonságot. Az új 500 egy ideig párhuzamosan kapható lesz az elődjével, amit nemrég szereltek fel mild hibrid motorral.
A tervezők megtartották a népszerű előd bevált stílusát, de tiszta lappal fogtak hozzá a tervezéshez.
A 3,6 méter hosszú újdonság ezzel hat centivel hosszabb és ugyanennyivel szélesebb lett, a tengelytávja két centivel bővült. Az elektromotorja 119 lóerős, amivel 9 másodperc alatt gyorsul százra, de az 50-et már három másodperc alatt eléri, a végsebessége 150 km/óra.
Az autó méretéhez képest az akkumulátor kapacitása elég nagy, a 42 kilowattórás akku egy feltöltésével 320 kilométert tehet meg,
szemben a riválisának tekinthető Honda e és a MINI Cooper SE 220-230 kilométeres hatótávjával. A 85 kilowattos villámtöltés széria, így 35 perc alatt 80 százalékra tölthető, de 5 perc alatt 50 kilométerrel növelhető a hatótáv, ami elég egynapi autózásra.
A Fiat szériában adja hozzá az otthoni fali töltőt, ami akár 7,4 kilowattal képes tölteni, és ezzel hat óra alatt teljesen feltöltődik az akkumulátor. A kisautót Range módban akár egy pedállal, fék nélkül is lehet vezetni,
a Sherpa mód pedig abban segít, hogy minél messzebbre juss, ezért a végsebességet 80 km/óránál korlátozza, és a klímát is lekapcsolja.
Az olaszok nem felejtettek el stílusos autót tervezni, és ez az új 500-ast nézve is látszik.
A formája az elődjére emlékeztet, de a motorháztetővel kettéosztott, teljesen LED-es fényszórók újak, az utastérben igényes tapintású, izgalmas mintájú felületek váltogatják egymást. Az ikonikus kisautónak olyan erős a karaktere, hogy a Fiat-logó helyett is 500-as embléma került rá.
A műszerfal is teljesen új, a kormánykerék mögé 7 colos színes kijelző, a középkonzolra pedig 10,25 colos érintőképernyő került új infotainment rendszerrel, ami vezeték nélkül is képes az okostelefon-tükrözésre, még a belső visszapillantó tükör is digitális.
A sávtartó és távolságtartó rendszerekkel az új 500-as az első városi miniautó, ami 2-es szintű önvezetésre képes.
Olaszabb nem is lehetne az elektromos Fiat, ami kis sebességnél nem egy űrhajószerű hangot ad ki, hanem Nino Rota filmzenéjét játssza az Amarcordból.
Az 500-asból elsőként egy limitált szériát vezetnek be La Prima néven, gazdag felszereltséggel, kizárólag kabrióként, a képeken látható háromféle színben, 500 példányban, 37 900 euróért. Májustól már Magyarországon is rendelhető, kíváncsian várjuk az árát.