Az egyik legnagyobb forgalmú autómárka hazai ügyvezető igazgatója mondta el webkonferencián az otthon üldögélő szakújságíróknak, mi a helyzet most a Ford háza táján.
A Ford Magyarország ügyvezető igazgatója, Szabó Attila tartott web-sajtókonferenciát pár perce. A Ford elsősorban a Puma magyarországi bevezetéséről szeretett volna beszélni, de naná, hogy az újságírók inkább a koronavírus cégre gyakorolt hatásaira voltak kíváncsiak.
A Ford gyárai világszerte megálltak, de időközben Kínában már visszaállt a rend, az ottani gyártósorok (nyilván az aktuális piaci igényekhez igazodó kapacitással) újra megindultak. Az euroárfolyam változásait nyilván nyugtalanul figyelik, bár pont a Fordot a dollár foglalkoztatja őket inkább. Viszont a mai 330 forintos USD-nél már ők is csak azt tudják mondani, hogy nem lehet megbecsülni, mi lesz, ilyen változások után biztosan sok mindent újra kell majd tervezni, ha újra megindul az élet.
A már megrendelt hazai Fordok kiszállítása, átadása zavartalanul folyik, a szervizek is üzemelnek és ez várhatóan így is marad. Mint Szabó úr elmondta, még a részleges kijárási tilalom alatt álló Csehországban is szabad az autót szervizbe vinni, hiszen a járvánnyal szembeni védekezésben egyelőre hasznosabb az autós mozgás, autós közlekedés a tömegközlekedéssel szemben, ezt még a kormány is igyekszik biztosítani.
A rendelések felvétele viszont a személyautók tekintetében látványosan visszaesett. A rendelésszám-csökkenésről érthető okokból nem kaptunk pontos adatokat, viszont az ügyvezető kiemelte, hogy a haszonjármű-beszerzéseket egyelőre mintha nem érintette volna a válság, kisteherautókra továbbra is érkeznek új rendelések a vállalkozásoktól.
Az autóipar nagy kérdéseire a Fordnál sincsenek meg a válaszok. Nem tudják, mi lesz az emissziós kibocsátási bírságokkal Európában, de ők is szorgalmazzák, hogy az EU vegye figyelembe a járvány hatását a piacra, a tervekre, az értékesítésre. Leépítésekre, elbocsátásokra a térségünkben egyelőre nem került sor; mint minden vállalat, a Ford is jórészt mozdulatlanságra kényszerítve figyeli az eseményeket.
Az új Pumáról, a kis szabadidőautók vezetési élmény-bajnokáról korábban a járvány előtti egyik utolsó menetpróbát követően már beszámoltunk, de a hazai teszt is jön hamarosan! A kocsi már itt áll az én Home Office-om parkolójában - pár nap, és publikáljuk a cikket!