Az új szabályoknak köszönhetően nemhogy nehezebb, de könnyebb dolguk lesz a versenyzőknek. Az új autókhoz például már nem is kell elég tökösnek lenniük a pilótáknak.

A Forma-1 nézettsége jelentősen csökkent az elmúlt tíz évben, éppen ezért a sportág szabályalkotói nem csak az esztétikai változások mellett döntöttek:

A 2017-es idényben jönnek a szélesebb szárnyú, szélesebb kerekű és nagyobb diffúzorrú autók.

Ez azt jelenti, hogy jelentősen megnövekszik a leszorítóerő, vagyis az autók jobban betapadnak a kanyarokba, emiatt pedig akár a jelenleginél 4-5 másodperccel gyorsabb köröket futhatnak. A változásoktól azt is remélik, hogy pilótáknak majd jobban meg kell majd küzdeniük a gépeikkel.

Max Verstappen szimulátoros tapasztalatai szerint viszont ez nem így lesz, sőt a versenyzőknek jóval könnyebb dolguk lesz:

„Nem mondanám, hogy tökösebbnek kell lenni jövőre, mivel sokkal nagyobb lesz a tapadás, ami egyszerűbbé teheti a dolgunkat. A jelenlegi kocsikkal néha tényleg a határig kell menni pár gyors kanyarban, amiket nem lehet padlógázzal venni. Jövőre ezeket csukott szemmel vesszük be, padlógázon.”

A Red Bull fiatal pilótája azt is tudja, kiknek kedvezhet igazán az új specifikáció:

„A továbbiakban nem bevállalás kérdése, inkább fizikálisan kell nagyon erősnek lennünk. Összességében, amit a szimulátoron tapasztaltam, az alapján könnyebb lesz vezetni.”

Az biztos, hogy a leszorítóerő megnövekedésével nagyobb fizikai terhelés éri majd a pilótákat.

(Fotó: AFP)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

Nem lett versenyautó ebből a Renault R5 Turbóból

Japán harci jelmezek inspirálták az új Qashqai formatervét

További cikkeink a témában